Kontrollrummet

Nationalistteatern feat Asylstryparn - Lätt att va rättvis (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2014-06-19: Har gjort som Max föreslog - kopierat leadsångspåren och tagit bort disten på kopiorna,
                          och lagt dom mer i centrum. Har också minskat reverbet på alla leadsångspår.
                          Framgår sången tydligare nu? Är sångnivån lagom?
Edit 2014-06-18: Har höjt leadsången, speciellt i mellanregistret och skurit  den mer i basen.
                          Är nivån lagom på sången nu?
En stilla protest mot den växande främlingsfientligheten...
Bör avlyssnas på hög volym!  :)

Titel: Lätt att va rättvis
Artist: Nationalistteatern feat Asylstryparn
Projektledare: Asti
Text & Musik: Astigmatiska Sällskapet
Längd: 3:20
År: 2014

Lätt att va rättvis
Nu är dom här - bara besvär
Mänskor som livnär sig på bettleri
Det passar inte in i vår egen fina demokrati

Vi höjer vår röst - slår oss för vårt bröst
Prisar vår egen syn på medmänsklighet
Det är en annan sak att leva upp till när det blir verklighet

Det är lätt att va rättvis i sin egen värld
Så länge man mår bra och man får va ifred
Skenheligheten är inget värd
Den döljer hyckleriet som vi lever med

Instrumental vers

Låt det bero - ta det med ro
Låtsas som inget så försvinner det nog
Ingen bryr sig ändå om den dag då vårt samvete dog

Det är lätt att va rättvis i sin egen värld
Så länge man mår bra och man får va ifred
Skenheligheten är inget värd
Den döljer hyckleriet som vi lever med

Instrumentalt stick

Nu är dom här - bara besvär
Mänskor som livnär sig på bettleri
Det passar inte in i vår egen fina demokrati

Vi höjer vår röst - slår oss för vårt bröst
Prisar vår egen syn på medmänsklighet
Det är en annan sak att leva upp till när det blir verklighet

Det är lätt att va rättvis i sin egen värld
Så länge man mår bra och man får va ifred
Skenheligheten är inget värd
Den döljer hyckleriet som vi lever med

Lätt att va rättvis i sin egen värld
Så länge man mår bra och man får va ifred
Skenheligheten är inget värd
Den döljer hyckleriet som vi lever med
« Senast ändrad: 28.06.2014, 08:41:09 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo nog framgår ironin hos oss normalbegåvade även om en o annan SD-anhängare I Sjöbotrakten säkert skulle kunna tänkas lära den sig utantill och även föreslå den som den nya Svenska Nationalsången. Bra sjung o text och låt inspirerad riffmässigt av den ultimata killer'n.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kanonbra låt och text, man hajar  :lol: och lägg gärna ut texten, blir finfin läsning ju.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jo nog framgår ironin hos oss normalbegåvade även om en o annan SD-anhängare I Sjöbotrakten säkert skulle kunna tänkas lära den sig utantill och även föreslå den som den nya Svenska Nationalsången. Bra sjung o text och låt inspirerad riffmässigt av den ultimata killer'n.
Det är inte så att jag underskattar er begåvning  :D, men det är ett känsligt ämne
och jag vill inte riskera att bli misstolkad. Så ursäkta om jag är övertydlig...
Roligt att sång, text och låt är till belåtenhet!  :)
Tack för dina tankar!
/Asti t.f. Samhällskritiker  :rolleyes:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kanonbra låt och text, man hajar  :lol: och lägg gärna ut texten, blir finfin läsning ju.  :D
/Roffe H
Ja, fattar t.o.m. du Roffe, så är det nog ingen fara att bli misstolkad!  :D
Nejdå, skönt att jag inte blir missförstådd!
Roligt att du gillar låt och text! Ska absolut lägga ut texten!
Tack för kommentar!
/Asti t.f. Proggare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nu rockas det fint här..Skön reffegung på bas o sång..me like" ..117 sticket me like" ..Sången e för låg ..både på vers o reffe me dont like! ..Skön reffesångslinga också¨..Höjjer du sången nåt myrben så börjar vi närma oss gott....s! .. :) pilla lite till så


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Inte varje dag man hör stökig rock från Asti. Han fixar det också. Håller med Marshall att sången borde upp generellt. Men förstår hur du tänkt att sången ska liksom va som ett instrument som andra, men i så fall krävs lite eq etc för att sången ska träda fram, oftast kapa i botten, höj mellanregister osv.
Ja ge mig texten.
Sillstryparn goes Asylstryparn. KUL!!!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu rockas det fint här..Skön reffegung på bas o sång..me like" ..117 sticket me like" ..Sången e för låg ..både på vers o reffe me dont like! ..Skön reffesångslinga också¨..Höjjer du sången nåt myrben så börjar vi närma oss gott....s! .. :) pilla lite till så
"Rockas fint" suger jag i mig!  :)
OK, du tycker sången är för låg...ska kolla det!
Här ska pillas!  :) Tack för feedback!
/Asti t.f. Rockslusk
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inte varje dag man hör stökig rock från Asti. Han fixar det också. Håller med Marshall att sången borde upp generellt. Men förstår hur du tänkt att sången ska liksom va som ett instrument som andra, men i så fall krävs lite eq etc för att sången ska träda fram, oftast kapa i botten, höj mellanregister osv.
Ja ge mig texten.
Sillstryparn goes Asylstryparn. KUL!!!
Tyckte det var dags att göra ett försök att låta lite tuffare.  :) Sången får tyvärr inte rätt attityd hur jag än försöker... :(
Har här använt en dist-plugg på sången för att det inte ska låta alltför mesigt.
Tänkte först inte på likheten med riffet i Nationalteaterns låt, hade Stones' sound som förebild!  :rolleyes:
Så du tycker också sången ska upp..? Höjer man sången är det risk för att "trycket" totalt blir sämre... men
jag ska eq:a och testa och se om jag får till det utan att "trycket" förloras!
Texten är upplagd! Tack för din kommentar!
/Asti t.f.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vilken underbar proggtext. (Om du inte är ironisk på ett skämtsamt vis som vanligt, vilket jag till yttermera visso hoppas att du är.)

Känns klart.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Riktigt cool låt detta Peter,jag trodde vi fått nån ny medlem som inte visste hur man titlar alstren med sitt alias..Så man vet vem som ligger bakom alstret,,nog om det.Fast iofs,är det cpg så är han förlåten  :wub:

Jag hör texten bra i monitorer.Kanske ligger kören/stämman som går på sången något högt i volym..AAaaa kören alltså..I övrigt har jag inget att tillägga,förutom att det är en riktigt bra låt.

Massinvandringens syfte kan man alltid debattera,men det får bli i en annan tråd.

Mike



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vilken underbar proggtext. (Om du inte är ironisk på ett skämtsamt vis som vanligt, vilket jag till yttermera visso hoppas att du är.)

Känns klart.

Roligt att du gillar texten!
Texten är väl en blandning av ironi och synpunkter i klartext på främlingsfientlighet.
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt cool låt detta Peter,jag trodde vi fått nån ny medlem som inte visste hur man titlar alstren med sitt alias..Så man vet vem som ligger bakom alstret,,nog om det.Fast iofs,är det cpg så är han förlåten  :wub:
Jag hör texten bra i monitorer.Kanske ligger kören/stämman som går på sången något högt i volym..AAaaa kören alltså..I övrigt har jag inget att tillägga,förutom att det är en riktigt bra låt.
Massinvandringens syfte kan man alltid debattera,men det får bli i en annan tråd.
Mike
Kul att du tycker låten är cool!  :)
Jag har ju sett andra medlemmar här som lagt upp låtar med titlar på bandnamn,
så jag tänkte väl att det var OK... skulle nog lagt till Asti under "Artist"-rubriken... :unsure:
CPG är inte alls inblandad i denna! Han flummar runt på festivaler för närvarande.  :)
Tror att kören känns mer lagom i nivå om jag får upp lead-sången ett snäpp.
Eftersom jag tyckte låten utvecklade sig till progg, ville jag ta upp ett aktuellt samhällsproblem
och det råkade bli det här. Som du säger, en eventuell debatt om detta får bli i en separat tråd.
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har höjt sången, särskilt i mellanregistret och skurit den mer i basfrekvenserna.
Är nivån OK på sången nu?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag tycker texten dränks för mycket av instrumenten. Hur skulle det låta med endast en akustisk gitarr som kompade sången? Möjligen en bas och vispar också. Sången och texten är för bra för att låta "kompbandet" ta överhanden.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra!
Jag tänker att sången som nu ligger lite renare till höger och smutsat/distat till vänster skulle fungera lika bra eller bättre med en central eller två på varsin sida men med renare sångljud. Men man har rätt att leka med ljud så jag säger inget...  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tycker texten dränks för mycket av instrumenten. Hur skulle det låta med endast en akustisk gitarr som kompade sången? Möjligen en bas och vispar också. Sången och texten är för bra för att låta "kompbandet" ta överhanden.
Tanken med låten var först och främst att göra den rockigare och slamrigare än vad jag brukar.
Så att göra om den till en "unplugged"-version blir inte aktuellt. Då har jag misslyckats i min föresats.
Problemet jag har är att få till ett sångljud som passar "kompbandet" och inte blir för tamt.
Men tack ändå för lyssning och förbättringsförslag!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra!
Jag tänker att sången som nu ligger lite renare till höger och smutsat/distat till vänster skulle fungera lika bra eller bättre med en central eller två på varsin sida men med renare sångljud. Men man har rätt att leka med ljud så jag säger inget...  :P
Jag använder en disteffekt som jag "hittade" bland tillgängliga inserts och hur jag än
skruvar i den så blir rösterna utpanorerade så här... :wacko:
Helst hade jag velat ha dom lite mer centralt. Vill ju försöka få lite attityd i sången mha disten.
Får väl leta på nätet efter en bättre dist-plugg.
Roligt att du tycker det är bra! Tack för din feedback!
/Asti
« Senast ändrad: 19.06.2014, 08:45:57 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra!
Jag tänker att sången som nu ligger lite renare till höger och smutsat/distat till vänster skulle fungera lika bra eller bättre med en central eller två på varsin sida men med renare sångljud. Men man har rätt att leka med ljud så jag säger inget...  :P
Jag använder en disteffekt som jag "hittade" bland tillgängliga inserts och hur jag än
skruvar i den så blir rösterna utpanorerade så här... :wacko:
Helst hade jag velat ha dom lite mer centralt. Vill ju försöka få lite attityd i sången mha disten.
Får väl leta på nätet efter en bättre dist-plugg.
Roligt att du tycker det är bra! Tack för din feedback!
/Asti

Istället för enbart den pluggen, lägg samma sångfil på två spår och använd pluggen på den ena och ta med lagom mycket från den. Då behåller du ett rent sångspår i mitten som ska höras mest men blir fetare med det andra, då du tar med så mycket av effekten (som då hamnar till höger och vänster) som du vill.
« Senast ändrad: 19.06.2014, 10:42:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra!
Jag tänker att sången som nu ligger lite renare till höger och smutsat/distat till vänster skulle fungera lika bra eller bättre med en central eller två på varsin sida men med renare sångljud. Men man har rätt att leka med ljud så jag säger inget...  :P
Jag använder en disteffekt som jag "hittade" bland tillgängliga inserts och hur jag än
skruvar i den så blir rösterna utpanorerade så här... :wacko:
Helst hade jag velat ha dom lite mer centralt. Vill ju försöka få lite attityd i sången mha disten.
Får väl leta på nätet efter en bättre dist-plugg.
Roligt att du tycker det är bra! Tack för din feedback!
/Asti

Istället för enbart den pluggen, lägg samma sångfil på två spår och använd pluggen på den ena och ta med lagom mycket från den. Då behåller du ett rent sångspår i mitten som ska höras mest men blir fetare med det andra, då du tar med så mycket av effekten (som då hamnar till höger och vänster) som du vill.
Ja, det är nog ingen dum idé!
Tack för tipset!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Zakyath

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
Riktigt härlig! Tycker dock övergången vid 109 sek var lite väl plötslig

tycker för övrigt sången ligger bra som den ligger nu


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt härlig! Tycker dock övergången vid 109 sek var lite väl plötslig

tycker för övrigt sången ligger bra som den ligger nu
Jag funderade på hur övergången till sticket skulle kunna vara, men
tyckte det funkade rätt bra så här. Möjligen skulle trummorna kunna hitta på något..?
Skönt att du tycker sångnivån är OK nu!
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Zakyath

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
Ja , ett baskaggeslag och en dämpad hihat på första ränteläget eller nåt, vad som helst. Ingen stor förändring alltså, bara nåt litet för att göra den något mer naturlig :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Återlyssning, jag har inga problem med att höra texten även om det är på småländska, trummorna låter ju  kanonbra vilka är det? Jag tycker också att du har hittat ett himla bra sologuraljud på dina senare låtar likaså här.
Som sagt - vill bara sprida lite rosor över det här verket och din musikaliska utveckling i allmänhet.

Fler svenska protestvisor ser jag fram emot - det här med TV-licensen är ett hett ämne - kanske får jag tillbaka några tusenlappar nu :D En låt om det kanske - hyckleriet är ju uppenbart saknas bara tonsättning.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja , ett baskaggeslag och en dämpad hihat på första ränteläget eller nåt, vad som helst. Ingen stor förändring alltså, bara nåt litet för att göra den något mer naturlig :)
Ja, nånting sånt skulle kanske göra övergången naturligare!
Ska se vad jag kan åstadkomma.
Tack för uppföljning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Återlyssning, jag har inga problem med att höra texten även om det är på småländska, trummorna låter ju  kanonbra vilka är det? Jag tycker också att du har hittat ett himla bra sologuraljud på dina senare låtar likaså här.
Som sagt - vill bara sprida lite rosor över det här verket och din musikaliska utveckling i allmänhet.

Fler svenska protestvisor ser jag fram emot - det här med TV-licensen är ett hett ämne - kanske får jag tillbaka några tusenlappar nu :D En låt om det kanske - hyckleriet är ju uppenbart saknas bara tonsättning.
Jag tycker också att sången framgår klart nu, men jag kan den ju, så jag är väl inte rätt man att avgöra...
Trummorna är Superior Drummer, som jag numera brukar lägga lite extra rumsljud på.
Jag har hittat några presets på POD X3:n som jag tycker låter bra och använder oftast gitarrmicken med lite vassare ljud numera.
Jättekul att du tycker jag utvecklats musikaliskt. Vet inte om det är så, men jag tycker det är spännande att pröva lite av varje.
Ja, det låter ju som att SVT ska betala tillbaka dessa licenspengar. Kanske blir svårt att bygga en hel låt på...
Men kanske om TV-tittandet i allmänhet med all reklam, dokusåpor etc..?  :)
Tack för din kommentar! Den inspirerar och värmer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Återlyssning, jag har inga problem med att höra texten även om det är på småländska, trummorna låter ju  kanonbra vilka är det? Jag tycker också att du har hittat ett himla bra sologuraljud på dina senare låtar likaså här.
Som sagt - vill bara sprida lite rosor över det här verket och din musikaliska utveckling i allmänhet.

Fler svenska protestvisor ser jag fram emot - det här med TV-licensen är ett hett ämne - kanske får jag tillbaka några tusenlappar nu :D En låt om det kanske - hyckleriet är ju uppenbart saknas bara tonsättning.
Jag tycker också att sången framgår klart nu, men jag kan den ju, så jag är väl inte rätt man att avgöra...
Trummorna är Superior Drummer, som jag numera brukar lägga lite extra rumsljud på.
Jag har hittat några presets på POD X3:n som jag tycker låter bra och använder oftast gitarrmicken med lite vassare ljud numera.
Jättekul att du tycker jag utvecklats musikaliskt. Vet inte om det är så, men jag tycker det är spännande att pröva lite av varje.
Ja, det låter ju som att SVT ska betala tillbaka dessa licenspengar. Kanske blir svårt att bygga en hel låt på...
Men kanske om TV-tittandet i allmänhet med all reklam, dokusåpor etc..?  :)
Tack för din kommentar! Den inspirerar och värmer!
/Asti

Låter som ett bra tema till protestlåt. Tidigare vintrar har vi kunna se TV1, 2 och 4 men inte de senaste årens vintrar. På den tiden var det däremot omöjligt att se någon kanal då löven kom på våren och blockerade vägen till tv-sändaren långt bort i norr. TV'n står nog och samlar damm i ett hörn nånstans. kanske ska leta rätt på den nån gång framöver? Men jag vet inte varför...
« Senast ändrad: 20.06.2014, 11:30:57 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Återlyssning, jag har inga problem med att höra texten även om det är på småländska, trummorna låter ju  kanonbra vilka är det? Jag tycker också att du har hittat ett himla bra sologuraljud på dina senare låtar likaså här.
Som sagt - vill bara sprida lite rosor över det här verket och din musikaliska utveckling i allmänhet.

Fler svenska protestvisor ser jag fram emot - det här med TV-licensen är ett hett ämne - kanske får jag tillbaka några tusenlappar nu :D En låt om det kanske - hyckleriet är ju uppenbart saknas bara tonsättning.
Jag tycker också att sången framgår klart nu, men jag kan den ju, så jag är väl inte rätt man att avgöra...
Trummorna är Superior Drummer, som jag numera brukar lägga lite extra rumsljud på.
Jag har hittat några presets på POD X3:n som jag tycker låter bra och använder oftast gitarrmicken med lite vassare ljud numera.
Jättekul att du tycker jag utvecklats musikaliskt. Vet inte om det är så, men jag tycker det är spännande att pröva lite av varje.
Ja, det låter ju som att SVT ska betala tillbaka dessa licenspengar. Kanske blir svårt att bygga en hel låt på...
Men kanske om TV-tittandet i allmänhet med all reklam, dokusåpor etc..?  :)
Tack för din kommentar! Den inspirerar och värmer!
/Asti

Låter som ett bra tema till protestlåt. Tidigare vintrar har vi kunna se TV1, 2 och 4 men inte de senaste årens vintrar. På den tiden var det däremot omöjligt att se någon kanal då löven kom på våren och blockerade vägen till tv-sändaren långt bort i norr. TV'n står nog och samlar damm i ett hörn nånstans. kanske ska leta rätt på den nån gång framöver? Men jag vet inte varför...
Jo, man tittar nog på TV lite för mycket i stället för att göra vettigare saker, t.ex musik.  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har höjt sången, särskilt i mellanregistret och skurit den mer i basfrekvenserna.
Är nivån OK på sången nu?


Nu rockar det ini kaklet..enligt mig..Gottmos! Asti o trevlig midsommar! :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har höjt sången, särskilt i mellanregistret och skurit den mer i basfrekvenserna.
Är nivån OK på sången nu?


Nu rockar det ini kaklet..enligt mig..Gottmos! Asti o trevlig midsommar! :D
Det tackar jag för!  :)
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg du med!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Riktigt cool!
Bra och helt rätt spel på guror - snyggt!
texten är tiptop!
Det enda som skulle kunna vara bättre är nog sången
Det är lite för "fint" - skulle önska något sämre sjunget och lite mer kantigt med en doft av ironi
och så är det något litet mellan de två sista reffarna som inte limmar - vet inte vad

ps
blir lite sugen på att plocka fram någon av de gamla progglåtarna

ps2
sticket är riktigt Gessligt!
« Senast ändrad: 21.06.2014, 21:43:56 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt cool!
Bra och helt rätt spel på guror - snyggt!
texten är tiptop!
Det enda som skulle kunna vara bättre är nog sången
Det är lite för "fint" - skulle önska något sämre sjunget och lite mer kantigt med en doft av ironi
och så är det något litet mellan de två sista reffarna som inte limmar - vet inte vad
ps
blir lite sugen på att plocka fram någon av de gamla progglåtarna
ps2
sticket är riktigt Gessligt!
Kul att du gillar guror och text!  :)
Jag vet att sången saknar rätt attityd, som du helt riktigt påpekar.
Har försökt att sjunga på olika sätt, men klarar helt enkelt inte av det.
I stället har jag dubbat spåren och lagt disteffekt på ett par, vilket
kanske ger sången ett något "skitigare" ljud...
Övergången mellan de sista refrängerna är nog inte helt naturlig nej!
Bör väl gå att få bättre med lite trumfills eller så...?
Ja, ibland kan det vara kul att höra någon gammal progglåt igen.
För min del blir det i så fall Hoola Bandoola, som jag tycker var klart bäst
vad gäller musiken. Det fanns en hel del som tyvärr lät riktigt dåligt i den genren...
Låter sticket som Gessle får jag försöka göra om det!  :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnade igen Peter,det låter kanon.Fast jag hade kanske sänkt aaa kören något men det är ju jag det  :)

Skitbra detta och bra vinkling där mot nationalteatern  :D

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lyssnade igen Peter,det låter kanon.Fast jag hade kanske sänkt aaa kören något men det är ju jag det  :)

Skitbra detta och bra vinkling där mot nationalteatern  :D

Mike
Jag har sänkt "aah"-kören en aning, men kanske inte tillräckligt då.. :unsure:
Verkligen roligt att du gillar låten! Tack för ny feed!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Aaa kören..Jag tycker den tar fokus från den fina leadsången,volymen är bra vid en kritisk lyssning i lyurar denna tidiga morgon.Det är nog mera fokuset på leaden som störs enligt mig då,uttryckte mig inte bra nog.

Men det är ju som vanligt vad jag tycker,ingen annan tycker likadant så kör på Peter.

Låten/texten och liret/ylet är ju hur läckert som helst.Förutom aaa körens fokuseringstransparens då :)

Mike