LÅTNAMN:In my left pocket
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD:3:52
KOMPOSITÖR:Henric Svensson
PRODUCENT:Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2014
FORMAT: mp3
Hej på Er!

Har roat mej med EZ drummer 2 i helgen, måste säga först och främst att jag gillar det, det är mycket lättare att få dynamik i trumspelet, det är också lättare att variera dom färdiga grooven! Superior drummer t ex fattar jag absolut ingenting av, detta är lättjobbat och otoligt billigt egentligen med tanke på vad man får för pengarna!
Satte ihop detta alster med titeln "In my left pocket"

Har använt EZ drummer 2 Jazz och en preset Tight ambient kit. Midigroovet kommer från ett jazzexpansion kit som jag köpt, bra grejor!
Sen har jag lekt med rattarna och försökt få fram dynamik i trumspelet och låten överhuvudtaget...
Ibland och i synnerhet på detta alster fick man vässa trummorna vid mix, jag upplever att EZ drummer ibland kan upplevas lite "slightly dull" ihop med dom andra instrumenten, något som iofs lätt kan avhjälpas med någon form av exiter, typ!
Pianot på denna är Ivory Jazz Steiner med tillhörande pad, en pianoplugg som är något utöver det vanliga, tycker jag!
Basen är min gamla Yamaha TRB genom Mark Bass 2, wawes maxbass, samt EZ mix.
Gitarren är Telecaster genom TH2, paralellkomprimerad med hjälp av EZmix.
Ser fram emot Era kommentarer ang ljud/mix, och i väntan på dessa hoppar jag i poolen!
Med vänlig hälsning Henric
20140808 Uppdaterat mixen med dom sista justeringarna bl a:
Klippt bort lite skit mellan gittonerna, ändrat lite på gitarrljudet - blev bättre tycker jag!
Sänk bastrumman nåt myrben, sänkt tambourinen ytterligare lite grand, dragit in panoreringen på pukorna ett snäpp och sänkt lite.
Ändrat en av mastringseffekterna wawes multimaximizer så att den formar ljudet hårdare, (shape from normal to moderate)
Känns klar för min del nu - tackar så väldigt mycket för alla konstruktiva kommentarer och vänliga ord - Ni är bäst!

Avslutar traditionsenligt med ett youtubeklipp:
Henric