Forum > Färdiga produktioner
Bjurte O Maria - Waiting (for the rain)
Eddi:
Jo nu så har det lugnat sig lite efter det där med trummorna som golvade mig vid första lyssningen så nu har jag lyssnat på helheten både i högtalare gamla lurar och mixlurarna. Låten är super alla instrument och sånger sitter där de ska men det blir lätt lite mycket på de delar där alla kranar är på och dels är det vassheten som du var inne på själv men mycket kommer nog från reverb i kombination med syntharna på de högre frekvenserna där Marre försvinner en del - hennes egna stämmor dränker en del också - det är svårt att höra riktigt vad leaden sjunger waiting for the flames låter det som emellanåt men så är det väl inte?
Kanske aningens lägre volym på syntarna och pytte ner med reverbet skulle nog öka hörbarheten på sången tror jag. Guran kan komma upp nåt snäpp också :D
bjurte:
Så har tycker jag : Man hör tydligt sångens melodi, nyanser och uttryck.
Rain eller Flames ?? Ja orden ligger ju 'sångmässigt' rätt nära och hur det uppfattas beror nog mer på sångerskans(hej Maria. :D) artikulation än mitt Mupptrixande, visst att förmycket Reverb kan släta ut skillnaderna lite.
Har en ny mix på G. där jag sänkt Reverben lite och vässat ner sången ett par myrben, låter bra i lurar,men jag väntar att lägga upp den tills imorgon då jag lyssnat kritiskt igenom Högtalarna..
Soundet är ju inte tänkt att vara dískret, utan stort,pampigt och svullstigt.. Ingen låt för Akken vid lägerelden.. B)
bjurte:
Nervässat samt minskat reverb från 19% till 18% på Leadsång
Bjurtes AOUU.. kör har puttats ner någon possänt mä..
Mer tänker jag fan inte bjussa på.. :angry: ;)
Mein:
Bra låt! Känns genomarbetat (min raka motsats alltså :) ) och massivt.
Dock så känns mixen lite som en blöt handduk. Den är inte "In Your Face" utan mer som lindad runt huvudet. 80-tal kort och gott - "Wow, Kolla effektracken! Alla ska med!". När jag lyssnar i monitorer och vrider på lite så tar trummorna över och EQ'n "goes ape" mellan 80-150Hz. Gitarrsolot i mitten på låten försvinner nästan i plasket från reverbdelayet (! :) ) på kaggen. Resultatet är att jag skruvar på volymknappen i realtid för att hitta rätt nivå utan att lyckas.
Men låten som sådan är kanonbra. Journey möter Top Gun i harmoni. Er sång tillsammans funkar perfekt tycker jag. Låter kanske gnälligt men nivån på denna låt är så bra att det blir betydligt mindre överseende med demospöket här. :)
Rock on!
/Mein
Marsall:
Härlig dänga tycker jag..ger mig inte in i reverbdebatten..Kommer med en låthöjartips istället..Den catchiha reffen e go bra sång rakt igenom .Men saknar lite svarshöjningar på sista reffen tror det skulle sitta klockers" ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida