Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - I Lekebergs bergslag

<< < (2/4) > >>

Asti:
Jomen det blev ju fint med ett fiolsolo på slutet!
Tycker munspelet har lagom nivå såhär!
Kanske skulle du lägga lite de-esser på leadsången, den har några vassa "s" f.n.
Annars känns det klart, tycker jag!
/Asti

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 29.06.2014, 15:57:14 ---Jomen det blev ju fint med ett fiolsolo på slutet!
Kanske skulle du lägga lite de-esser på leadsången, den har några vassa "s" f.n.
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti, har försökt få bort de flesta "vassa s" (svårt när jag sjunger om vassen som vaggar)  :lol:
Får inte bort dem helt, blir lite för murrigt då.  :wacko: Ligger en ny version i huvudet nu.
/Roffe

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.06.2014, 18:17:24 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.06.2014, 15:57:14 ---Jomen det blev ju fint med ett fiolsolo på slutet!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti, har försökt få bort de flesta "vassa s" (svårt när jag sjunger om vassen som vaggar)  :lol:
Får inte bort dem helt, blir lite för murrigt då.  :wacko: Ligger en ny version i huvudet nu.
/Roffe

--- Slut citat ---
Nu tycker jag du fått bort de vassa ljuden!
För mycket de-esser kan ju ge ett intryck av läspning i stället,
men så här tycker jag det låter bra.
/Asti

Harmonica mike:
Härligt att komma in så här i en låt då allt är klart.

Det låter kanon Roffe,och en extra eloge för det fina munspelet  :wub:

Låten passar ju in på mig också då jag helst tillbringar min tid där ute i stugan bland mygg och vackra solnedgångar.Vid fem snåret på morgonen är det som allra mysigast då morgondimman sakta lättar och solens strålar värmer så där skönt bort nattens fuktiga mörker..Fast vi har ljust dygnet runt nu,men du fattar vad jag menar  :)

Tack för musiken och en fin låt.

Mike

bjurte:
skön kärleksförklaring där !!
Tycker kanske att hela ljudbilden är lite murrig, men visst det funkar så här oxo..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion