Forum > Demolåtar

Rymdpiraterna - Så många stjärnor - version 2 (Del 1 i rymdtrilogin)

<< < (3/6) > >>

jonnerstone:
Fan va du e grym Asti. Jag älskar ditt tonspråk. Clemens, Djonas och jag har ju också lirat in en version av den här låten, men så himla gött att få höra din version, A & F e ju gamla favoriter, så jag bara smälter. Grym text, Underbart!!

Clemens har helt rätt, det ska stå musik av Clemens och Asti. Melodin är precis lika viktig om inte viktigare än musiken den lutar sig mot, det är ju trots allt melodin som gemene man kommer ihåg, och du har en förmåga att göra helt underbara melodier. Sen håller jag med dig, att få göra melodier till Clemens bakgrunder är en ynnest, man blir alltid inspirerad, så jag hoppas verkligen att han får ordning på sin studio och tid till musik igen inom det snaraste  :) :wub:

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.08.2014, 00:13:10 ---Fan va du e grym Asti. Jag älskar ditt tonspråk. Clemens, Djonas och jag har ju också lirat in en version av den här låten, men så himla gött att få höra din version, A & F e ju gamla favoriter, så jag bara smälter. Grym text, Underbart!!

Clemens har helt rätt, det ska stå musik av Clemens och Asti. Melodin är precis lika viktig om inte viktigare än musiken den lutar sig mot, det är ju trots allt melodin som gemene man kommer ihåg, och du har en förmåga att göra helt underbara melodier. Sen håller jag med dig, att få göra melodier till Clemens bakgrunder är en ynnest, man blir alltid inspirerad, så jag hoppas verkligen att han får ordning på sin studio och tid till musik igen inom det snaraste  :) :wub:

--- Slut citat ---
Härligt att du gillar låten! Tycker du själv gjorde en suverän version!
Verkligen roligt att höra att du gillar mina melodier!
Ja, Clemens' musik, som är vacker och ofta lite vemodig slår an en speciell ton hos mig
och inspirerar extra. Instämmer - hoppas han kommer igång med studion snarast.
Tack för uppmuntrande kommentar!  :)
/Asti

cykeln:
Riktigt riktigt bra!
Ni är en perfekt mix av två skilda världar
Det är som 1+1 blir 3
Snygga och vackra ljudmattor
Mycket fin melodi och text
Håller helt med jonnerstone om det där med melodi
Har inget jag vill ändra på

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 26.08.2014, 21:30:26 ---Riktigt riktigt bra!
Ni är en perfekt mix av två skilda världar
Det är som 1+1 blir 3
Snygga och vackra ljudmattor
Mycket fin melodi och text
Håller helt med jonnerstone om det där med melodi
Har inget jag vill ändra på

--- Slut citat ---
Vad glad jag blir!
Jag tycker också att samarbetet funkar bra och det känns
som att det plötsligt finns nya, oprövade möjligheter att skapa
melodier och texter, som man inte reflekterar över i helt egna arr.
"...mix av två skilda världar" - har du redan hört del 2 i trilogin?  :unsure:
Tack för dina tankar och vänliga omdömen!  :)
/Asti

bjurte:
Många snygga 'Paddor' här och din sång och gitarrplink funkar skitbra.. Ger liv ut Midi Rymden.
Kanske att sången är lite lite låg, särskilt i verserna.
Sedan så skulle det sitta som en schmocka om låten  fick Explodera till på något parti om bara så några sekunder..
MEn det är ju kanon hursomhelst !!
Och jo A & F:s ande svävar tungt över detta stycke.

Mot Evigheten - Och vidare...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion