Forum > Färdiga produktioner

Bjurte O Maria - Waiting (for the rain)

<< < (3/17) > >>

Alatar:

--- Citat från: bjurte skrivet 21.10.2014, 06:07:11 ---Mer Power ?? Du måste skämta ?? Lär knappast hitta en sångerska/Sångare här med mer power ??
Kanske att tonarten är snäppet högt för henne på vissa delar, men jag gillar tonen när Marre får ligga och kämpa uppe vid öfvre gränsen.. B).
Sången är kanon och precis vad jag sökte, tack för den Maria det blev Kallajjsbra.. :wub:

--- Slut citat ---

Sorry, det var inte illa menat. Bara vad jag kände. Men tur att vi alla har olika smak!

bjurte:

--- Citat från: Alatar skrivet 21.10.2014, 09:59:08 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 21.10.2014, 06:07:11 ---Mer Power ?? Du måste skämta ?? Lär knappast hitta en sångerska/Sångare här med mer power ??
Kanske att tonarten är snäppet högt för henne på vissa delar, men jag gillar tonen när Marre får ligga och kämpa uppe vid öfvre gränsen.. B).
Sången är kanon och precis vad jag sökte, tack för den Maria det blev Kallajjsbra.. :wub:

--- Slut citat ---

Sorry, det var inte illa menat. Bara vad jag kände. Men tur att vi alla har olika smak!

--- Slut citat ---

De är lugnt, alla får tycka som dom vill, vi växer alla med synpunkter.
Fast en sångerska med mer Power kan jag nog inte uppbringa i detta rike.. ;)

Dividend:
Det låter bra.

Funderar på om kompressorn på Marre gör att hon låter lite "platt" och jämntjock, hörde en tidigare version där trycket i rösten framgår mer.. Eller så är det bara en volymfråga :)

bjurte:
Nämen nu tycker jag allt att det focuseras på fel grejjer här.. ;)
Har inte pillat på vare sig EQ eller Kompressor sedan första mixen, bara justerar Lead Vs. Stämmor.
Kompressorn arbetar ganska snällt här och hörs nästan inte enl. undertecknad så den tror jag inte ställer till det.
Möjligtvis att sången är lite ubervass ?? ska testa lite alternativ här hemma så får vi se.

Henric:
Tycker det låter in i helvete bra, reverbet är helrätt tycker jag - ger ett härligt djup, speciellt i breaken!
Bra produktion på alla fronter - låter proffsigt i mina öron!  :wub:

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion