Forum > Demolåtar
Cykeln - Bortom Åa
bjurte:
Ingen musikstil jag går igång på direkt, men bra gjord och jyst sound.
Vissa delar kan jag tycka låter lite förmycket MIDI för Genren, fast man tager vad man hafver som Kajsa Warg sa, antar jag...
morgonte:
--- Citat från: cykeln skrivet 29.07.2014, 21:25:10 ---
--- Citat från: morgonte skrivet 29.07.2014, 09:53:24 ---Fint stycke bruksmusik (alltså inte som i järnbruk utan... ja, ni fattar)! Tänker mig att publiken på Kristinadagen fattar armkrok, gungar och sjunger med i refrängen. :)
Inspelningen kan jag inte säga nåt om. Allt jag spelar upp i mina minimala netbookhögtalare låter skit, men det kan ju inte cykeln lastas för. :rolleyes: Bra spelat och sjunget, dock!
--- Slut citat ---
Hej Stefan!
Ja det var nästan så det blev!
Jodå det är klart att jag kan lastas för det - det gäller ju att få till något som låter bra i alla lyssningar - från monsterstereo till fick-små bluetooth-talare.
Tack för det!
--- Slut citat ---
Tja, vad gäller min netbook tror jag det är kört om ambitionen är att få till något som låter bra. Om jag säger så här då: Din inspelning är i mina minimala netbookhögtalare fullt i klass med andra inspelningar gjorda av långt mer kända artister! ;)
Asti:
Trevlig visa i valstakt! Mixen känns OK vad gäller nivåer och så...
Tanken jag får när jag lyssnar är dock att en sådan här låt med
"naturromantisk" text skulle vunnit på att framföras lite mer
återhållsamt och inte som nu i "på puben i glada vänners lag"-stil.
Men det är gammel-Astis personliga uppfattning och inget ni ynglingar
behöver fästa er vid. :)
/Asti
cykeln:
--- Citat från: zorrow skrivet 31.07.2014, 15:53:17 ---Sicken tur att man köpte de däringa EZ2 då :D :D :D
--- Slut citat ---
yepp - och passa på att köpa tilläggspaket - just nu 40% rabatt
--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.07.2014, 16:04:12 ---Jorå... låter bra. Bra lirat och EZ2 låter bra och allt dedär... denna går nog dock en aning över min finlands-svenska horisont. Det här är nog nåt ni i svärje har i generna.
// Space
--- Slut citat ---
Jo jag vet att det är ganska avancerad musik jag lägger ut här :)
Kul att ljud och lire uppskattas!
--- Citat från: bjurte skrivet 01.08.2014, 20:31:15 ---Ingen musikstil jag går igång på direkt, men bra gjord och jyst sound.
Vissa delar kan jag tycka låter lite förmycket MIDI för Genren, fast man tager vad man hafver som Kajsa Warg sa, antar jag...
--- Slut citat ---
Tack för det !
Jo jag har stora begränsningar vad gäller riktiga instrument.
Är det något/ra som särskilt skriker MIDI ?
morgonte
Tja, vad gäller min netbook tror jag det är kört om ambitionen är att få till något som låter bra. Om jag säger så här då: Din inspelning är i mina minimala netbookhögtalare fullt i klass med andra inspelningar gjorda av långt mer kända artister!
Oj det var kul att höra - Tackar å det bestämdaste!
--- Citat från: Asti skrivet 02.08.2014, 13:59:42 ---Trevlig visa i valstakt! Mixen känns OK vad gäller nivåer och så...
Tanken jag får när jag lyssnar är dock att en sådan här låt med
"naturromantisk" text skulle vunnit på att framföras lite mer
återhållsamt och inte som nu i "på puben i glada vänners lag"-stil.
Men det är gammel-Astis personliga uppfattning och inget ni ynglingar
behöver fästa er vid. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Från en gamling till en annan - du kanske har rätt i att det blev för röjigt ... man vill ju så gärna vara ungdomlig :)
sen vet jag inte om det är 3/4 eller 6/8 det ska vara ..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida