Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Mika - Say Something (cover)

<< < (5/16) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 06.10.2014, 12:32:14 ---Jättesnyggt Max! Du sjunger bättre och bättre för var låt jag hör från dig!
Tycker du gör en bra personlig tolkning här som du inte behöver någon annans sångröst till.
Skönt piano. Kanske är mellotronen(?) lite stark och någon andrastämma överflödig på slutet...
Strummingen på gitarren låter inte bra, den bör du göra om, vilket de flesta påpekar!
Bra!

--- Slut citat ---

Tack, jag det är kul att sjunga tycker jag. Jag kommer behålla en version med mig på leadstämman och henne på andrastämman (Aguieras stämma).
Gitarren min ska bort här, förstår jag. Mellotronen ska ner lite i volym, tack för tips. Det passar om den är mer sublim. Andrastämma på slutet tror jag vi ska få till.

Nån kanske minns att jag tidigare presenterade en annan tjej Haylee Snow, som sjöng en Adele-låt till ett piano och jag satte fler instrument och Lazarus la trummor på den?
(http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=36474.msg264771#msg264771)
Hon fick en kopia på det här backtracket "Say Something" och var också nyfiken på att spela in sång på den... och hon beställde igår kväll (om jag har tid) backtrack på en annan låt (Amy Winehouse "Black is back"). Får se om det finns tid till samarbete där också. Skulle vara intressant att höra mer av den rösten med.

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.10.2014, 09:38:55 ---Grymt snyggt Max!   Jag håller med föregående talare i att du sjunger bättre och bättre.  Har nog aldrig hört dig sjunga såhär bra!  Ändå är jag nyfiken hur det skulle kunna låta med Mika.  Du bör dock ha kvar din röst på något sätt iallafall. 
Kul att få hälsa på hos dig och kolla in studion!   Tycker att det är coolt att du får till så pass bra grejor med ditt budget-tänk!  :) 

--- Slut citat ---

Mika ska det bli och en version med mig på lead ska sparas.
Kul att träffa dig här hemma. Det blev en liten rundvandring och även gemensamt spel på "In my world"!
Tack för hjälp med kompet. Hoppas grejer du fick med kan komma till användning!

Emulator:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.10.2014, 16:14:07 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 05.10.2014, 23:49:06 ---ja behåll din röst med sen tycker jag!
Lite midisound kan jag känna, alltså, det låter lite ljudmodul 1992 om det. eller är det min laptop?
Investerade i fins bose-lurar att ha på flyget, med active noise cancelling och allt, men det är långt till dem nu LOL.
återkommer med utförligare tyck när nästa verre finns!

--- Slut citat ---

Min röst på min verre, ja troligen. Midi är det kanske - okej för mig - 1992 är också okej.  B)
Men jag tror Rolandljudmodulen är från sent 1900-tal...  :unsure:
De lurarna du köpt är lite skumma, man blir ju väldigt bortplockad från det yttre ljudlandskapen kroppen befinner sig i.
Men det är häftigt då man lyssnar på musik att slippa störningar där ute, i det yttre ljudrummet.

--- Slut citat ---

Flyger ett par ggr i veckan, och allt som oftast slår jag igång luren utan att lyssna på musik, för att slippa sus och brus. Dessutom hör man vad som sägs i högtalaren bättre! :)

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2014, 17:44:33 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 11.10.2014, 16:14:07 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 05.10.2014, 23:49:06 ---ja behåll din röst med sen tycker jag!
Lite midisound kan jag känna, alltså, det låter lite ljudmodul 1992 om det. eller är det min laptop?
Investerade i fins bose-lurar att ha på flyget, med active noise cancelling och allt, men det är långt till dem nu LOL.
återkommer med utförligare tyck när nästa verre finns!

--- Slut citat ---

Min röst på min verre, ja troligen. Midi är det kanske - okej för mig - 1992 är också okej.  B)
Men jag tror Rolandljudmodulen är från sent 1900-tal...  :unsure:
De lurarna du köpt är lite skumma, man blir ju väldigt bortplockad från det yttre ljudlandskapen kroppen befinner sig i.
Men det är häftigt då man lyssnar på musik att slippa störningar där ute, i det yttre ljudrummet.

--- Slut citat ---

Flyger ett par ggr i veckan, och allt som oftast slår jag igång luren utan att lyssna på musik, för att slippa sus och brus. Dessutom hör man vad som sägs i högtalaren bättre! :)

--- Slut citat ---

Smart och dubbelsmart!
Blir förresten inget sångpålägg idag. Skolarbete går före... Så är det att gå i skolan.

MaxB:
Har gjort en snabbmix med Mikas och min sång från idag (översta inlägget).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion