Forum > Färdiga produktioner

Roffe H- Matchbox blues

<< < (5/6) > >>

Roffe H:
Efter att ha lyssnat på equality har jag gjort några små ändringar enligt hans förslag, som jag tyckte lät vettiga, mina egna saxar finns också med blandat med lite brass-sektion.Tycker att den känns rätt färdig nu, tack för alla tips och kommentarer allt eftersom...  :)
/Roffe H

equality:
Ja, det blev jättecoolt! Mer levande nu med gurornas olika sound.

Roffe H:

--- Citat från: equality skrivet 26.10.2014, 11:53:04 ---Ja, det blev jättecoolt! Mer levande nu med gurornas olika sound.

--- Slut citat ---

Thanks man, kul att det funkade. En finslipning och färdig kanske och sedan på nästa låt vad det nu kan bli?  :rolleyes:
/Roffe H

Plinka:
HEJ!  :D
Har varit frånkopplad ett tag så har inte hört tidigare versioner och känner heller inte till orginalet, men denna låter gott med gungigt repetitivt arr med guran i centrum.
Du sjunger den förträffligt snyggt, men om jag ska vara petig kanske sångreverbet är aningen för stort jämfört med arret?
Mixen sitter som en smäck annars!

mahan:
Tjou Roffe!
Har nog hört denna förr men inte lät den så här bra då, du har jobbat på hör man.
Det där med blues e ju så där att man kan ju inte "uppfinna" en ny blueslåt för alla varianter och accord e ju redan använda.
Men det man kan göra e ju att fixa till eget sound o egen sång och VOILÀ, en ny blueslåt e född.
Och jag tycker du har klöämt fram en egen låt som man känner igen redan på dom första takterna och så har vi din
härliga "mängäriga" röst som passar som schmäck i denna genre. Sen kan man ju diskutera mix och master som alltid e smaksaker.
Och i min smak kunde jag använda lite mer typ rums reverb på utgången
som gör att allt händer i samma rum och så drar du ner aningen på sångspårets reverb och där sitter den!

Så tycker en annan "oldboy"  :D

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion