Kontrollrummet

Mr G - Kommer aldrig åter

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gräsänkling i stugan, helt ensam ... så vad gör man - jo testar att sjunga utan att störa.
Fick med mig en dator, gitarren och en mick. Sjunger medvetet en text full av floskler - lättast så :D

Så här blev det!

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/KommerAldrigAter1.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 08.07.2014, 18:56:56 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jag hoppas att vi får höra mer av din röst att den kommer åter" :)... Coola riff o xtra pluss för nötande av reffe ..sånt diggas.. :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt sjunget. Vad är detta? Punkrock eller låter nästan lite modernare som sån där skränig musik små oskuldsfulla gossar och jäntor lyssnar på nuförtiden på Allsång på skansen.

Ring den där skåningen som leder programmet.

Intetsägande kommentar men jag gillar't.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Marsall: tackar - kul att du gillar. Vi får se om det blir ngn mer skönsång från mig på kr :)

Divid: ja vad det är för stil vete gudarna...kanske en blandning av punk å dansband. Kul att du gillar

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Rockar fint som vanligt,kul när du sjunger.
Sång måste man öva annars fallerar det snabbt.Jag tycker du sjunger bra,med övning så blir det perfa.Tonsäker i fingrar och röst,det gillar vi.

Mike


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tryck på trummor och en pumpande bas så blir det mumma
låt en kör sjunga det som guran spelar mot slutet som motmelodi till sångmelodin
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj hade hag inte skrivit på denna.... Jag tycker att det är jättekul att du vädrar din stämma och det later bra - nånstans I mitt arma huvud finns en referens till en 70-talssångare men jag kommer inte på vem - hur förtvivlat jag än tanker. Både stil och sångmässigt är det likt i alla fall - BRA :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
eh, jag kom att tänka på,,,,,,Noice !!!!!! :)
då i positiv bemärkelse.....
du låter som Hasse när du sjunger....


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ensam med musik i stugan, det låter bra ... Skön låt, bra lir och sången låter kanonfint.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Svänger fint som det brukar!  :)
Inget fel på din sång, tycker den ibland påminner om Olle Ljungström.
Vill också ha lite mer tyngd i trummorna och en fyllig bas.
Skönt att va ensam ibland och få gå loss på instrumenten.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lite sen att svara er HM, Cykeln, Eddi, pxm, Roffe H och Asti. Men jag tackar för era tankar och tips.

Här kommer en version med bas (har ännu inte gjort tyngre trummor). Kanske gör basen förhoppningsvis att min stämma dränks lite :D

/G

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/KommerAldrigAter1.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att vara helt ensam och musikgrejerna råkar finnas i närheten. Njuter med dig!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att vara helt ensam och musikgrejerna råkar finnas i närheten. Njuter med dig!
Tackar
Ja grejorna råkade inte bara finnas nära - jag såg till att de fanns nära :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite proggigt sjuttital över denna också om på skånska skulle nostalgin vara fulländad. Du sjunger bra som sagt. Lite upp här med sången också. Fint detta, Thomas Wiehe är en låtmakare jag tänker på när jag hör denna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Nice feel som alltid, du har en känsla för bra versriff :) och det är nog första gången jag hör dig sjunga :) tonsäker ;) och personlig röst :) nice

Allt gott karl :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Airikr

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Kul låt och lysande lirat till en alldeles för trivial text... Fick associationer till både Journey och Kent.
Väl sjunget, anar att det finns betydligt mer att hämta ur din röst, så se till att bli ensam oftare  ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lite proggigt sjuttital över denna också om på skånska skulle nostalgin vara fulländad. Du sjunger bra som sagt. Lite upp här med sången också. Fint detta, Thomas Wiehe är en låtmakare jag tänker på när jag hör denna.
Man tackar EQ. Sången ska höjas
Nice feel som alltid, du har en känsla för bra versriff :) och det är nog första gången jag hör dig sjunga :) tonsäker ;) och personlig röst :) nice

Allt gott karl :)
Himla kul att du gillar :) Det är inte första sången jag lägger men många har det inte blivit .... Kanske lika bra det :)
Kul låt och lysande lirat till en alldeles för trivial text... Fick associationer till både Journey och Kent.
Väl sjunget, anar att det finns betydligt mer att hämta ur din röst, så se till att bli ensam oftare  ;)
Kul att du gillar :) Jo texten är alldeles för trivial och flosklig ... Men det är medvetet. Man kan säga att jag ankyter till en gammal jazzgenre där man skulle sjunga nonsenstexter ... Fast detta är allt annat än jazz :)

Tack alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!