Forum > Demolåtar
Rymdpiraterna - Skilda världar - ny version (Del 2 i rymdtrilogin)
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 03.09.2014, 16:08:03 ---Grymt, hatten av! Musik, melodi och text är mumma för öronen :)
Sången behöver INTE upp i volym. Den kommer fram helt tillräckligt och matchar musiken perfekt.
Ser fram mot upplösningen nu :wub:
Micke
--- Slut citat ---
Tack Micke! :)
Clemens:
--- Citat från: Asti skrivet 03.09.2014, 20:26:26 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 03.09.2014, 16:08:03 ---Grymt, hatten av! Musik, melodi och text är mumma för öronen :)
Sången behöver INTE upp i volym. Den kommer fram helt tillräckligt och matchar musiken perfekt.
Ser fram mot upplösningen nu :wub:
Micke
--- Slut citat ---
Roligt att även denna faller dig i smaken! :)
Nej, jag har också svårt att höra att sången ska behöva höjas...
Håller på och färdigställer tredje delen, som tyvärr Clemens inte hunnit jobba så mycket med,
vilket kanske gör att den får en mer Asti-prägel och mindre av Clemens' snygga ljud och arr.
Kanske vi väntar med den ett tag... :unsure:
Tack för värmande ord!
/Asti
--- Slut citat ---
Asti, Tycker tredje delen funkar utmärkt, återhållsamt arr men schysst låt!
jonnerstone:
Tjo!
Har lyssnat några gånger och gillar det mer och mer. En liten hang-up har jag dock och det är att det inte händer så mycket mer på sista refrängen. En extra stråke på topp och lite mer hi-hat är vad jag kan urskilja, men sången känns cut & paste. Känns som om man vill ha nåt mer i slutet.
......och som en händelse så har jag förberett ett slut i förväg :o :D
Kunde inte låta bli, så om det är nåt ni vill ha så kan jag skicka wavefiler eller så skickar ni en wavefil med mixen till mig så limmar jag ihop det här och lägger på lite masterprylar.
Det är iaf först ett leadljud som kommer in på upptakten till accesolot sen kommer det in igen som en upptakt efter fyra takter och så fortsätter det sådär ända till slutet.
Sen på sista reffen har sjungit in en liten kör som kommer in och sjunger "Ah-ah-ah-ah"-staccaton på fjärdedelarna och sen en lång ton och därefter staccato igen, ni fattar när ni hör det.
Enkla grejor men ganska effektfulla tycker jag.
---------------------------
Klippet börjar på refrängen innan solot:
[mp3=200,20,0,center]http://extrememetalpages.com/korea/micke/skilda_varldar_slutet_test.mp3[/mp3]
Lazarus:
--- Citat från: Asti skrivet 04.09.2014, 11:28:20 ---
Jag använder de-esser, men kanske för lite/mycket... Menar du att det är för skarpa s-ljud?
Roligt att du ändå tycker det är bra! :)
Tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Nej inte för skarpa. Snarare tvärt om...eller nåt. Ess-en låter lite som om du läspar. Men återigen, det kan vara min lyssning som spelar mig ett spratt.
Mvh
Lazarus
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.09.2014, 16:50:34 ---Tjo!
Har lyssnat några gånger och gillar det mer och mer. En liten hang-up har jag dock och det är att det inte händer så mycket mer på sista refrängen. En extra stråke på topp och lite mer hi-hat är vad jag kan urskilja, men sången känns cut & paste. Känns som om man vill ha nåt mer i slutet.
......och som en händelse så har jag förberett ett slut i förväg :o :D
Kunde inte låta bli, så om det är nåt ni vill ha så kan jag skicka wavefiler eller så skickar ni en wavefil med mixen till mig så limmar jag ihop det här och lägger på lite masterprylar.
Det är iaf först ett leadljud som kommer in på upptakten till accesolot sen kommer det in igen som en upptakt efter fyra takter och så fortsätter det sådär ända till slutet.
Sen på sista reffen har sjungit in en liten kör som kommer in och sjunger "Ah-ah-ah-ah"-staccaton på fjärdedelarna och sen en lång ton och därefter staccato igen, ni fattar när ni hör det.
Enkla grejor men ganska effektfulla tycker jag.
---------------------------
Klippet börjar på refrängen innan solot:
[mp3=200,20,0,center]http://extrememetalpages.com/korea/micke/skilda_varldar_slutet_test.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Tack för ditt förslag!
Jag PM:ar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida