Forum > Demolåtar
Birds and bees
Marsall:
Nice inledning gillar stingguran där lite xtra :).. Sen visst lite smågnejs på sången MEN en riktigt roligt tema :D Tips! nu kör du den glada bluesvariantsångstilen INGET fel med den som sagt..MEN för att få den att passa bättre i MITT tycke då ..så gör den mer som om det var en riktigt galen bzzzare som sjöng..Viska dig fram ..småbröla JA ha skoj men på ett liite galnare sätt så blir den galnare helt enkelt o då blir den galet ännu bättre.. :ph34r: :) Rock on"
Roffe H:
Skön "slask" må jag säga. Får mig osökt att tänka på Stones "King Bee". Fila på, kan bli kanon med lite pillande. :D
/Roffe H
Zakyath:
tack för alla kommentarer, uppskattar att ni tar er tid att svara och att ni gillar :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.06.2014, 08:04:43 ---Shit vilken cool låt!
Jag gillar det.Något oslipad sång,i övrigt läckert som tusan.Sången blev bättre mot slutet av låten,så några tagningar gör nog susen.
Trummorna,några fills och kraschar så sitter dom finfint.
Bzzzz på dig zakyath och trevlig midsommar.
Mike
--- Slut citat ---
Jo sången är mitt eget tycke horribel just nu, speciellt i början :lol: ska öva på den tills den sitter och lägga om sången. Trummorna följer nog samma mall så att säga men ska bli lite roligare än två bread-and-butter-komp från ADs databas :rolleyes:
--- Citat från: Asti skrivet 18.06.2014, 10:13:59 ---Har ungefär samma funderingar som HMike vad gäller trummor och sång.
Lite tajtare sång och jämnare nivå så blir det bra!
Kanske lite dist på sången skulle ge den en aning mer attityd...
Gillar det fasta soundet på elbasen!
Bra ljudbild, enkelt bra arr.
/Asti
--- Slut citat ---
Det är faktiskt redan dist på sången! tror det som saknas är ett vettigt framförande :P ska försöka langa fram min gamla kondensatormick, kanske passar bättre i ljudbilden än en SM57a
--- Citat från: Marsall skrivet 18.06.2014, 11:24:21 ---Nice inledning gillar stingguran där lite xtra :).. Sen visst lite smågnejs på sången MEN en riktigt roligt tema :D Tips! nu kör du den glada bluesvariantsångstilen INGET fel med den som sagt..MEN för att få den att passa bättre i MITT tycke då ..så gör den mer som om det var en riktigt galen bzzzare som sjöng..Viska dig fram ..småbröla JA ha skoj men på ett liite galnare sätt så blir den galnare helt enkelt o då blir den galet ännu bättre.. :ph34r: :) Rock on"
--- Slut citat ---
Kul med lite idéer. Jag är så orutinerad sångare så jag brukar försöka hålla det enkelt så att jag träffar tonerna bara.. men jag ska försöka svänga ut det så mycket som möjligt utan att framförandet lider av det!
Sting är också en sån där artist jag aldrig lyssnat på riktigt... här sitter jag och uppfinner hjulet på nytt
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.06.2014, 11:35:53 ---Skön "slask" må jag säga. Får mig osökt att tänka på Stones "King Bee". Fila på, kan bli kanon med lite pillande. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
ska ta och lyssna in king bee också, ännu nåt jag bommat... kul att du gillar!
MaxB:
Rolig grej bzzzz - let me have some...
Zakyath:
Kul att även du gillar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida