Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Mika - Try (cover)
Lazarus:
Ett regelrätt trumset med det där digitala rock/pop-soundet låter helt fel i mina öron.
Inga trummor alls eller (om det tvunget skall vara något rytminstrument med) någon mycket enkel congas eller bongos, väldigt sparsamt spelat. Att backa volymmässigt på nuvarande trummor hjälper inte mycket som jag ser det eftersom dom helst inte skall vara där alls. Hårda ord, jag vet, men det är så jag uppfattar dom/låten.
Med vänlig hälsning
Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 19.10.2014, 17:22:02 ---Ett regelrätt trumset med det där digitala rock/pop-soundet låter helt fel i mina öron.
Inga trummor alls eller (om det tvunget skall vara något rytminstrument med) någon mycket enkel congas eller bongos, väldigt sparsamt spelat. Att backa volymmässigt på nuvarande trummor hjälper inte mycket som jag ser det eftersom dom helst inte skall vara där alls. Hårda ord, jag vet, men det är så jag uppfattar dom/låten.
--- Slut citat ---
Tack för att du delar med dig. På ett sätt kan jag hålla med och på ett annat sätt ger det en annan prägel, som inte behöver vara helt fel. Och som sagt, Mika gillar trummorna. Tror att det är det första trumkompet som någonsin backat upp henne i hela hennes liv. Det gäller nog hela backtracket förresten, första gången hon sjunger på en produktion på det här sättet. Kul att vara med och skapa historia! :lol:
Eddi:
Behåll trummorna och Mika då B)
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.10.2014, 18:04:51 ---Behåll trummorna och Mika då B)
--- Slut citat ---
Opsalut!
Altsax:
micka mika separat,
vill höja volymen på hennes spår :)
Jag fattar att du vill fånga känslan som uppstår när man sjunger tillsammans. Det är riktigt och bra tänkt, alltså behöver du införskaffa en till sångmick, tur att jultomten snart kommer :D
Kanske varsin såndäringa liten miniskärm, halvcirkel (4*2 dm monteras på mickstativen). Då ser ni varandra, hör varandra, samtidigt som tillräckligt lite läcker in i respektive spår.
Jag håller tummarna att hon återkommer ofta till studion
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida