Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Mika - Try (cover)
MaxB:
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 13.09.2014, 19:25:06 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.09.2014, 19:14:00 ---Aha. Då har eliminerat möjligheten att kvantisera?
--- Slut citat ---
jepp de är kvantade och så problemet måste sökas någon annan stans ,gäller otajtheten
--- Slut citat ---
Det är alltid mitt fel om något är otajt... :lol: Jag kan ta det...
Vet inte om jag orkar åtgärda det. Är det genom hela låten eller finns det tidsangivelser?
Är det kanske sångerskan som är för snabb med sången på något eller några ställen, så de andra - som håller takten - låter otajta?
MaxB:
Mika har varit i studion idag och kompletterat med en idé hon hade på en gemensam körgrej, på ett ställe och en körstämma av Mika, på tre ställen.
Kul att arbeta med den här rösten!
Alatar:
Fint!
Men gillar videoversionen bättre än den ny version du la upp idag. :-)
Kan inte riktigt säger varför. Tror att i den nya versionen så är det mer otajt mellan instrumentbackgrunden och Mikas sång.
Och sedan verkar det som om den nya versionen distar på några ställen.
Och jag skulle vilja ha (ännu) mer energi/inlevelse från Mika! :D (gäller båda versionerna)
Lazarus:
Råkade visst kommentera denna låten på annat ställe :)
Rätt skall vara rätt:
Jag tycker du skall skippa trummorna helt och hållet. Dom behövs inte i den här låten. Det låter mer som om det pågår ett soundcheck i bakgrunden, eller nåt.
Med vänlig hälsning
Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 19.10.2014, 15:05:54 ---Råkade visst kommentera denna låten på annat ställe :)
Rätt skall vara rätt:
Jag tycker du skall skippa trummorna helt och hållet. Dom behövs inte i den här låten. Det låter mer som om det pågår ett soundcheck i bakgrunden, eller nåt.
Med vänlig hälsning
Lazarus
--- Slut citat ---
Mika gillar trummorna men ska kolla om hon vill att jag ska backa på dem.
Du tycker kanske att de är för på? Håller på med för mycket i en lugn låt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida