Kontrollrummet

RESULTAT Forumfestival 37-PROGRESSIV/SYMFONISK ROCK

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad boanjo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
Så…...symfo/prog. juryn har gjort en sammanställning av
folkets röst och presenterar här följande resultat i
Forumfestival 37…...........................................

………och vinnaren är :unsure:……BRIBEDANT! :wub:

                         STORT grattis!!

            Resultat i övrigt ser ut som följer….

1.Edgar-Bribedant ……………………………………… 76p
2.The return of the ancient dragon-Boanjo…62p
3.Scenes From The Life And Dreams Of
David Berrymoore-Space&Calle……………………54p
4.Path to enlightenment-Egghuvud……………..50p
5.And then there will be light-Eddi……………….28p
6.Morning-Space …………………………………………..20p
7. Time is never enough-Hellfog……………………10p

Skål för Edgar och tack alla för en väl genomförd festival. :)



En bra melodi tål vilken behandling som helst.
http://soundcloud.com/ boanjo


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Grattis Bribedant!
Och tack alla ni andra också för låtar jag kommer ha kvar i mp3-spelaren länge!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grattis Bridebant :lol:
Tony skulle instämma
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Grattis till vinsten. Skall bli spännande att se vad du väjer för tema till nästa festival.  :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou o grattis från mig åxå!
Tyvärr kom ju mina röster inte med i slutspelet pga missförstånd av röstningstiden men rösterna mina finns att beskådas i röstningstråden  :D
Väntar ivrigt på följande festival!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Grattis till vinsten. Skall bli spännande att se vad du väjer för tema till nästa festival.  :)

Säkert progmusic som tema!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google



Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ok, det här var kul, riktigt najs faktiskt. Jag vet att min kollega, den oerhört sällsynta KR medlemmen MOMA, instämmer. Blev glad när jag såg att festivalämnet skulle bli Progressive/Symfonisk, den här genren ligger närmast hjärtat liksom. Även om det inte blir så mycket nyproducerat originalmaterial som man planerar så skulle fan försöka hindra mig från att vara med den här festivalomgången. Låten Edgar är en gammal demo surdeg som aldrig fick ett avslut eller vila i frid. Tänk en halvfärdig renovering av bilvrak i ett garage medans ägaren sitter och tittar på eländet med en bärs i handen och drömmer om hur den kan se ut en vacker dag. Det var Edgar fram tills för några veckor sedan. Det är en hels del nyinspelade spår på Edgar men det blev även kvar många spår från "demo" versionen. Gick liksom inte att sätta om, låten tappade sin själ eller atmosfär eller vad man nu kallar "det" för. Dessutom har jag börjat gilla musik där allt inte är låter eller är spelat perfekt, vilket är tur med tanke på mitt eget gitarrspel. Tror jag måste tacka MaxB lite för detta.  ;)
Att Edgar är uppskattade har fått lite fart på inspirationen, Mr MOMA och jag har redan nytt material på gång i någon slags triangulering mellan Supertramp - Camel - Genesis. Namedropping är lite farligt men vi får se, det är idén iallfall. Dessutom, gamla kvarnar mal långsamt. Lär ta ett tag innan "fulllängds LPn" är klar.

Citera
Skall bli spännande att se vad du väjer för tema till nästa festival.
Ska vinnaren föreslå nästa tema?!  :o Eller hur brukar det funka med festivalerna?
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok, det här var kul, riktigt najs faktiskt. Jag vet att min kollega, den oerhört sällsynta KR medlemmen MOMA, instämmer. Blev glad när jag såg att festivalämnet skulle bli Progressive/Symfonisk, den här genren ligger närmast hjärtat liksom. Även om det inte blir så mycket nyproducerat originalmaterial som man planerar så skulle fan försöka hindra mig från att vara med den här festivalomgången. Låten Edgar är en gammal demo surdeg som aldrig fick ett avslut eller vila i frid. Tänk en halvfärdig renovering av bilvrak i ett garage medans ägaren sitter och tittar på eländet med en bärs i handen och drömmer om hur den kan se ut en vacker dag. Det var Edgar fram tills för några veckor sedan. Det är en hels del nyinspelade spår på Edgar men det blev även kvar många spår från "demo" versionen. Gick liksom inte att sätta om, låten tappade sin själ eller atmosfär eller vad man nu kallar "det" för. Dessutom har jag börjat gilla musik där allt inte är låter eller är spelat perfekt, vilket är tur med tanke på mitt eget gitarrspel. Tror jag måste tacka MaxB lite för detta.  ;)
Att Edgar är uppskattade har fått lite fart på inspirationen, Mr MOMA och jag har redan nytt material på gång i någon slags triangulering mellan Supertramp - Camel - Genesis. Namedropping är lite farligt men vi får se, det är idén iallfall. Dessutom, gamla kvarnar mal långsamt. Lär ta ett tag innan "fulllängds LPn" är klar.

Citera
Skall bli spännande att se vad du väjer för tema till nästa festival.
Ska vinnaren föreslå nästa tema?!  :o Eller hur brukar det funka med festivalerna?

Javisst vinnaren bestämmer men hen kan ju ta intryck från andra. Varför inte starta en spåntråd om detta - det är brukligt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Dessutom har jag börjat gilla musik där allt inte är låter eller är spelat perfekt, vilket är tur med tanke på mitt eget gitarrspel. Tror jag måste tacka MaxB lite för detta.

Ja, det känns ju ganska hedervärt det där!  :D
Jo, för mig "änte så djävla noga" liksom - det är inspiration det handlar om!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Grattis Bribedant.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Grattis Edgar  :D

Lite angående "mina" låtar:

Scenes from the life and dreams of David Berrymoore
Låten påbörjades för ett halvt år sedan faktiskt. Prog-festivalen kom lämpligt... vi hade väl lite stagnation i skapandet av låten så festivalen gav oss en knuff i rätt riktning  ^_^.
Låten komponerade och skrev vi med Calle allt medan vi spelade in den. Med på lå låten, förutom Calle som står för sång och gitarrer och undertecknad som skött inspelning, mix, midi (trummor, flöjt...) har vi mahan på bas och distgura och en icke KR-medlem, Eero, på piano.


Morning
Det stod faktiskt från början Space/Mahan men Mahan trillade av (namnet alltså). Text å musik av undertecknad. Låten är inspelad i Mahans studio. Detta är mitt första försök att sjunga på "riktigt"...  :unsure: vad det nu sen kan betyda. Visst har jag väl provat tidigare sådär halft på skoj. Nu fick jag råd och uppmuntran av Mahan, tack för det och för tålamod. Mahan spelar bas, gitarr och stämmsång. Han skötte också mix och master.

//Space
Life is too short to remove USB safely