Forum > Demolåtar

Rymdpiraterna feat Jonner - Oändlighetens närhet - ver 2 (Del 3 i rymdtrilogin)

<< < (3/9) > >>

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.09.2014, 14:06:14 ---Som vanligt skön sång, ljud och arr samt givetvis en bra text. Hittar inget att anmärka på, snyggt som fasen och spännande samarbete! :wub:
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe! Dina ord värmer!
/Asti

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 08.09.2014, 15:45:36 ---Mycket bra även det här, gillar't.
Lite synpunkter bara.
- Håller med Clemens till fullo ang. slutljudet, det blir lite väl billigt, se mitt förslag i nästa punkt.
- Trummorna i refrängen tycker jag inte håller, dessutom drunknar dom i ljudlandskapet. Prova att hitta en schysst trumloop att lägga ovanpå som förstärkning. Denna trumloop kan du sen använda att köra som outro tillsammans med endast acceguran som plockar refackorden. Kör sen en fade eller avsluta abrupt utan efterklanger. Ett förslag iaf till ett mer intressant slut.
- Jag tycker att det är alldeles för mycket "salivljud" på sången som smackar och har sig. Jag vet att du sjunger nära micken, men försök tänka på det, drick vatten innan tagningarna och lyssna kritiskt efter dessa salivljud. Jag e ledsen men jag tänker mer på porrfilm än på rymden när jag hör dessa ljud  :blink:
- Även på denna vill jag att det händer nåt mer på sista reffen som lyfter den lite mer från dom övriga. Har inga konkreta förslag just nu men återkommer med en snutt om jag skulle komma på nåt  :)
Annars en sjukt skön låt....bra jobbat killar....en trilogi värdig namnet.
Micke

--- Slut citat ---
Kul att du gillar även denna! Hade säkert blivit klart bättre om Clemens
haft möjlighet att slutföra mix och arr.
Ja, jag ska göra något åt slutet. Blev väl lite av en nödlösning...
Ska testa förslaget du har. Vad gäller trummorna ville jag få till ett driv
något åt marsch- eller trainbeat-hållet. Men håller med om att det nästan dränks i mixen.
Jag är inget vidare på trumljud, så är tacksam för förslag på trum-loop!  :)
Jo, jag sjunger nära micken och då blir det lätt "smack"-ljud. Här har jag faktiskt
inte reagerat på det när lyssnat... Rymdporr kanske vore en nisch för rymdpiraterna..?  B)
Eftersom jag är till åren kommen kan jag inte dricka för mycket vatten före inspelningar,
då måste jag springa på toa stup i kvarten!  :D Nejdå, jag får dricka med måtta.  :)
Det är ju svårt att få bort smack-ljud från en inspelning i efterhand...
Försökte förstärka refrängen med ett par synth-ljud, men det behövs kanske lite mer...
Testade en riktigt distad elgitarr, men tyckte inte det passade in. Staccato-celli kanske..?
En basig arpeggiator? Ska testa lite! Återkom gärna med förslag om du kommer på något!
Tack för bra tips och uppmuntrande ord!
/Asti

bjurte:
Vad går den i för Tempo ??  B)

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 08.09.2014, 19:58:31 ---Vad går den i för Tempo ??  B)

--- Slut citat ---
100 bpm!  :)

bjurte:
Ska kolla om jag hittar någon skojjsig loop,återkommer.. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion