Forum > Demolåtar
Rymdpiraterna feat Jonner - Oändlighetens närhet - ver 2 (Del 3 i rymdtrilogin)
Clemens:
--- Citat från: Asti skrivet 07.09.2014, 21:43:11 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 07.09.2014, 20:37:43 ---Låter jättebra Asti! Det som jag reagerar lite på är att slutet blir lite förutsägbart med samma ljud som introt, men det är en liten detalj, låten funkar bra vilket som! :) Kanonjobb! Du förblir en "ohängd" rymdpirat :D
--- Slut citat ---
Skönt! Roligt att du tycker det funkar!
Tänkte först ha en fade out under sista instrumentalpartiet, men tyckte att låten
kanske blev väl kort då... Men det går säkert att hitta ett annat mer passande ljud till slutet.
Så du tycker inte det finns något jag ska hänga upp mig på då? :rolleyes:
Då är det väl bara att börja fundera på nästa säsongs fortsättning av rymdäventyret! B)
/Asti
--- Slut citat ---
Ja, rymden är oändlig! B)
MaxB:
Skönt sound, skön sång och arr.
Nästa trilogi kanske kommer heta "Mot nya galaxer"
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.09.2014, 23:21:35 ---Skönt sound, skön sång och arr.
Nästa trilogi kanske kommer heta "Mot nya galaxer"
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar sound, sång och arr!
Jag skämtade mest om en fortsättning, vet inte om det blir mer än detta.
Men det har varit otroligt inspirerande och spännande att försöka sjunga
till Clemens' musik, som är väldigt stämningsfull och ny "mark" för mig.
Tack Max!
/Asti
Roffe H:
Som vanligt skön sång, ljud och arr samt givetvis en bra text. Hittar inget att anmärka på, snyggt som fasen och spännande samarbete! :wub:
/Roffe H
jonnerstone:
Mycket bra även det här, gillar't.
Lite synpunkter bara.
- Håller med Clemens till fullo ang. slutljudet, det blir lite väl billigt, se mitt förslag i nästa punkt.
- Trummorna i refrängen tycker jag inte håller, dessutom drunknar dom i ljudlandskapet. Prova att hitta en schysst trumloop att lägga ovanpå som förstärkning. Denna trumloop kan du sen använda att köra som outro tillsammans med endast acceguran som plockar refackorden. Kör sen en fade eller avsluta abrupt utan efterklanger. Ett förslag iaf till ett mer intressant slut.
- Jag tycker att det är alldeles för mycket "salivljud" på sången som smackar och har sig. Jag vet att du sjunger nära micken, men försök tänka på det, drick vatten innan tagningarna och lyssna kritiskt efter dessa salivljud. Jag e ledsen men jag tänker mer på porrfilm än på rymden när jag hör dessa ljud :blink:
- Även på denna vill jag att det händer nåt mer på sista reffen som lyfter den lite mer från dom övriga. Har inga konkreta förslag just nu men återkommer med en snutt om jag skulle komma på nåt :)
Annars en sjukt skön låt....bra jobbat killar....en trilogi värdig namnet.
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida