Forum > Demolåtar

Rymdpiraterna - Så många stjärnor - version 2 (Del 1 i rymdtrilogin)

<< < (4/6) > >>

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 27.08.2014, 12:48:22 ---Många snygga 'Paddor' här och din sång och gitarrplink funkar skitbra.. Ger liv ut Midi Rymden.
Kanske att sången är lite lite låg, särskilt i verserna.
Sedan så skulle det sitta som en schmocka om låten  fick Explodera till på något parti om bara så några sekunder..
MEn det är ju kanon hursomhelst !!
Och jo A & F:s ande svävar tungt över detta stycke.
Mot Evigheten - Och vidare...

--- Slut citat ---
Kul att du tycker min sång och gitarr funkar till Clemens' musik!
Har skruvat rätt mycket på sångvolymen och är lite osäker på om du kanske har rätt... :unsure:
Men lyssnar man på relativt hög volym tycker jag nog sången kommer fram rätt bra.
Jag har tyvärr inte några möjligheter att förändra Clemens' musik som ligger till grund,
så det blir nog dessvärre inga explosioner!  :)
Möjligen längre fram när Clemens fått igång studion igen.
Jo, vi sneglar medvetet på A & F med den här musiken.  :rolleyes:
Tack för din feedback! Ska kolla upp sångvolymen ytterligare!
/Asti

Asti:
Har fixat knäppet i början, som Gurano upptäckte, breddat stråkarna i slutet
och sänkt volymen på dom, samt centrerat sången i slutet enligt Eq:s önskemål.
Har lyssnat flera gånger på sångvolymen i verserna, men tycker inte den behöver höjas.
Tror inte jag kommer så mycket längre med denna, utan förhoppningsvis kan
Clemens göra slutmixen någon gång i framtiden. Filnamnet är nu fritt från å, ä och ö!  :)
/Asti t.f. knäppgök

Dividend:
Mycket evokativt, själva soundet och melodi/sång. Texten, är väl "samma samma", men det är inte Monty Python. ;) Kanske en av dina bästa texter.

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.08.2014, 14:01:51 ---Mycket evokativt, själva soundet och melodi/sång. Texten, är väl "samma samma", men det är inte Monty Python. ;) Kanske en av dina bästa texter.

--- Slut citat ---
Var tvungen att slå upp "evokativt". Först trodde jag det hade något att göra med ewokerna från Star Wars-filmerna,
men det visade sig betyda "stämningsmättad", "minnesväckande", "associationsrik"... så det är ju positivt.  :)
Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med att texten är "samma samma" - är den också evokativ?   :unsure:
Men det gläder mig att du tycker texten är bra!
Tack för din kommentar!
/Asti

equality:
Gillar slutet bättre nu. Men är inte voxen där lite dov?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion