Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bestämmer inte du (klar)

<< < (3/10) > >>

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 13.08.2014, 20:59:02 ---Hög och jämn klass på dina låtar. Tycker det låter radioklart redan vid första presentationen i regel. Snyggt arrad och bra text. Sticket är fyndigt med taktbyte och harmonier liksom slutet. Lite mer närhet av sången, mindre reverb alltså, skulle jag velat men det är ju smaksak.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Speciellt att du nämner texten! Önskar bara jag haft ork att få till en tredje verstext.  :rolleyes:
Var själv fundersam på om jag lagt för mycket reverb/rumsljud på sången, men tyckte
inte det kändes så när jag lyssnade på slutmixen i PC-högtalarna. Men du kan ha rätt...
Tack för dina tankar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 13.08.2014, 21:29:23 ---Bra att du tar dej an den svenska flatheten och ger oss råg i ryggen.
Vid en första lyssning så reagerade jag på ett par saker (förutom att den är excellent alltså) sticket känns nästan lite FÖR lungt - kanske en ride på åttondelar? Eller nåt.
Andra gången du sjunger; Ingen ska få styra vad jag väljer ta mig an
kanske det ska sjungas lite argare och; Ingen ska få styra vad jag väljer ta mig fan
Annars Inga nits, bra låt :D

--- Slut citat ---
Är osäker på om du är ironisk Eddi när du säger "...ger oss råg i ryggen"!?  :unsure:
Hoppas du håller med mig och inte är av motsatt uppfattning! ;)
Att ge sig på den svenska flatheten är kanske iofs att sparka in öppna dörrar..?
Men jag tycker ändå det är frapperande hur olika vi beter oss jämfört med andra nationaliteter
och hur lätt vi fogar oss i nästan vilka dumheter som helst...
Jag ville ha ett stick som avvek från övrigt i låten, men det kanske blev för stor skillnad för att fungera..? 
Tänkte faktiskt precis samma sak angående "...ta mig an", men "fan" hade ju inte rimmat särskilt bra på "kan".  :)
Gläder mig att du gillar låten! Tack för dina tankar!
/Asti

cykeln:
Bra!
Bra låt, fin enkel melodi som sätter sig snabbt
Snygga gitarrer, särskilt + på elguran
Bra textidé och väl skriven, hade förstås varit bra med en tredje vers som tar det hela vidare ...
Rent och snygg ljud

några små funderingar
skulle föredra att det instrumentala startade där elguran kommer in
annars jättesnyggt när verspartiet smyger tillbaka in
Kanske att reverbet är lite "molligt"? Men det kanske är medvetet?

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 13.08.2014, 22:51:57 ---Bra!
Bra låt, fin enkel melodi som sätter sig snabbt
Snygga gitarrer, särskilt + på elguran
Bra textidé och väl skriven, hade förstås varit bra med en tredje vers som tar det hela vidare ...
Rent och snygg ljud
några små funderingar
skulle föredra att det instrumentala startade där elguran kommer in
annars jättesnyggt när verspartiet smyger tillbaka in
Kanske att reverbet är lite "molligt"? Men det kanske är medvetet?

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! Speciellt kul att du gillar texten, även om jag repeterar första versen.  :rolleyes:
Nu är ju sticket 3 vändor. Om jag skippar första vändan blir det lite kort...
Men man kunde ju förstås försökt bygga på arret ytterligare i en tredje vända istället.
Förstår inte vad du menar med "molligt" reverb.  :) Kan reverbet ställas i dur eller moll..?  :unsure:
Tack för dina tankar Stefan!
/Asti

Wernborg:
Härligt med din mysiga framtoning ihop med denna texten. Lite som en galen James Bondskurk med önskan om världsherravälde där han sitter i sin fina läderfåtölj, med ullig katt i knät. Kompgitarren i sticken innan solot är lite slarvig. Kan rättas till, men inte helt nödvändigt.

Mycket bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion