Forum > Demolåtar
Marsall & Gurano - Kärleken är (nu med synth)
Marsall:
--- Citat från: Asti skrivet 01.06.2014, 10:10:27 ---Fräckt gitarrspel! Tung, stödjande bas, som kanske är aningen för stark.
Har några funderingar som ev kan vara förbättringsförslag:
Generellt tror jag sången skulle behöva lite mer rumsljud, den är lite torr nu.
I refrängen kunde kanske "My name is Robort " förstärkas med en stämma en oktav högre..?
"I'm hear for you, you I'm here for you" kunde funkat med en andrastämma på hela den texten.
Refrängen skulle kunna förstärkas med en lite distad, plockande elgitarr, som gärna kan dubbleras
och panoreras ut åt varsitt håll eller kanske ett snabbt "hamrande" piano..?
Vad gäller synthar är jag tyvärr inte rätt man att ge dig råd. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! :D för fräck gitarr o stödjande bas" O finfina tips! skall kolla igen dom alla o se vad jag kan åstadkomma för nåt.. :) topp så länge :)
Marsall:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.06.2014, 11:32:30 ---Skönt redan med de första tonerna i början!
För mycket kompression på allt.
Dra ner lite på basen (som har superskönt ljud) till förmån för sången.
Jäkla skönt ljud, som jag vill höra bättre utan att det pumpar i nån kompressor.
--- Slut citat ---
tack Max! :D för superljud" det värmer.. Jo skall kolla den där limmaren" som sagt den bara hänger med lixom..trodde den va på någe standardläge! Men får nog dra ner på vollen på den eller nåt.. Tack så länge :)
O Tack ALLA hittills för pushande framåt det e gött med sånt. :)
bjurte:
Kul låt och du har verkligen skaffat dig ett eget sound och stil.
Men som alla andra varit inne på, det pumpar något överdjfvulskt, så det blir svårt att urskilja små mysdetaljer.
Att man ska ha en Limiter/Kompressor som default är bara dumheter och nonsens, bort, bort, BORT... B)
Marsall:
--- Citat från: bjurte skrivet 01.06.2014, 15:19:15 ---Kul låt och du har verkligen skaffat dig ett eget sound och stil.
Men som alla andra varit inne på, det pumpar något överdjfvulskt, så det blir svårt att urskilja små mysdetaljer.
Att man ska ha en Limiter/Kompressor som default är bara dumheter och nonsens, bort, bort, BORT... B)
--- Slut citat ---
Tack Bjurte! eget sound o stil :D .. jo nu är limmaren" minskad ordentligt :D
Marsall:
Har nu försökt att lägga sångstämmor o gjort lite rummet på versången o försökt att korrigera basen lite åt vardera håll. :unsure:...O acetonat limmaren" ordentligt.. :D Hoppas det funkar o låter någorlunda bra ? :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida