Kontrollrummet

1up-Nothing Can Stop

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Försöker då och då skapa pophitar senaste 15 åren. :D

Här är förstås senaste försöket.

Jobbar mycket med energi / flow igenom låtens intro, vers, refräng, stick osv. Tycker det låter hyffsat nu. Uppenbart är att slutet behöver fixas. Vissa övergångar är lite skarpa och låten kanske känns lite stressad?

mixen är rätt pressad med bara kompressor och limiter på masterkanalen.

Samarbete med en (o)lyckligt medveten sångare som erbjudit sin röst till publika domänen.

Hjälp mig få in denna på P3s A-lista så ska jag börja tycka om Germund Stenhaug sen.
« Senast ändrad: 07.09.2014, 03:53:11 by 1up »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Samarbete med en (o)lyckligt medveten sångare

Tänkte något liknande en lyckligt omedveten sångare...  :)

Nej men det är något med pressen i sången som jag upplever saknas. Sångarens röst upplevde jag ganska ren, tror att den behöver smutsas till lite, för att få ett driv i sångstämman. Sångrösten känns väldigt snäll eller vad jag ska säga...

För övrigt känns det som du är på väg åt ett sånt håll förutom något enstaka instrument som jag upplevde lite för midiaktigt...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sången är nog lite för torr. Har personligen lite svårt för vissa av synthljuden (stråksynthen). Mellan 130-144 behöver det hända mer, eg på flera ställen i låten.

Men vad vet jag?   :D  B)
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
dancefloor :) ..Kanske behövs få ihop alla delarna ini samma rum nu är det var för sig i min lyss.. Men bra sång för genren :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kanske lite för torr sång men justa stämmor och bra driv.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack för era inputs. Tycker de är vettiga.

En DLL-fil har strulat så får inte igång senaste versionen av projektet men det löser sig på något sätt.