Forum > Färdiga produktioner
Roffe H- Matchbox blues
Eddi:
Det slår mig att jag funderar över vem du påminner om sångmässigt när jag lyssnar och kanske är det gitarrspelet som lurar in mig på dessa banor men visst låter det som om Clapton sjunger va? Eller en blandning mellan Clapton och Skifs kanske - självklart är det ju ROFFE hela dan men som sagt man funderar.... Skön låt i alla fall - det enda som irriterar nu är de lite lattjo cymbalslagen i vänster kanal som borde ligga höger och mer accentuerade - men det är en skitsak. BRA :D
MaxB:
Ja, det finns närhet till Claptons röst.
Roffe H:
Tack Marsall, Eddi & MaxB för tyck och smyck.
/Roffe H
equality:
Snyggt! Jag har bara hört den i dur tidigare med Carl Perkins och Paul McCartney. Detta gör jättebra. Särskilt blåset gillar jag. Är det du som lirar? Gitarrerna kan nog pannas ut lite till. Gärna olika ljud på dessa typ Fender Gibson. De har exakt samma ljud nu. Tycker ngn gura skall finnas i versen också, typ call and response som är så vanlig i bluesen. Hör att det blir lite så i sista versen men gärna mer och mer varierat g-spel. Kul att höra denna låt från dig. Bra!
Roffe H:
--- Citat från: equality skrivet 25.10.2014, 16:19:02 ---Snyggt! Jag har bara hört den i dur tidigare med Carl Perkins och Paul McCartney. Detta gör jättebra. Särskilt blåset gillar jag. Är det du som lirar? Gitarrerna kan nog pannas ut lite till. Gärna olika ljud på dessa typ Fender Gibson. De har exakt samma ljud nu. Tycker ngn gura skall finnas i versen också, typ call and response som är så vanlig i bluesen. Hör att det blir lite så i sista versen men gärna mer och mer varierat g-spel. Kul att höra denna låt från dig. Bra!
--- Slut citat ---
Tack för dina kommentarer. Jag köper dina råd, ska lyssna igenom igen och se vad som kan göras. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida