Forum > Demolåtar

Waiting(Bjurte) - SubBasen Hegge SubBasen !!

<< < (2/6) > >>

zorrow:
Nog låter det Bjurte! Trummorna är finfina men det är något skrapande ljud som jag inte vet vad det är som ligger mitt i ljudbilden. Är det ett synthtrummeljud som skall låta så? Och ja, upp med basen lite men kanske försiktigt då det är väldigt mycket lagbas. Ser fram emot spännande fortsättning!

cykeln:
Ja att få fram ett eget sound i dessa tider när alla använder ungefär samma pluggar och ljudbanker är inte lätt.
Inte heller många kompositörer har sitt signum som känns igen även om man inte har hört låten - Lennon-McCartney, B Andersson, W A Mozart är väl några. På forumet är det väl Asti och eq som har ett sådant signum.

Detta låter bra men jag skulle inte kunna säga vem det var - det finns ingen eget signum i det så långt. När det kommer sång och man hör hela låten så blir det nog en annan sak. Tycker att synthtrummorna funkar bra mot gitarrerna. Basen kommer inte fram riktigt i mina öron.

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 01.08.2014, 17:28:51 ---Ja att få fram ett eget sound i dessa tider när alla använder ungefär samma pluggar och ljudbanker är inte lätt.
Inte heller många kompositörer har sitt signum som känns igen även om man inte har hört låten - Lennon-McCartney, B Andersson, W A Mozart är väl några. På forumet är det väl Asti och eq som har ett sådant signum.

Detta låter bra men jag skulle inte kunna säga vem det var - det finns ingen eget signum i det så långt. När det kommer sång och man hör hela låten så blir det nog en annan sak. Tycker att synthtrummorna funkar bra mot gitarrerna. Basen kommer inte fram riktigt i mina öron.

--- Slut citat ---
Nja jag tycker nog att Bjurte har ett eget sound framförallt i attacken och harmonierna -jag tror nog att jag skulle kunna sätta en Bjurteetikett på denna jämfört med typ 15-20 liknande :D

cykeln:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.08.2014, 18:11:39 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 01.08.2014, 17:28:51 ---Ja att få fram ett eget sound i dessa tider när alla använder ungefär samma pluggar och ljudbanker är inte lätt.

--- Slut citat ---
Nja jag tycker nog att Bjurte har ett eget sound framförallt i attacken och harmonierna -jag tror nog att jag skulle kunna sätta en Bjurteetikett på denna jämfört med typ 15-20 liknande :D

--- Slut citat ---
Ja ofta är det nog harmonierna som ger det där speciella signumet (förutom röst då). Det är väl jag som har dåliga öron idag :)

bjurte:
OK !
Bas lite för låg, att tänka tills denna hamnar i skarpt läge !
Zorrow - Skrapande ?? vet inte riktigt vad som menas här, men antagligen nåt trumm eller synth spöke.. ;)
Eddi - EZ2 ? Icke, det lämnar jag åt amatöörerna..  ;) :D (obs! skämt!)
Herr Cykel -Jag tror allt herrn allt är ute och cyklar lite nu.. :P
Klart som korvspat att man kan hitta personliga signum fortfarande, lyssna vad Eddi säger. ;)
Ta Paxom t.e.x. eller Zorrow, eller Eddi himself !! Eller Dividend eller Herr Cykel.. Signum har dom allesammans, jag me..
Men mitt mål är väl att korsbefrukta mina 60-70-80 tals melodier med moderniteter och få det till en egen mix ur göttepösen..
Er andra - tack för glada tillrop !!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion