Kontrollrummet

Mahan/Space - The Blue Chair

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Glad sommar på er alla  :D

De har varit rätt tyst härifrån den senaste tiden  :(
Här är nu i alla fall nåt. En helt vanlig sommardag på mahans stuga och i hans sommarstudio.

THE BLUE CHAIR
Musik: space/mahan
Inga övriga medverkande


&feature=youtu.be

P.S. Begriper inte varför jag inte får videon att synas direkt i inlägget  :unsure:
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det var jättebra. Tight lirat och kul växlingar med dragspel(!) bl a. Kul video som kommer att avskräcka en och annan hotellägare om ni ger er ut på turné!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja det var rockstjärnefasoner !!! slå sönder möbler på det där sättet och tok-köra med bensindrivet fordon ... kul. Mer sånt!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol:skojigt som tusan hoppas handsken smakar lika bra som tårtan
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul med galna gubbar i vårt grannland!

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt kul video och tight lirat!
Roligt också att se er i studion "in action".
Nu har man fått en lite tydligare bild av Mahan och Spacetrucker.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket rolig video, tight och tufft lir samt härliga studiobilder.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Superhäftigt !!!!!! :lol:
Glad sommar !!!!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
hyvve päjjve pojjka!
Alldeles tokbra
gör en uppföljare och sälj den till IKEA
Tight spelat - tungt ljud!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Helvetiiiii vad bra...satt bara och njöt, arga riff och sköna människor!
Kul med videon...vad ni har fått ihop det skönt, kändes sommar fast det var rena rama Rammstein man lyssnade på :-)
 :rolleyes: :P


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Härligt med Video till.. Inledningskompet riktigt disharmoniskt o gott.. Rock on"


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Underbart! Bra lirat och härlig video  :D Jättefin studio också, blir inte så lite avis. Ni verkar dock mer kompetenta med instrumenten än med yxan  :P


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Sköna Riff och härligt sound krappar... ;)
Hoppas ni har svalt i studion, här är det, det inte.. :wacko:
Fast dom har lovat lite svalare nu,jiipie.. B)
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jamen de va ruskigt mykky kommentarer, och ingen har svarat... pärkkele ändå! :lol:
Men tusen tack för alla kommentarer i sommarhettan och så kör vi igång svarkvarnen:

EQ:
Det var jättebra. Tight lirat och kul växlingar med dragspel(!) bl a. Kul video som kommer att avskräcka en och annan hotellägare om ni ger er ut på turné!  :D
Gissade att nån skulle gilla dragverket inblandat i den aningen tyngre musiken. Och tur att man har både hotell, motell, studio och sauna på egen tomt så här stör man (hoppeligen) ingen :D

Mr G:
Ja det var rockstjärnefasoner !!! slå sönder möbler på det där sättet och tok-köra med bensindrivet fordon ... kul. Mer sånt!
/G
Rally i finnskogarna e intressant, farligt o härligt, promillegräns för framförande av motorfordon är minst  3,5 promille och i det skedet e det ju självklart att nåra möbler kan ta skada helt i misstag dock  :rolleyes:

Eddi:
:lol:skojigt som tusan hoppas handsken smakar lika bra som tårtan
Handskar använder jag för att dölja att jag har tummen mitt i handen, och kallrökt handsk innerfilé e ju åxå rätt gött men tårtan den va nog bäst! :D

MaxB:
Kul med galna gubbar i vårt grannland!
Vadå galna? Detta är ju ett typiskt klipp från en helt vanlig och typisk finsk weekänd.... nääemen kasnke inte riktigt typiskt för vi använde ju faktiskt mycket större slägga än normalt, men det märkte du ju förstås!  :P

Asti:
Riktigt kul video och tight lirat!
Roligt också att se er i studion "in action".
Nu har man fått en lite tydligare bild av Mahan och Spacetrucker.  :)
/Asti
Takk o båkk Asti, undrar just hur otydlig den tidigare bilden av oss har varit :lol:
Studio på stuga (SPS) e ju en kul grej där man trots samma apparatur som hemma tycks kunna jobba lite mer avkopplat och konstigt nog även lira rätt tajt, trots att Koskenkorvan ger lite fajt!

Roffe:
Mycket rolig video, tight och tufft lir samt härliga studiobilder.  :)
/Roffe H
Ja va kan vi annat säga än TACK o KIPPIS! :D

pxm:
Superhäftigt !!!!!! :lol:
Glad sommar !!!!!
Det samma mannen! :)

cykeln:
hyvve päjjve pojjka!
Alldeles tokbra
gör en uppföljare och sälj den till IKEA
Tight spelat - tungt ljud!
Jisses mannen, har du tatt kurs i finska eller e det sommarvärmen som mjukat upp hjärncellerna? :lol:
Har haft kontakt med IKEA o dom lovade skicka nya o större släggor.... hmmm, undrar  vad eller vem dom ska användas på :o

aRocker:
Helvetiiiii vad bra...satt bara och njöt, arga riff och sköna människor!
Kul med videon...vad ni har fått ihop det skönt, kändes sommar fast det var rena rama Rammstein man lyssnade på :-)
 :rolleyes: :P
Nu e de så att din kommentar tystnar ner oss.... en stund. Fick lov att kolla upp videon själv en gång till och jaaa... den funkar ju faktiskt rätt bra. Jättekul att höra att det gillas, vem vet... kanske det kommer mera :rolleyes:

Marsall:
Härligt med Video till.. Inledningskompet riktigt disharmoniskt o gott.. Rock on"
Härligt att du kollade in det dissharmoniska, my speciality. Nån kan ju dock ifrågasätta uppkomsten, månne promillerna har sin del i det dissade :D

zorrow:
Underbart! Bra lirat och härlig video  :D Jättefin studio också, blir inte så lite avis. Ni verkar dock mer kompetenta med instrumenten än med yxan  :P
Tjou, stugestudion har ju alltid sin egne charm men det där med kompetens kan ju alltid (och bör) diskuteras. På videon synns ju några halvfulla halvkompetenta intrumentbehandlare samt ett par helgalna helkompetenta slägg swingare. Så enda som vi fruktade skulle delta var ju den dödskompetenta liemannen, kanske han uppenbarar sig i nästa avsnitt som kommer att vara PRO! (Mera PROblem och mera PROmille)

bjurte:
Sköna Riff och härligt sound krappar... ;)
Hoppas ni har svalt i studion, här är det, det inte.. :wacko:
Fast dom har lovat lite svalare nu,jiipie.. B)
Nåja... svalare har det ju inte blitt, men fast vi jobbar i studion vintertid så går det alltid hett till! :D
Så håll ångan uppe trots allt!

SÅ ÄN EN GÅNG TACK FÖR ALLA LYSSNINGAR O TITTNINGAR O KOMMENTARER, VEM VET, KANSKE DET KOMMER MERA  :wub:
God fortsättning på sommarn!

h.   mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, kanske jag också kunde säga nåt... har varit på semester och studion (där jag har min dator) har en temperatur på ca 28 - 30 grader sä jag har inte tillbringat några längre stunder där. Men nu är semestern slut och jag sitter på kontoret (med luftkonditionering) igen.

Jo, alltså. Tack för kommentarer. Nog hade vi rätt kul. Vi hittade på... ursäkta, komponerade, medan vi spelade in låten... åsså blidde det vad det blev :rolleyes:

Kul att ni gillade. Videomaterialet är inspelad med en Canon Powershot nånting (HD) och redigerat med Adobe Premiere CC, jag börjar så småningom få koll programmet.

// Space

P.S. Promillenivån var nog inte SÅ hög...  :unsure:
Life is too short to remove USB safely