Forum > Demolåtar

Birds and bees

<< < (5/6) > >>

Zakyath:

--- Citat från: bjurte skrivet 30.06.2014, 11:53:34 ---Sköna riff och snyggt lite gammeldags sound, sången som sagt matchar inte riktigt resten av det sköna kompet.
Ovanligt lite Bin och Getingar här i Trosa i år, är dom alla i din Studio månne ?? ;)

--- Slut citat ---

Nej, du har rätt, jag måste få till den... därför det dröjer med en ny version... :)

japp, det är här vi är allihop !

Zakyath:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.07.2014, 04:44:04 ---Ok återlyssnat nu och hör nu ganska tydligt att rösten ligger lite galet. Upp med EQ och ner med volym så funkar det bättre tror jag :D

--- Slut citat ---

Du har såklart också rätt! Ska lysnsa till tipsen jag fått

zorrow:
Skitbra ljudbild på kompet. Som de flesta har skrivit så behöver sången lite intonationsförändringar speciellt i början och jämnhet att slipa till. Även att den ligger lite ovanpå ljudbilden. Skär lite i botten tror jag. Men en riktigt skön och svängig låt är det!

Henric:
Kompet låter bra, sången ligger ovanpå tycker jag! Lägg ett highpass filter från 80-100hz exprimentera sedan med eq tills du tycker att det låter bra! Testa även att dubba sången, alltså att sjunga in två nästan likadana sångspår med samma eller olika inställningar! Sången låter för prydlig som den är nu, ta i mer om du kan!

Med vänlig hälsning Henric

equality:
Kul och annorlunda låt i min smak. Snygg melodi. Har inte så mycket att komma med vad gäller arrangemang och mix. Tror det funkar så här med ett ganska enkelt och rakt arr. Trummorna borde varieras

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion