Kontrollrummet

MaxB - Mika - Try (cover)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

Detta är oxå bra! Ja gillar originalet för mkt för att detta skall bli en olika överväldigande känsla. Läste snabbt igenom tråden och det fanns åsikter om trummor eller inte....

Min åsikt - vill tösen ha trummor så är det klart hon skall ha trummor.

Skall bli otroligt kul att följa era framtida samarbete.

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Oerhört intressant röst! Tjatar om det som vanligt.

Däremot tycker jag trummorna hakar upp sig och låter riktigt otajta, framförallt i början...nästan som något gitarrspår är förskjutet mot trummorna?

Skulle gärna hört den aningen lägre tempo och bara en nylon för att få det mer intimt. Trummorna förstör känslan för mig.

män he e ju bara ja he!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
micka mika separat,
vill höja volymen på hennes spår :) Jag fattar att du vill fånga känslan som uppstår när man sjunger tillsammans. Det är riktigt och bra tänkt, alltså behöver du införskaffa en till sångmick, tur att jultomten snart kommer. Kanske varsin såndäringa liten miniskärm, halvcirkel (4*2 dm monteras på mickstativen). Då ser ni varandra, hör varandra, samtidigt som tillräckligt lite läcker in i respektive spår. Jag håller tummarna att hon återkommer ofta till studion

Vi har sjungit in separat men tydligen läppsynkar vi okej i videon...  ;)
Och jag har en till stor kondensatormikrofon (En Röde NT1 och en SP B1)
Vill inte ha sån där miniskärm, tror inte den skulle tillföra så mycket positivt...?
Hoppas (och tror) också att det blir fler samarbeten.

Detta är oxå bra! Ja gillar originalet för mkt för att detta skall bli en olika överväldigande känsla. Läste snabbt igenom tråden och det fanns åsikter om trummor eller inte....
Min åsikt - vill tösen ha trummor så är det klart hon skall ha trummor. Skall bli otroligt kul att följa era framtida samarbete.

Tack för kommentar och synpunkter! Den här inspelningen/mixen ska jag troligen inte dra fler varv utan den får anses vara klar.

Oerhört intressant röst! Tjatar om det som vanligt. Däremot tycker jag trummorna hakar upp sig och låter riktigt otajta, framförallt i början...nästan som något gitarrspår är förskjutet mot trummorna? Skulle gärna hört den aningen lägre tempo och bara en nylon för att få det mer intimt. Trummorna förstör känslan för mig. män he e ju bara ja he!

Ja, jag gillar verkligen rösten. Du kan trummor och jag haltar aningen på den punkten men tänker nog inte göra mer på den här ändå. Otajt/förskjuten gitarr, tja sånt händer... Om jag orkar kan jag kolla om nån är konsekvent förskjuten men det låter märkligt att jag inte upptäckt det tidigare. Kanske är trummorna som är förskjutna mot resten?

Om jag inte lagt den till färdiga borde jag kanske göra det...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google