Kontrollrummet

MaxB - Mika - Try (cover)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fem kvällar
- måndag: Jag spelar in instrument
- tisdag:   Mika lägger sång och filmas, då jag arbetar i stallet.
- onsdag: Perowitch skickar trumspår och jag renderar simpel video från tisdagens filmande.
- torsdag: Testar att spela basgitarr och renderar ny film där den är med.
- fredag:   Distar powerchords från fem gitarrspår, en bit närmare slutet - editeade trummor

Edit 2014-10-18: Kompletterat med Mikas idé på en gemensam körgrej, på ett ställe och en körstämma av Mika, på tre ställen.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Mika_MaxB_Try_cover_20141018.mp3[/mp3]
Nyaste mixen i mp3:an ovanför, tidigare mix i videon.
http://max.shivas.se/music/SaySomething_cover_20140924.mp3
« Senast ändrad: 09.09.2017, 22:01:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt! Känns som att du har hittat gitarrplocket.
Men det är lite otajt mellan trummor och gitarrer/piano. Måste du ha med trummorna..?
Ingen lätt låt att sjunga om man ska bli jämförd med originalet...
Men det var tydligen självvalt. Blir spännande att höra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trummorna har jag plockat bort innan sång-pålägg ikväll, då sångerskan var här och lade sång. Hon har en bra röst, så det ska bli intressant att mixa låten. Innan hon la sången i studion gjorde jag själv tre sångstämmor som stöd för hennes sång. De stämmorna ska kanske vara kvar, i bakgrunden.

Kul att göra ett "beställningsjobb" på en låt jag själv inte skulle valt, initialt.
Det är intressant att prova att ta ut vad instrumenten gör och försöka likna.
Har inte hunnit mixa nån grovmix ännu men det kommer.
« Senast ändrad: 12.09.2014, 22:29:13 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fin röst. Sjuuukt otajt på trummorna. Upp med rösten till mix sen. Kanske låta arret komma och gå lite. Lite same same hela vägen nu.

Gött!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jättefin röst men bort med drumsen det går inte att lyssna på det hela
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fin röst. Sjuuukt otajt på trummorna. Upp med rösten till mix sen. Kanske låta arret komma och gå lite. Lite same same hela vägen nu.

Jättefin röst men bort med drumsen det går inte att lyssna på det hela

Ni har inte hört sången ännu!  :lol:
Det är originalrösten ni hört i gårdagens version.  :P
Nu har jag lagt upp en snabbmix med grannens röst från ikväll. Drumsen är borta men padljuden som finns i originalet, har jag inte lagt ännu. Jag vill nog ha mer tryck i den här versionen. Jag vill bland annat lägga bas men jag vill också ha trummor som bygger upp dynamik. Jag har lagt frågan till Perowitch idag men inte fått något svar. Nån här med trummor som är intresserad?
Jag kommer bygga mer dynamik i pianokompet och gitarrkompet, så det ökar och sen lugnar ner sig innan det ökar igen. Kanske petar in ett gitarrsolo nånstans på slutet också innan sista lugnet?
« Senast ändrad: 12.09.2014, 22:30:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst
Hon låter väldigt bra. Jag skulle nog låta henne sjunga ensam och sedan testa att blanda 12-strängad, stålsträngad och nylonsträngad.

Mvh
Lazarus


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hon sjunger väldigt fint! (Om det nu är grannen i befintlig version   :)
Jag tycker om ditt nylongitarrplock, men det kan gärna varieras lite mer i intensitet.
Du får fram en bra ton och ett snyggt sound, som kanske blir lite dominerande på några ställen.
Introt med piano och gitarr låter lite otajt! Kanske beror det på en viss tvekan i gitarrplocket..?
Skulle också föredra hennes röst ensam. Dubb-sången blir lite otajt en bit in i låten.
Lite stråkar halvvägs in i låten kanske? Pianot kunde haft en något fylligare, varmare ton...
Det här kan bli riktigt bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hon låter väldigt bra. Jag skulle nog låta henne sjunga ensam och sedan testa att blanda 12-strängad, stålsträngad och nylonsträngad.

Hon sjunger väldigt fint! (Om det nu är grannen i befintlig version   :)
Jag tycker om ditt nylongitarrplock, men det kan gärna varieras lite mer i intensitet.
Du får fram en bra ton och ett snyggt sound, som kanske blir lite dominerande på några ställen.
Introt med piano och gitarr låter lite otajt! Kanske beror det på en viss tvekan i gitarrplocket..?
Skulle också föredra hennes röst ensam. Dubb-sången blir lite otajt en bit in i låten.
Lite stråkar halvvägs in i låten kanske? Pianot kunde haft en något fylligare, varmare ton...
Det här kan bli riktigt bra!

Tack för tips att ta bort mina dubbar. Jag tror de hjälpte henne då hon la sin sång, för att slappna av då det fanns "fler som sjöng" samtidigt.
Kanske kan dubbarna vara med senare då det är ett crescendo i låten om jag tajtar till alla stämmor till varandra och klipper bort mina "s" och "t" i dubbarna.
Gitarrtips från er är suveräna, tack! Ska försöka blanda in powerchords med lite dist från elgitarr också, vid crescendo, för att se om det blir tajt och fungerar.
Har ingen 12-strängad! Kanske ersätts av en med capo och en utan capo för att de gen fylligheten...
Dynamik från gitarr ska komma - hö att det finns med volymjusteringar (verkar det som) på originalet.
Tajta till piano och gitarr - ska komma. Stråkar eller PAD eller båda...
Pianot är en soundfont och den ska ersättas med bättre pianoljud.

Tack för tips!

Med tanke på att inspelningarna började i måndags kväll så har det kommit långt redan.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hon har en intressant röst. Och det är kul med trummor! Tack Perowitch! Jag tycker de också låter bra även om jag inte hunnit mixa så bra ännu. Jag ska komplettera med bas och mupptrixa lite med en ny video senare då jag hinner. Lite sliten nu att vara uppe till över midnatt varje kväll och upp 05.45 varje morgon.


Kommer arbeta mer på mix och fix men kul att det är sånt flow...
« Senast ändrad: 12.09.2014, 22:33:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Strålande ju !!!!!!  :wub:

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Blir ett styvt jobb att tuna sången till någorlunda pitch.

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Spännande projekt som jag tycker ni har fått ihop fint - intressant röst som gärna får sväva lite som nu. Håller med Pixel Strålande!  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack pxm, du alltid så sympatiske kr-medlem!  :wub:
Och Eddi, jag håller med - jag gillar den här rösten, den är som en oslipad diamant! Hoppas det blir fler gemensamma projekt.

Ikväll har jag provat att lägga en basgitarr men det är ju en del snubbel. Har även mupptrixat mer med mixen. Vill lägga mer tid för att få det bättre och får se vad som ska göras. Jag har fått flera bra uppslag och förslag från er andra kr-vänner. Det är sånt som hjälper i den musikaliska utvecklingen.

Att rendera film tar tid med min gamla laptop (har bara hunnit rendera 20% hittills). Att sen lägga upp 170 MB film på youtube tar ännu längre tid med vårt långsamma bredband. Kanske gör det från arbetet imorgon, där det går på några sekunder.
« Senast ändrad: 12.09.2014, 22:34:48 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny film renderad där basen också är med.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Visst hes o fin röst  :)...Just nu blir man lite distraherad bara av allt i bakgrunden ..orginalasången o lite trumhammer lite .. Rock on o laybacka den mera så blir den finfin..Ja kul colab  :)

Edit: Lyssnade nog på fel version  :unsure:Lyssnade NU i den i första inlägget Mycket bättre ..Nu är det bara trummorna som överarbetar tycker jag,Jag tycker mer återhållsamt spel på dom..Men de ä ja dä  :D
Som sagt finslipa på.. :D
« Senast ändrad: 12.09.2014, 10:03:44 by Marsall »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Visst hes o fin röst  :)...Just nu blir man lite distraherad bara av allt i bakgrunden ..orginalasången o lite trumhammer lite .. Rock on o laybacka den mera så blir den finfin..Ja kul colab  :)
Edit: Lyssnade nog på fel version  :unsure:Lyssnade NU i den i första inlägget Mycket bättre ..Nu är det bara trummorna som överarbetar tycker jag,Jag tycker mer återhållsamt spel på dom..Men de ä ja dä  :D
Som sagt finslipa på.. :D

Jag förstår nu att det är bra att jag lägger mer tid på gitarrer. Ska ersätta gitarrerna på sidorna med tajt spel istället och kanske nån stålsträngad, framförallt tajt spel, som inte sliter bort fokus från den häftiga rösten. Trummorna har jag redan gjort några volymjusteringar på (spelet på Cymbal-"klockor" på slutet har nu lägre volym till exempel). Jag kanske ska kolla om det är mer att göra med trumvolymer. Tack!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter fint det här Max! Nylongurorna är sköna så här, inte så dominerande längre!
Upplevdet det inte heller så otajt nu...
En onödigt skarp ton på en nylongura vid 3 sekunder, som du kan sänka.
Hon sjunger verkligen fint. En tveksamhet dock vid ca 214 sekunder, där det känns som
att hon inte hinner med riktigt och får svälja...
Fint med riktigt trumspel! Kanske att dom kunde vara lite mer återhållsamma, men
det kanske räcker att sänka volymen en aning..? Lite mycket "spökslag" på kanten runt 50-60 sekunder...
Det jag tar upp är småsaker. Som helhet är det mycket njutbart. Du får till en fin ljudbild i din studio.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kvällens mix finns i första inlägget

Citat från: Lazarus
testa att blanda 12-strängad, stålsträngad och nylonsträngad.

Två (ostämda? / hörs de?) stålsträngade kompar med öppna ackord. Har capo på olika ställen på halsen så en spelar med öppna ackord i Am en annan i Em. De har ersatt gamla otajta nylonkompet

Citat från: Asti
Introt med piano och gitarr låter lite otajt! Kanske beror det på en viss tvekan i gitarrplocket..?
Lite stråkar halvvägs in i låten kanske?
En onödigt skarp ton på en nylongura vid 3 sekunder, som du kan sänka
Lite mycket "spökslag" på kanten runt 50-60 sekunder...

Spelat om nylon i introt, tajtare kanske? Har fått bort skarpa tonen i början.
Det blev försök med powerchords, istället för stråkar.
Har mupptrixat med volymjusteringar på flera av spökslagen för att minska deras volym.

Citat från: Marsall
Nu är det bara trummorna som överarbetar tycker jag,Jag tycker mer återhållsamt spel på dom.

Tja, vad kan man säga, jag har volymjusterat dem på flera ställen är vid spökslagen, som Asti nämner. Bland annat vid hög volym på cymbal då sången tappade fokus på något ställe.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu börjar det arta sig. Håller med Marsall om att trummorna överarbetar. Problemet kan också vara att de inte är tajta. Svårt att komma in i efterhand och lägga trummor om det inte finns ett stadigt klick att spela till. Om det funnit behöver de tajtas till. Låter som digitala trummor så det borde ju inte vara något problem.

Kanske behövs inte trummorna alls? Snyggt med lite pling och kling på riden ibland dock.

Kul med collab.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu börjar det arta sig. Håller med Marsall om att trummorna överarbetar. Problemet kan också vara att de inte är tajta. Svårt att komma in i efterhand och lägga trummor om det inte finns ett stadigt klick att spela till. Om det funnit behöver de tajtas till. Låter som digitala trummor så det borde ju inte vara något problem.
Kanske behövs inte trummorna alls? Snyggt med lite pling och kling på riden ibland dock.
Kul med collab.

Även om percussion så klart kan hanteras på olika sätt så gillar jag hur trummorna hanterar dynamiken men såklart kan det göras annorlunda. Jag har också tolkat det som att sångartisten, som inte tidigare gjort någon studio- (eller semistudio)inspelning, gillar trummorna.

Efter mixen och mupptrixandet med trummorna igår meddelade Perowitch att han skickat ett nytt editerat trumspår, där klocka/cymbal och ghostslag var nedtonade efter tips bl.a. från Asti. Det nyediterade trumspåret ligger med i morgonens mix, där jag också eq:ade tillbaka mer bas på de fem likaspelade powerchordgitarrerna (bra eller inte?). Borde de inte vara med ensamma som nu, på den sista tystare sångsvängen? Översta inlägget i tråden har morgonens mix.
« Senast ändrad: 13.09.2014, 10:36:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jomenvisst !! Hon har en skön ton och med lite slipning kan det bli riktigt gött..
Trummorna stökar till det lite och tajmingen sitter väl kanske inte hundra, men antagligen beror det på alla instrumentala ändringar som gjorts efteråt!
Sätt bakgrunden till 100 % och låt Flickan sjunga om till ett ordentligt klick när du är färdig. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jomenvisst !! Hon har en skön ton och med lite slipning kan det bli riktigt gött..
Trummorna stökar till det lite och tajmingen sitter väl kanske inte hundra, men antagligen beror det på alla instrumentala ändringar som gjorts efteråt!
Sätt bakgrunden till 100 % och låt Flickan sjunga om till ett ordentligt klick när du är färdig. :)
Trummorna är inspelade till originalet alltså en annan låt fast samma  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Aha. Då har eliminerat möjligheten att kvantisera?
jepp de är kvantade och så problemet måste sökas någon annan stans ,gäller otajtheten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Aha. Då har eliminerat möjligheten att kvantisera?
jepp de är kvantade och så problemet måste sökas någon annan stans ,gäller otajtheten

Det är alltid mitt fel om något är otajt...  :lol: Jag kan ta det...
Vet inte om jag orkar åtgärda det. Är det genom hela låten eller finns det tidsangivelser?
Är det kanske sångerskan som är för snabb med sången på något eller några ställen, så de andra - som håller takten - låter otajta?
« Senast ändrad: 13.09.2014, 23:03:42 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mika har varit i studion idag och kompletterat med en idé hon hade på en gemensam körgrej, på ett ställe och en körstämma av Mika, på tre ställen.
Kul att arbeta med den här rösten!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Fint!
Men gillar videoversionen bättre än den ny version du la upp idag. :-)
Kan inte riktigt säger varför. Tror att i den nya versionen så är det mer otajt mellan instrumentbackgrunden och Mikas sång.
Och sedan verkar det som om den nya versionen distar på några ställen.

Och jag skulle vilja ha (ännu) mer energi/inlevelse från Mika!  :D (gäller båda versionerna)
www.alatarmusic.com


Lazarus

  • Gäst
Råkade visst kommentera denna låten på annat ställe :)
Rätt skall vara rätt:
Jag tycker du skall skippa trummorna helt och hållet. Dom behövs inte i den här låten. Det låter mer som om det pågår ett soundcheck i bakgrunden, eller nåt.

Med vänlig hälsning
Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Råkade visst kommentera denna låten på annat ställe :)
Rätt skall vara rätt:
Jag tycker du skall skippa trummorna helt och hållet. Dom behövs inte i den här låten. Det låter mer som om det pågår ett soundcheck i bakgrunden, eller nåt.
Med vänlig hälsning
Lazarus

Mika gillar trummorna men ska kolla om hon vill att jag ska backa på dem.
Du tycker kanske att de är för på? Håller på med för mycket i en lugn låt?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst
Ett regelrätt trumset med det där digitala rock/pop-soundet låter helt fel i mina öron.
Inga trummor alls eller (om det tvunget skall vara något rytminstrument med) någon mycket enkel congas eller bongos, väldigt sparsamt spelat. Att backa volymmässigt på nuvarande trummor hjälper inte mycket som jag ser det eftersom dom helst inte skall vara där alls. Hårda ord, jag vet, men det är så jag uppfattar dom/låten.

Med vänlig hälsning
Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ett regelrätt trumset med det där digitala rock/pop-soundet låter helt fel i mina öron.
Inga trummor alls eller (om det tvunget skall vara något rytminstrument med) någon mycket enkel congas eller bongos, väldigt sparsamt spelat. Att backa volymmässigt på nuvarande trummor hjälper inte mycket som jag ser det eftersom dom helst inte skall vara där alls. Hårda ord, jag vet, men det är så jag uppfattar dom/låten.

Tack för att du delar med dig. På ett sätt kan jag hålla med och på ett annat sätt ger det en annan prägel, som inte behöver vara helt fel. Och som sagt, Mika gillar trummorna. Tror att det är det första trumkompet som någonsin backat upp henne i hela hennes liv. Det gäller nog hela backtracket förresten, första gången hon sjunger på en produktion på det här sättet. Kul att vara med och skapa historia!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Behåll trummorna och Mika då B)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Behåll trummorna och Mika då B)

Opsalut!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
micka mika separat,
vill höja volymen på hennes spår :)

Jag fattar att du vill fånga känslan som uppstår när man sjunger tillsammans. Det är riktigt och bra tänkt, alltså behöver du införskaffa en till sångmick, tur att jultomten snart kommer :D

Kanske varsin såndäringa liten miniskärm, halvcirkel (4*2 dm monteras på mickstativen). Då ser ni varandra, hör varandra, samtidigt som tillräckligt lite läcker in i respektive spår.

Jag håller tummarna att hon återkommer ofta till studion