Tjou, eftersom tråden inte är låst så kan jag ju rösta o kommentera hur mycket jag vill

Om sen överstedomaren vill räkna med mina röster eller ej är ju sen en helt annan grej,
så här kommer mina kommentarer med tillhörande röster
1. Morning-Space Enligt reglementen, No comments
2. Path to enlightenment-EgghuvudIntron för mig från irländska pubar till grekiska folkmusikens värld.
Versdelen för mig sedan egentligen ingenstans, blir lixåm väntande på vad som sen ska hända och visste händer det, en sologura grävs fram och så får vi ett snyggt solo på köpet och när guran o synthen lirar i stämmor blir det riktigt gött.
Sen blir sångargruppen så "tired" och låten stannar helt... tills vi e tillbaka till Irland igen. Snyggt flötjande med tajta guror och trummor som hjälper till med takten. Och ackestämmorna med basen sitter skitsnyggt på dom sista takterna.
Hörs att det är mycket jobb bakom detta, BRA!
3. Scenes From The Life And Dreams Of David Berrymoore-Space&Calle Enligt reglementen, No comments
4. And then there will be light-EddiOch så kör vi med en präktigt yberkomprimerad progglåt som jag annars brukar fördömma men voilá, här sitter det snyggt. Sången sitter fint som den ska vara i denna genre. Och en mycket positiv överraskning när den tuffa unga damen slänger in sin snygga sång som om hon stått på scenen hela sitt liv.
Stämningen är god låten igenom, kanske lite film musikaktig och ibland tycker jag mig hitta detta som en inledare till nån James Bond film.
Och dom sista takterna med sångaren som kryper ner en oktav sätter pricken på I:t
Kort o gott: BRAVO!
5.The return of the ancient dragon-BoanjoHär har vi en riktigt snygg progglåt så som jag tycker det skall låta. En helt ny KR-artist för mig och jag lutar mig tillbaka till 70-talet och njuter just det tidevarvets sound så här blir det nog poäng!
Mixen kunde vara aningen mer utbreddad, nu e det lite av "mono" mix men å andra sidan så lät det ju förr. Jisses va snyggt alla instrument behandlas, snygga gurasolon och moog stämmor (I presume). Och stämmor gillas alltid och på slutrakan kommer även damernas kör med stämmor... WOW!
Kör gärna ut en mix med lite mer breddning alá 2014-talets mix sätt
6. Edgar-Bribedant Skön folkpop med tillhörande snygga ackeguror och fin stämsång.
Närmare halvdelen av låten kommer sen proggdelen instampande med snygga o tatjta breiks. Och hela instrumentarsenalen e i användning från sjuttitals synth till pianot.
Snyggt arr och mixen e mjuk och behaglig om inte rentav proffsig!
Väntade mig en del till med mer progressiviteta utryck men nöjd även med detta.
Snyggt collabbat!
7. Time is never enough-HellfogSnyggt intro med sköna acken o mjuk synth matta.
Sen har vi metallavdelning på gång, aningen låter jag mig störas av otatjheten mellan trummor o metallgurorna, vet att det kan vara knepigt just med långsam taktuppdelning.
Snygga sound på instrumenten, mixmässigt kunde baskaggen dras aningen ner och... sången lite upp

Snygga synthinlägg som ger fin krydda till det hela.
Ibland tycker jag mig sakna basen, arret är väl så gjort men en distbas kunde göra susen på sina ställen.
Skulle gärna ha hört introt en gång till nånstans instucken.
Som sagt, lite sång på detta skulle lyfta verket mång snäpp uppåt men bra jobbat i varje fall!
Och här har jag skrapat ihop mina röster (take them or leave them)
10 poäng går till låt nummer 5
8 poäng går till låt nummer 4
6 poäng går till låt nummer 2
4 poäng går till låt nummer 6
2 poäng går till låt nummer 7
ha de bra!
h. mahan