Kontrollrummet

Harmonica mike - Ladder

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Istället för att vara ute i solen och en temperatur på 25 plus så satte jag mig en kort sväng i studion och spelade in en kort skissidé  :) Jag på rubbet och ez förståss.

Några fler rundor och refrängen som går sist två ggr och text/stick och lite mer lir och och..Ja ja,såga på min korta skiss - typ svänger det eller skall jag lägga ned..Ljudbild etc..

Mike


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det låter fint! Bra ljudbild, snygga gitarrljud, skön bas och likaså trummor!  :)
Sången är förstås bra - som alltid och låten har ett snyggt bluesgung.
Det enda jag reagerar på är att i början låter det lite diffust om moll eller dur...
I sekund 5 låter det som om det på något instrument kommer in en dur-klang och
mellan 11 och 15 sekunder tycker jag den "plockande" elguran vimsar iväg en aning utanför moll-harmonin.
Motsvarande plock efter 41 sekunder låter däremot helt OK i mina nytvättade öron!
Några fler rundor, upprepad refräng och ett passande stick så blir det här kanon!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lite för kort för att få en riktig uppfattning om själva låten, däremot är detta nog soundmässigt bland det bättre jag hört från dig, kanske att man skulle kunna  önska en smula mer lyster på Guran..
Sedan håller jag med Asti, det slirar till lite skumt där någonstans mellan 10-15 sekunder.. :o
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo det kan nog bli bra det här :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul med komments boys på denna korta skiss  :)

Peter:
Ja helt riktigt,jag tar ett E på kompguran och lattjar med em på den andra guran..Sedan så slängde jag på en hammond med ett em..Ska renodla till em,tror det blir bäst harmoni då..
Kul att mixen sitter,snabb skiss detta och mest för att få in idén i cobajset..Lirar om det här då jag har klart för mig nu hur rundorna bör gå,tror också två reffar och ett stickbryt blir perfa..Fast egentligen har vi alldeles för fint väder i norr för att sitta i studion  :D

Bjurte:
Japp,det blir nåt konstigt där vid 15.Fibblar lite mellan moll och dur på gurorna,fixar det vid skarptläge under en regning dag..Nu solar vi här i norr :) Oki,lite mer lyster på gitarrerna..Har du köpt ez2:an? Sjukt snygga trummor nu i ez,grym uppgradering..

Eddi:
Thanx man,ja jag ska fixa in lite mer då det börjar snöa typ(regna menar jag)  :P :lol:


################

Roligt med kommentarer boys stort tack.Jag ska dona lite till med denna..eller mycke :)

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Väldigt bra ljud om alla inblandade instrument. Låtidén är hur bra som helst. Jag upplever såväl låt som mix radioklar, om du bara ser till att den inte är så förgrymmat kort.
Jag reagerade på samma grejer som Asti nämner.
« Senast ändrad: 17.07.2014, 23:39:44 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt Mikey! Håller med Asti om att dur och moll krockar i början. Låter som den vänstra guran kör ett durackord vid 004. Jättebra ljud! Sången så där innerligt trovärdig som alltid. To be continued of course!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ibland lyser solen även på KR,kommentarer gör mig GLAD  :D

Max:
Max tack Max.Ja ett par rundor till skall det bli.Lite för fint väder just nu för att sitta i studion så det får bli i augusti/september..E var första idén,men jag tror em blir mer rätt mot nuvarande sång.Rätar till det då jag tar tag i denna.

Eq Mikey:
Tack kompis kul att du gillar denna.Fick idén ute i stugan,lirade in den med E i början på mobilen ..Lyssnade på telefoninspelningen i studion och satte E i kompet som senare hamnade till vänster...Men fipplade lite med mollet sedan,tror det sitter bättre mot sången som är mer mollbaserad.Mera kommer,men efter ryssvärmeböljan som pinar oss glassätaröldrickarsolande Bodensare  :D

###########################

Tack grabbar för kommentarerna

Mike


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skönt groove o beat.. Kör laybacksång hela 1a versen o reffen o 2a versen lite mer bett på sång o sv ..¨å blire Gottmos o radioklart känner jag :D

Edit =laybacken på 1a veren = 3e textmeningen skulle också vara cool som dom andra 3 meningarna..  Vers 2 som den du kör nu . Obs! det va bara en tanke som poppa till.. Annars låter sången svinbra som det är..Tyckte bara den laybacka som du kör va så cool..o ville ha den HELA 1a versen ..Rock on :D
« Senast ändrad: 18.07.2014, 10:22:03 by Marsall »