Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bestämmer inte du (klar)

<< < (4/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 13.08.2014, 22:12:09 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.08.2014, 21:29:23 ---Bra att du tar dej an den svenska flatheten och ger oss råg i ryggen.
Vid en första lyssning så reagerade jag på ett par saker (förutom att den är excellent alltså) sticket känns nästan lite FÖR lungt - kanske en ride på åttondelar? Eller nåt.
Andra gången du sjunger; Ingen ska få styra vad jag väljer ta mig an
kanske det ska sjungas lite argare och; Ingen ska få styra vad jag väljer ta mig fan
Annars Inga nits, bra låt :D

--- Slut citat ---
Är osäker på om du är ironisk Eddi när du säger "...ger oss råg i ryggen"!?  :unsure:
Hoppas du håller med mig och inte är av motsatt uppfattning! ;)
Att ge sig på den svenska flatheten är kanske iofs att sparka in öppna dörrar..?
Men jag tycker ändå det är frapperande hur olika vi beter oss jämfört med andra nationaliteter
och hur lätt vi fogar oss i nästan vilka dumheter som helst...
Jag ville ha ett stick som avvek från övrigt i låten, men det kanske blev för stor skillnad för att fungera..? 
Tänkte faktiskt precis samma sak angående "...ta mig an", men "fan" hade ju inte rimmat särskilt bra på "kan".  :)
Gläder mig att du gillar låten! Tack för dina tankar!
/Asti

--- Slut citat ---
Nä såna subtila ironier pysslar inte jag med, när jag skämtar märks det :D
Tvärtom jag blev stärkt av din text - ingen jäkel ska få sitta på mig, om hon inte är snygg förstås :o

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 14.08.2014, 09:26:36 ---Härligt med din mysiga framtoning ihop med denna texten. Lite som en galen James Bondskurk med önskan om världsherravälde där han sitter i sin fina läderfåtölj, med ullig katt i knät. Kompgitarren i sticken innan solot är lite slarvig. Kan rättas till, men inte helt nödvändigt.
Mycket bra!

--- Slut citat ---
Har väl inte tänkt mig själv som S.P.E.C.T.R.E:s chef Ernst Stavro Blofeld precis, men
en katt har jag (som f.ö. heter Asti)!  :D
Det finns en del strängrassel på kompgitarren i sticket, som kanske stör, om det är
det du syftar på..? Det kan jag ju försöka fixa till lite bättre!
Gläder mig att du tycker det är bra! Tack för din kommentar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.08.2014, 11:12:24 ---
--- Citat från: Asti skrivet 13.08.2014, 22:12:09 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.08.2014, 21:29:23 ---Bra att du tar dej an den svenska flatheten och ger oss råg i ryggen.
Vid en första lyssning så reagerade jag på ett par saker (förutom att den är excellent alltså) sticket känns nästan lite FÖR lungt - kanske en ride på åttondelar? Eller nåt.
Andra gången du sjunger; Ingen ska få styra vad jag väljer ta mig an
kanske det ska sjungas lite argare och; Ingen ska få styra vad jag väljer ta mig fan
Annars Inga nits, bra låt :D

--- Slut citat ---
Är osäker på om du är ironisk Eddi när du säger "...ger oss råg i ryggen"!?  :unsure:
Hoppas du håller med mig och inte är av motsatt uppfattning! ;)
Att ge sig på den svenska flatheten är kanske iofs att sparka in öppna dörrar..?
Men jag tycker ändå det är frapperande hur olika vi beter oss jämfört med andra nationaliteter
och hur lätt vi fogar oss i nästan vilka dumheter som helst...
Jag ville ha ett stick som avvek från övrigt i låten, men det kanske blev för stor skillnad för att fungera..? 
Tänkte faktiskt precis samma sak angående "...ta mig an", men "fan" hade ju inte rimmat särskilt bra på "kan".  :)
Gläder mig att du gillar låten! Tack för dina tankar!
/Asti

--- Slut citat ---
Nä såna subtila ironier pysslar inte jag med, när jag skämtar märks det :D
Tvärtom jag blev stärkt av din text - ingen jäkel ska få sitta på mig, om hon inte är snygg förstås :o

--- Slut citat ---
Det var skönt att du håller med vad gäller "flatheten"!  :)
"Ingen jäkel ska få sitta på mig, om hon inte är snygg förstås" - att du vågar skämta om sånt!  :o
Nu får du nog KR:s alla feminister på dig!  :wacko:
Och här kom ett nytt exempel på hur "flat"/försiktig jag är!  :D
Nej, nu börjar jag snärja in mig, så jag avslutar här!  :rolleyes:
/Asti 

Wernborg:

--- Citat från: Asti skrivet 14.08.2014, 13:19:06 ---Det finns en del strängrassel på kompgitarren i sticket, som kanske stör, om det är

--- Slut citat ---

Vid 109 och 112 missar du att få ackorden att klinga ordentligt. Det var det.  :D

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 14.08.2014, 13:41:09 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.08.2014, 13:19:06 ---Det finns en del strängrassel på kompgitarren i sticket, som kanske stör, om det är

--- Slut citat ---

Vid 109 och 112 missar du att få ackorden att klinga ordentligt. Det var det.  :D

--- Slut citat ---
OK! Ska försöka åtgärda det!
Tack!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion