Kontrollrummet

Gurano & Marsall - Late to my date

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Marsall å jag är inne i ett litet stim just nu så här kommer en idé till.
Tar tacksamt emot tankar.
/Gurano

Late to my date
Kan någon putta på x3
Kan någon putta på x3
Jag får framluft i mitt bakdäck och en sten i min sko
Jag kommer att få sota för det här och det är så typiskt nu när jag är så kär
Kan någon putta på x3
Kan någon putta på x3

Ja vi träffades för så där en ... ja vad är klockan ... ja datum kan ju vara svårt att lägga på hög.
Fast det är kanske viktigt med siffror ja det gäller ju att få det rätt. 2 + 2 blir 1.
Jag blir osäker nu men det var en solig dag tror jag. Det kan ju ha kommit en skur eller två fast det var inte snö i alla fall.
 
Vad är klockan? ... ja datum kan ju vara svårt att lägga på hög
fast det är kanske viktigt med siffror ja det gäller ju att få det rätt. 2 + 2 blir 1. Jag blir osäker nu!

Kan någon hitta. Kan någon hitta på?
Kan någon hitta. Kan någon hitta på?

Im so late to my date - många gånger
Im really sorry - hope you dont worry
Im so sorry

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/LateToMyDate2.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 28.05.2014, 09:16:07 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det tog en stund innan jag fattade att det var svenska. Sedan vart det ju riktigt kul ett tag och jag kan skönja en historia med texten ackompanjerad av musiken - sedan gled det över till engelska med samma fras om o om igen - vill höra mer av historien och lite tydligare röst samt text. Diggar stilen på låten :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det tog en stund innan jag fattade att det var svenska. Sedan vart det ju riktigt kul ett tag och jag kan skönja en historia med texten ackompanjerad av musiken - sedan gled det över till engelska med samma fras om o om igen - vill höra mer av historien och lite tydligare röst samt text. Diggar stilen på låten :D
Ja det tar kanske någon lyssning innan bitarna faller på plats på denna surrealistiska visa :)
Jag la nu därför upp texten i trådhuvudet.

Det blir nog ingen mer text för vi ser den innehållsmässigt klar, tror jag.
Den stressiga och något förvirrade snubben i texten är liksom på väg men det går inget bra för stackaren  :unsure:

Tack för lyss å tankar
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
 :D

Hel cool denna,jag får lite vibbar av den där sjuttiotalssnubben..Han med amazonen..Mitt minne är inte vad det har varit.. :unsure:

Nåväl,håller med Eddi också - tydligare sång.I övrigt så rockar det fin fint,sitter och sprattlar med benen  :)

Mike


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Gillar "Kan någon putta på Öhhh"
Senare i texten blir sångrytmiken i förhållande till musiken lite hips om haps känns det som, lite improviserat. Går att strama åt bättre tror jag. Bäst funkar det vid prattexten, där flyter det fint.
"Vad är klockan?..." Kommer att tänka på Bengt Grives klassiska kommentar. Fotbolls VM 1974, Sverige-Tyskland.
Marsall skriver finurliga och personliga texter. Gurano kompar stilsäkert.


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skitsnygga gitarrer, som bildar en svängig och fin grund tillsammans med bas och trummor!
Arret är inte överarbetat och mixen har lagom mycket reverb tycker jag.
Fyndig text och bra sång, som nog skulle lyftas fram lite mer i mixen.
Kanske lite otajta fraseringar på sången ibland, som Tokai är inne på...
Fint samarbete!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jamen, mixen sitter fint! Kanske en smula mer bas i mitt tycke men det är nog en rent subjektiv upplevelse. Sången är, som sagt, stundtals rent briljant och stundtals ojämn både i attityd och mix. Riktigt cool i alla fall tycker jag :D


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Riktigt orginellt och bra !!!!
Mixen sitter tycker jag och skönt gitarrljud..
Sången är perfekt..... :)
Ett mycket bra collab och det bästa jag hört hittills från
er två...


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
:D

Hel cool denna,jag får lite vibbar av den där sjuttiotalssnubben..Han med amazonen..Mitt minne är inte vad det har varit.. :unsure:

Nåväl,håller med Eddi också - tydligare sång.I övrigt så rockar det fin fint,sitter och sprattlar med benen  :)

Mike
Nu tillbaka från stugan ser jag att det är fler kommentarer - kul.
Jag har skruvat lite liiite så att sången är tydligare (hoppas jag) har dessutom bytt ut en sångfil mot en nyinsjungen - låter i alla fall tydligare i mina öron.

Gillar "Kan någon putta på Öhhh"
Senare i texten blir sångrytmiken i förhållande till musiken lite hips om haps känns det som, lite improviserat. Går att strama åt bättre tror jag. Bäst funkar det vid prattexten, där flyter det fint.
"Vad är klockan?..." Kommer att tänka på Bengt Grives klassiska kommentar. Fotbolls VM 1974, Sverige-Tyskland.
Marsall skriver finurliga och personliga texter. Gurano kompar stilsäkert.
Kul att du gillar - har rattat lite till på sången.

Med andra ord, riktigt bra :)
Man tackar :D

Skitsnygga gitarrer, som bildar en svängig och fin grund tillsammans med bas och trummor!
Arret är inte överarbetat och mixen har lagom mycket reverb tycker jag.
Fyndig text och bra sång, som nog skulle lyftas fram lite mer i mixen.
Kanske lite otajta fraseringar på sången ibland, som Tokai är inne på...
Fint samarbete!
/Asti
Vi tackar

Jamen, mixen sitter fint! Kanske en smula mer bas i mitt tycke men det är nog en rent subjektiv upplevelse. Sången är, som sagt, stundtals rent briljant och stundtals ojämn både i attityd och mix. Riktigt cool i alla fall tycker jag :D
Jag höjde basen lite å mejslade lite till i mixern ang basen . hoppas det blev bättre.

Riktigt orginellt och bra !!!!
Mixen sitter tycker jag och skönt gitarrljud..
Sången är perfekt..... :)
Ett mycket bra collab och det bästa jag hört hittills från
er två...

mvh
Vi tackar

Nu har jag som sagt gjort små ändringar. Kanske inte hörbara skillnader men de finns i alla fall. Jag höjde å mixade basen lite, mixade lite i sången och har bytt en sångsnutt mot nya filer.
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/LateToMyDate2.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Snyggt collab! Marsall gör sig bra här, och gitarrerna lika snygga som vanligt. Har lite svårt att uppfatta texten ibland i den svenska delen, så det hade inte gjort något om den var ännu lite tydligare, men annars bra mix :)
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt teamwork, känns som instrumentalisten knallat upp något trappsteg och även mixaren, i samarbete med Marsall.
Rent bra ljud och varierat på ett sätt som jag gillar. Roliga textgrejer också. Snacka om skaparglädje!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Snyggt collab! Marsall gör sig bra här, och gitarrerna lika snygga som vanligt. Har lite svårt att uppfatta texten ibland i den svenska delen, så det hade inte gjort något om den var ännu lite tydligare, men annars bra mix :)
Tackar - vi ska kolla på tydligheten

Roligt teamwork, känns som instrumentalisten knallat upp något trappsteg och även mixaren, i samarbete med Marsall.
Rent bra ljud och varierat på ett sätt som jag gillar. Roliga textgrejer också. Snacka om skaparglädje!
Nja det är nog så att musiken och mixen grovs görs på samma sätt som alltid - i förväg innan sångare anmälts sig - så där är ingen skillnad. Kul att du gillar.

Nu när jag/vi lyssnar så är nog basen lite för hög - ska åtgärdas :D
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Njaru inte på samma sätt. En utomstående observatör har just rapporterat att man här utifrån ser en progress!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Njaru inte på samma sätt. En utomstående observatör har just rapporterat att man här utifrån ser en progress!  B)
Må vara  att det upplevs så men i mina öron och ögon är det precis samma tillvägagångssätt som tidigare. Från en observatör inifrån :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt teamwork, känns som instrumentalisten knallat upp något trappsteg och även mixaren, i samarbete med Marsall.  Rent bra ljud och varierat på ett sätt som jag gillar. Roliga textgrejer också. Snacka om skaparglädje!
Nja det är nog så att musiken och mixen grovs görs på samma sätt som alltid - i förväg innan sångare anmälts sig - så där är ingen skillnad. Kul att du gillar.

Njaru inte på samma sätt. En utomstående observatör har just rapporterat att man här utifrån ser en progress!  B)
Må vara  att det upplevs så men i mina öron och ögon är det precis samma tillvägagångssätt som tidigare. Från en observatör inifrån :D

Vem av oss är det som aldrig ger sig i sin uppfattning över hur landet ligger?  B)
Hoppas du kan ta mitt erkännande över dina framsteg!
« Senast ändrad: 03.06.2014, 14:34:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Roligt teamwork, känns som instrumentalisten knallat upp något trappsteg och även mixaren, i samarbete med Marsall.  Rent bra ljud och varierat på ett sätt som jag gillar. Roliga textgrejer också. Snacka om skaparglädje!
Nja det är nog så att musiken och mixen grovs görs på samma sätt som alltid - i förväg innan sångare anmälts sig - så där är ingen skillnad. Kul att du gillar.

Njaru inte på samma sätt. En utomstående observatör har just rapporterat att man här utifrån ser en progress!  B)
Må vara  att det upplevs så men i mina öron och ögon är det precis samma tillvägagångssätt som tidigare. Från en observatör inifrån :D

Vem av oss är det som aldrig ger sig i sin uppfattning över hur landet ligger?  B)
Hoppas du kan ta mitt erkännande över dina framsteg!
Varför ska jag ge mig när jag vet att tillvägagångssättet är precis som förut :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ni och era diskussioner :P

Det KAN ju vara så att Gurano medvetet eller omedvetet gör mer plats för sjung nuförtiden och då blir ju resultatet lite bättre sammansatt faktiskt.
Nes Pas?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ni och era diskussioner :P

Det KAN ju vara så att Gurano medvetet eller omedvetet gör mer plats för sjung nuförtiden och då blir ju resultatet lite bättre sammansatt faktiskt.
Nes Pas?

Jag har med glädje bevittnat det!

Citera
Varför ska jag ge mig när jag vet att tillvägagångssättet är precis som förut

Kanske för att ge Marsall cred för sina insatser i ert samarbete...
« Senast ändrad: 03.06.2014, 16:00:49 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ni och era diskussioner :P

Det KAN ju vara så att Gurano medvetet eller omedvetet gör mer plats för sjung nuförtiden och då blir ju resultatet lite bättre sammansatt faktiskt.
Nes Pas?

Jag har med glädje bevittnat det!

Citera
Varför ska jag ge mig när jag vet att tillvägagångssättet är precis som förut

Kanske för att ge Marsall cred för sina insatser i ert samarbete...

Marsall vet vad han kan och vad jag tycker om det, men det förändrar inte det faktum att mitt arbetssätt och tillvägagångssätt är detsamma som förut ... så nu tänker jag inte dra det längre.
Men det är kul att du tycker att det jag gör nu är bättre :D
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Finurlig text, skaparglädje och svängigt. Bra colab.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Finurlig text, skaparglädje och svängigt. Bra colab.  :D
/Roffe H
Tackar :D
Ska bara fixa till basen så är jag själv nöjd  :lol:
/G
Kör hårt - så länge det ryker!