Kontrollrummet

Drop-downmenyerna (Verktyg & Sök)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Drop-downmenyerna fungerar lite konstigt. De hoppar inte ner av sig själv när man hovrar med muspekaren ovanför (vilket kanske inte är meningen iofs)
Men sen när man klickar och de hoppar ner, så skickas man dessutom vidare till startsidan, och man får göra om proceduren igen (IE6 & WinXP).


Utloggad tsmalmbe

Kan i nte verifiera eller upprepa problemet.

IE 6.0.2900 /  XP

Fungerar helt som väntat. När jag klickar på verktyg, öppnas menyn (t.ex på den här sidan). Vill jag inte välja nånting, kan jag klicka på [stäng].

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Skumt...  Har exakt samma version (6.0.2900...)

Men länken ser ju ut såhär:
<a href="http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php#quicklinks" onClick="return overlay(this, 'quicklinks','bottomright')">

Går det inte att stoppa in en javascript:void(); i href?


Utloggad tsmalmbe

De kommer en hel del givet ur forumets "engine" och template. Det vill jag inte ändra  så mycket på, ifall behovet inte är massivt. Beklagligt att du upplever problem, men ingen annan har klagat på det, så då vill jag påstå att det är fel i dina  inställningar. TIlls nån bevisar mig ha fel, varefter jag gör allt för att korrigera.

Tumregel inom soft-världen är att en fixad bugg introducerar 5 nya. Därför brukar man fixa bara de helt allvarligaste.

Vi kan fortsätta diskussionen dock.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Allmänt upprop här således: Nån mer som blir skickad till förstasidan typ en halvsekund efter ett klick på Verktyg i toppmenyn?  :unsure:

Jag kan inte tänka mig vad det skulle vara för browserinställningar som kan åstadkomma det här. Tänkte ett tag om det var min adblocker, eftersom den lägger sig i vissa script, men jag får samma resultat utan den (cachen tömd såklart).





Utloggad tsmalmbe

Jag skulle tippa på inställningar angående skripthantering.

Testa gärna med nån annan dator med samma  browser, så vi får se om problemet är mellan ryggstödet och skärmen :)

Om det går att upprepa, går det att korrigera.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Jo jag har bara jobbat med webbutveckling sedan 1996, så det kan ju förstås vara nåt skit bakom spakarna  ;)

Har nu lagt till Kontrollrummet under betrodda platser, helt utan restriktioner för script. Men samma sak händer. Snabbsökningen hinner jag i princip bara se skymten av innan jag åker vidare till söksidan.

Ska se om jag får låna flickvännens dator ett ögonblick...

EDIT: Det fick jag, och där fungerar det som för dig.... WTF!?!?  :(
« Senast ändrad: 03.03.2007, 00:11:32 by Linkowich »


Utloggad tsmalmbe

Välkommen till Microsofts Register.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.