Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Ladder

(1/2) > >>

Harmonica mike:
Istället för att vara ute i solen och en temperatur på 25 plus så satte jag mig en kort sväng i studion och spelade in en kort skissidé  :) Jag på rubbet och ez förståss.

Några fler rundor och refrängen som går sist två ggr och text/stick och lite mer lir och och..Ja ja,såga på min korta skiss - typ svänger det eller skall jag lägga ned..Ljudbild etc..

Mike

Asti:
Det låter fint! Bra ljudbild, snygga gitarrljud, skön bas och likaså trummor!  :)
Sången är förstås bra - som alltid och låten har ett snyggt bluesgung.
Det enda jag reagerar på är att i början låter det lite diffust om moll eller dur...
I sekund 5 låter det som om det på något instrument kommer in en dur-klang och
mellan 11 och 15 sekunder tycker jag den "plockande" elguran vimsar iväg en aning utanför moll-harmonin.
Motsvarande plock efter 41 sekunder låter däremot helt OK i mina nytvättade öron!
Några fler rundor, upprepad refräng och ett passande stick så blir det här kanon!
/Asti

bjurte:
Lite för kort för att få en riktig uppfattning om själva låten, däremot är detta nog soundmässigt bland det bättre jag hört från dig, kanske att man skulle kunna  önska en smula mer lyster på Guran..
Sedan håller jag med Asti, det slirar till lite skumt där någonstans mellan 10-15 sekunder.. :o

Eddi:
Jo det kan nog bli bra det här :D

Harmonica mike:
Kul med komments boys på denna korta skiss  :)

Peter:
Ja helt riktigt,jag tar ett E på kompguran och lattjar med em på den andra guran..Sedan så slängde jag på en hammond med ett em..Ska renodla till em,tror det blir bäst harmoni då..
Kul att mixen sitter,snabb skiss detta och mest för att få in idén i cobajset..Lirar om det här då jag har klart för mig nu hur rundorna bör gå,tror också två reffar och ett stickbryt blir perfa..Fast egentligen har vi alldeles för fint väder i norr för att sitta i studion  :D

Bjurte:
Japp,det blir nåt konstigt där vid 15.Fibblar lite mellan moll och dur på gurorna,fixar det vid skarptläge under en regning dag..Nu solar vi här i norr :) Oki,lite mer lyster på gitarrerna..Har du köpt ez2:an? Sjukt snygga trummor nu i ez,grym uppgradering..

Eddi:
Thanx man,ja jag ska fixa in lite mer då det börjar snöa typ(regna menar jag)  :P :lol:

################

Roligt med kommentarer boys stort tack.Jag ska dona lite till med denna..eller mycke :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion