Kontrollrummet

Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2014-06-08: Kommer inte på något mer att fixa, så den flyttas till färdiga.
Edit 2014-05-29: Har fått hjälp av bjurte med att förstärka slutet! Tack för det bjurte! Lagom nivå?
Edit 2014-05-23: Har förlängt slutet och lagt på ett par gitarrer och stråkar där.
                          Lagt in lite successiv volymökning i instrumentaldelen för att förstärka "dynamiken".
                          Sänkt sången något i verserna för att få en jämnare volym på leadsången.
                          Har också lagt lite reverb på trummorna. Bättre så här?
Hade ett tema i huvet, som jag kände att jag måste testa i en låt.
La sedan till ett par verser med sång, som jag är osäker på om det blev så lyckat...
Funkar övergången från det instrumentala till versen? Instrumentaldelen har inte
klingat ut när versen börjar. Låter det fel där? Ska jag skjuta fram versen en takt eller två..?
Är introt med gitarrplocket för mesigt? Återkommer temat för många gånger, blir det tjatigt?
Tar gärna emot synpunkter på mix och arr eller vad som helst!  :)

Titel: Det enda jag saknar är dig
Artist: Asti & bjurte
Text & Musik: Asti
Längd: 3:52
År: 2014

Saknar dig

Letar inte efter nåt
Jag söker inget mer
Saknar inga föremål
Behöver inte fler
Allt jag vill ha har jag redan fått
Det enda jag saknar är dig

Saknar dig......

En tanke förföljer mig
Den ger mig ingen ro
Att jag redan förlorat dig
Men det vägrar jag att tro
Allt jag vill ha har jag redan fått
Det enda jag saknar är dig

Saknar dig......

« Senast ändrad: 08.06.2014, 15:42:36 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Introt är bra och upprepningarna fungerar för mig.... :)
Du har häftiga trummor i den här låten..


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Introt är bra och upprepningarna fungerar för mig.... :)
Du har häftiga trummor i den här låten..


mvh

Skönt att du inte tycker det blir tjatigt!
Ja, trummorna tänkte jag skulle vara aktiva och ge mer nerv.
Tack för kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det är snyggt när det växer fram och ökar i volym!
kanske att introt är lite för långt och även mellanpartiet med temat
däremot helt ok att det håller på ett tag i slutdelen - ungefär som She´s so heavy
hör inget konstigt i övergång mellan instrumental och vers
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är snyggt när det växer fram och ökar i volym!
kanske att introt är lite för långt och även mellanpartiet med temat
däremot helt ok att det håller på ett tag i slutdelen - ungefär som She´s so heavy
hör inget konstigt i övergång mellan instrumental och vers
Det är nog inte så mycket ökad volym som ökat arr. I slutet av "temapartiet" är det 4 akustiska gitarrer,
3 elektriska gitarrer, akustiskt piano, elpiano, bas, trummor och en kör. Funderade på att lägga till stråkar...
Antar att du med "introt" menar instrumentalpartiet (första gången) och inte bara den ensamma elgitarren..?
Jo, det kanske är lite långt, men samtidigt vill jag successivt öka på dynamiken genom att utöka arret efterhand
och då behövs minst 4 "vändor" med temat tror jag...men det kanske blir för mycket med att köra det 3 gånger...
Slutpartiet skulle nog kunna förlängas genom att bygga på ännu mer med t.ex stråkar, tubular bells  :rolleyes:, större kör etc.
Skönt att du inte reagerar negativt på övergången till verserna! Då kanske det inte låter så konstigt...
Tack för dina funderingar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Övergången från det intrumentala tycker jag låter fräckt, lite som ett medley.
Och frågan är om du inte borde utveckla introt mer till en egen minilåt?
Mot slutet kan man önska sig nåt mer tungt. Tänker på cykelns referens Beatles She´s so heavy, distade guror å så.
Bara ett första intryck. Vad gäller att bygga på dynamiskt måste man vara rätt så radikal. Plocka ner allt till en minimum i början, eller senare i låten, annars uteblir effekten när det ska liksom bli mer kräm.


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Jag gillade det instrumentala och övergången var jättebra, funkar utmärkt.

Du sjunger så rent och klart också, önskar jag var så tonsäker, mycket vacker stämma.
Det enda du behöver öva är att sjunga med nån annan känsla än tillbakadragen ledsamhet
Jag skulle vilja höra dig sjunga starkt glad eller starkt arg(med tre utropstecken)
Bli lite förbannad på henne för att hon lämnade honom i sticket
Skitkärring!

Eller så bara "Jag klarar mig själv" stolthet eller nått, så den stackarn får gå vidare i livet och inte deppar ner sig.
Det skulle passa bra in med övriga förslag att öka på slutet, bygga dynamik

Den är jättebra redan nu, klarar du ovanstående får du fajtas för att hålla förlagen borta :)
/J



Utloggad nankerphelge

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Låter riktigt bra det här, snygg mix av Bo Kaspers och Dungen...

Bra låt som är snyggt framfört, där är halva mixen gjord i min mening. Det enda jag vill invända på är trummorna, tycker absolut de kan sväva ut som de gör nu men kanske inte i början och när du sjunger. Det låter lite fritidsgård när trummisen spelar över tycker jag, men det är ju en smaksak också (Jag menar alltså inte att trummorna är dåliga, bara lite mycket för min smak!). Utöver det tycker jag du kan vara helnöjd.

Tack för lyssningen.
Några av mina projekt
https://soundcloud.com/joelbitar123
https://soundcloud.com/dandeliontreeband
https://soundcloud.com/mange-och-joel


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hör övergångarna och reagerade på dom innan jag läste frågan, nästan som om acken kommer in med för lågt ackord. Kanonlåt i övrigt låter som killarna kommer in en efter en på scenen, diggar trummorna.

Edit: Du kör E D C E på introt och ramlar in på A på versen? Om så är fallet är luringen uppenbar väl? Hjärnan är inte beredd på den utvecklingen.
« Senast ändrad: 22.05.2014, 01:08:05 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Inga problem med arret/liret/mixen i denna,men jag tycker leaden ligger lite för starkt i volym.Den låter ojämn,där den går med kören så är den för hög..Kören ensam,perfekt.

Slutsats - sänk leaden lite så är jag nöjd :)

Cool låt i uppbyggnad,gillade denna.

Trummorna låter ok - vintage - men investera i ez2 uppgrade - du kommer inte att ångra dig   :wub:

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Första gången jag lyssnade (aktivt) reagerade jag på övergången där ett mollackord smög sig in ohörbart och gillade inte riktigt det (lite tomt i övergången och stannade upp) men nu känner jag inte så efter några lyssningar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tokai - OK, du tycker övergången funkar.
           Man skulle kunna bygga upp hela låten kring det instrumentala temat
           och börja riktigt enkelt och utöka arret långsammare och låtit det sluta i ett crescendo...
Altsax - Så du köper också övergången, skönt! Kul att du gillar min sångröst!
            Jag önskar också att jag kunde sjunga mer uttrycksfullt och starkt, men rösten håller tyvärr inte...
            Jo, slutet skulle nog vinna på att bygga ut.
nankerphelge - Kul att du gillar låt, mix och framförande! Du har säkert rätt vad gäller trummorna.
                       Har också tänkt på det ju mer jag lyssnat på låten, men jag tyckte det lät bra
                       i början och gav driv och energi åt låten. Ska se om jag kan övertala trummisen
                       att han inte befinner sig på en fritidsgård.  :)
Eddi - OK, så du reagerar på övergången! Det ligger kvar en klang av A7 från instrumentaldelen,
          när versen inleds med Amoll, vilket kan låta disharmoniskt... Kul att du gillar låten och även trummorna!
          Introt är ackorden C - D - Em - A7 liksom genomgående i instrumentaldelen.
Harmonica mike - Ska se över volymen på leadsången! Roligt att du gillar låt och uppbyggnad!
                          Trummorna är Superior Drummer, en uppgradering från EZ. Men jag behöver nog
                          skruva lite mer på ljudet... Om jag skaffar ny musikdator blir det kanske EZ2.  :)
MaxB - Man vänjer sig väl efter ett tag, jag var själv tveksam och är väl fortfarande inte helt övertygad.

Tack för era kommentarer och tips! Ska lyssna, testa och se vad jag kan omsätta i praktiken!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Du sjunger så rent och klart också, önskar jag var så tonsäker, mycket vacker stämma.
Det enda du behöver öva är att sjunga med nån annan känsla än tillbakadragen ledsamhet
Jag skulle vilja höra dig sjunga starkt glad eller starkt arg(med tre utropstecken)
Bli lite förbannad på henne för att hon lämnade honom i sticket
Skitkärring!

Eller så bara "Jag klarar mig själv" stolthet eller nått, så den stackarn får gå vidare i livet och inte deppar ner sig.
Det skulle passa bra in med övriga förslag att öka på slutet, bygga dynamik

Håller med. Har försökt säga det många gånger men altsax säger det bättre. Du säger ofta att rösten håller inte. Men det handlar inte om det utan mer att uttrycka känslor, att via sång förtälja vad man känner. Behöver inte innebära att man försöker låta som Mr Cocker eller dylikt. Jag vet det är svårt. Jag vet.


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Asti jag diggar verkligen den här låten :) Fint spelat och otroligt bra sjunget. Diggar du har din dialekt kvar. Fin text.
Angående mixen. Den funkar absolut, det är rent och snyggt men personligen gillar jag inte när man hör direkt att det är superior :/ Men det är jag.
Prova lek lite med delayer och automatiseringar på sång och lead prylar.

Jag skulle gärna kunna tänka mig göra en mix på denna låt om du tillåter mig :) och gör det for free :) Just för det är en bra låt och just nu har jag fått så otroligt mkt metal jobb och skulle vara skönt göra lite mysig pop för att hålla den formen igång :) Om du vill det så så meddela mig gärna :) Ha en trevlig kväll :) Mvh Emil



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Du sjunger så rent och klart också, önskar jag var så tonsäker, mycket vacker stämma.
Det enda du behöver öva är att sjunga med nån annan känsla än tillbakadragen ledsamhet
Jag skulle vilja höra dig sjunga starkt glad eller starkt arg(med tre utropstecken)
Bli lite förbannad på henne för att hon lämnade honom i sticket
Skitkärring!

Eller så bara "Jag klarar mig själv" stolthet eller nått, så den stackarn får gå vidare i livet och inte deppar ner sig.
Det skulle passa bra in med övriga förslag att öka på slutet, bygga dynamik

Håller med. Har försökt säga det många gånger men altsax säger det bättre. Du säger ofta att rösten håller inte. Men det handlar inte om det utan mer att uttrycka känslor, att via sång förtälja vad man känner. Behöver inte innebära att man försöker låta som Mr Cocker eller dylikt. Jag vet det är svårt. Jag vet.
Jag försöker lägga så mycket känsla jag kan i sången, men är rädd att det inte blir mycket mer än så här.  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Asti jag diggar verkligen den här låten :) Fint spelat och otroligt bra sjunget. Diggar du har din dialekt kvar. Fin text.
Angående mixen. Den funkar absolut, det är rent och snyggt men personligen gillar jag inte när man hör direkt att det är superior :/ Men det är jag.
Prova lek lite med delayer och automatiseringar på sång och lead prylar.
Jag skulle gärna kunna tänka mig göra en mix på denna låt om du tillåter mig :) och gör det for free :) Just för det är en bra låt och just nu har jag fått så otroligt mkt metal jobb och skulle vara skönt göra lite mysig pop för att hålla den formen igång :) Om du vill det så så meddela mig gärna :) Ha en trevlig kväll :) Mvh Emil
Kul att du gillar låten! Blir extra glad för att du gillar sången!  :)
Har inte bearbetat trummorna speciellt mycket här, så det låter säkert "standard-superior"!  :)
Att "leka med delayer och automatiseringar" är inte min starka sida, men önskar att jag kunde.
Vore intressant att höra hur en bra mix kan låta, så jag tackar för erbjudandet!
Du kan väl PM:a mig hur du vill ha spåren!?
Ha en trevlig kväll själv och tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Diggar Vemodigheten i den o du ramar in den fint med din röst o guralir.. Saknar lite taiiga desperationer i den på sången ibland ,,Skulle va läckert att höra...Behöver inte va nåt rockvrål  ex: reffen saknar diiig ...sista vändan gå upp i ton istället för ner.. ..(skulle va läckert) . :D  Jag diggar på i vilket fall !  :)
 
« Senast ändrad: 23.05.2014, 09:42:33 by Marsall »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Diggar Vemodigheten i den o du ramar in den fint med din röst o guralir.. Saknar lite taiiga desperationer i den på sången ibland ,,Skulle va läckert att höra...Behöver inte va nåt rockvrål  ex: reffen saknar diiig ...sista vändan gå upp i ton istället för ner.. ..(skulle va läckert) . :D  Jag diggar på i vilket fall !  :)
 
Tyvärr är jag inte så bra på "taiig" sång.  :D
Får väl öva, men jag är ju gammal så jag får se upp så jag inte tar i för mycket... :wacko:
Ja, det kanske hade varit bättre att kören gick upp sista gången än ner..?
Nu har jag i alla fall gjort en del förändringar som jag hoppas är till det bättre.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Ska bli kul att sätta fingrarna på denna låt o mixa detta :D Får välla se hur det blir sen :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ska bli kul att sätta fingrarna på denna låt o mixa detta :D Får välla se hur det blir sen :)
Jag ser med spänning fram emot resultatet!  :)
Men som vi säger här - Dä ä som dä ä å dä blir som dä blir!  :rolleyes:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jonuså  :) .. Reffen e nu finfin.. prova en högre stämma till uppe på denna nu i slutreffen så blir den fullfjädrad..  :D  testa! testa!testa!... B)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jonuså  :) .. Reffen e nu finfin.. prova en högre stämma till uppe på denna nu i slutreffen så blir den fullfjädrad..  :D  testa! testa!testa!... B)
Skönt att du tycker det!
Tror tyvärr inte jag klarar en ytterligare högre stämma... :wacko:
Tack för uppföljande feed!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har du provat med falsett?
Det här med att uttrycka sångtext i melodi handlar mycket att med små medel gestalta. När skådespelare läser en text inför repetition gör dom ofta noteringer i texten där det t.e x ska vara tveksamhet, förvåning, glädje... osv ja vad som helst. Samma sak borde man göra när man sjunger en text. Man rabblar bara inte upp en text, man lägger in pauser.... T,ex "Älskar jag dig?" (tveksam) Kan bli "Älskar jag--- dig?" Eller "Älskar--- jag dig?"
Detta är något jag själv vill lära mig bli bättre på.




Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har du provat med falsett?
Det här med att uttrycka sångtext i melodi handlar mycket att med små medel gestalta. När skådespelare läser en text inför repetition gör dom ofta noteringer i texten där det t.e x ska vara tveksamhet, förvåning, glädje... osv ja vad som helst. Samma sak borde man göra när man sjunger en text. Man rabblar bara inte upp en text, man lägger in pauser.... T,ex "Älskar jag dig?" (tveksam) Kan bli "Älskar jag--- dig?" Eller "Älskar--- jag dig?"
Detta är något jag själv vill lära mig bli bättre på.
Jag har försökt sjunga falsett förr, men utan något lyckat resultat. Det svåra är att
fä till en stadig, någorlunda stark röst i falsett. Jag tycker att t.ex Erik Gadd har en
alldeles för svag falsettröst, som inte håller måttet. Förstår mig inte alls på hans popularitet.
Men det är svårt med falsett. Kommer inte på någon på rak arm som sjunger riktigt bra i falsett...
Den här texten avsåg jag att sjunga med ganska återhållsamma medel, eftersom det mer är
ett stilla konstaterande än ett "känsloutbrott". Det är bara i delen "Allt jag vill ha har jag redan fått.
Det enda jag saknar är du!" som jag försöker förstärka uttrycket i sången.
Vad jag strävar efter är att hitta ord till texten som är "melodiska" och funkar i fraseringen samtidigt
som de förstås måste passa innehållsmässigt och språkmässigt. Man lyckas givetvis inte alltid med det. :rolleyes:
Men givetvis skulle jag precis som du vilja bli bättre på att uttrycka mig bättre och med mer känsla i sången.
Tack Staffan för dina tankar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Alla minns väl denna
« Senast ändrad: 24.05.2014, 00:37:45 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Alla minns väl denna

Ja, det var ett bra exempel!  :)
Annars är det väl mest amerikanska soul-farbröder jag förknippar med skön falsettsång...
Tack Eddi!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Makalöst bra som vanligt! Välspelat, bra sjunget och som en bal på slottet! Det enda som jag kan komma på som möjlig förbättring i mixen är att skära basfrekvensen lite i refrängen "saknar dig" som jag tycker krockar lite med basen.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Makalöst bra som vanligt! Välspelat, bra sjunget och som en bal på slottet! Det enda som jag kan komma på som möjlig förbättring i mixen är att skära basfrekvensen lite i refrängen "saknar dig" som jag tycker krockar lite med basen.
Roligt att du tycker det är bra! "En bal på slottet" var en fin stämningsbild!  :)
Menar du att skära i basfrekvensen på kören? Ska lyssna och se om jag uppfattar vad du menar.
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Makalöst bra som vanligt! Välspelat, bra sjunget och som en bal på slottet! Det enda som jag kan komma på som möjlig förbättring i mixen är att skära basfrekvensen lite i refrängen "saknar dig" som jag tycker krockar lite med basen.
Roligt att du tycker det är bra! "En bal på slottet" var en fin stämningsbild!  :)
Menar du att skära i basfrekvensen på kören? Ska lyssna och se om jag uppfattar vad du menar.
Tack för kommentar och tips!
/Asti

Japp. Lite frekvensskärning. That's it!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu när jag har fått förklaringen till varför det låter så off så låter det inte längre så off utan helt ok faktiskt - märkligt det där. Gillar slutet som bygger hela tiden och visst det vore ju skoj om du kunde laborera med voicen ett trappsteg till - suveränt som det är nu ändå tycker jag - härlig låt helt enkelt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Makalöst bra som vanligt! Välspelat, bra sjunget och som en bal på slottet! Det enda som jag kan komma på som möjlig förbättring i mixen är att skära basfrekvensen lite i refrängen "saknar dig" som jag tycker krockar lite med basen.
Roligt att du tycker det är bra! "En bal på slottet" var en fin stämningsbild!  :)
Menar du att skära i basfrekvensen på kören? Ska lyssna och se om jag uppfattar vad du menar.
Tack för kommentar och tips!
/Asti

Japp. Lite frekvensskärning. That's it!
OK, då skär jag bort lite bas på kören!
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu när jag har fått förklaringen till varför det låter så off så låter det inte längre så off utan helt ok faktiskt - märkligt det där. Gillar slutet som bygger hela tiden och visst det vore ju skoj om du kunde laborera med voicen ett trappsteg till - suveränt som det är nu ändå tycker jag - härlig låt helt enkelt.
För min del krävdes det ett antal lyssningar innan jag accepterade övergången,
men var rädd att det var "nötningen" som gav resultat... Verkar som att de flesta köper det.
Tror inte jag klarar en ännu högre stämma, men ska testa om jag kan förstärka kören på något sätt.
Roligt att du gillar låten! Tack för dina tankar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Yo! Asti...
Jag tycker inte introt är för långt.. Däremot väldigt harmoniskt, trevligt och skönt...
Vad gäller resten, så gillar jag ju verkligen låten - märkligt nog... Normalt sett så hade den varit lite för "släpig" för min smak.. Men den är så välspelad och sen Din röst som grädde på moset... Whats not to love, liksom...

Dock borde Du skippa skånskan  :lol: :wub:

SKOJA BARA.... Love You, dude...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Yo! Asti...
Jag tycker inte introt är för långt.. Däremot väldigt harmoniskt, trevligt och skönt...
Vad gäller resten, så gillar jag ju verkligen låten - märkligt nog... Normalt sett så hade den varit lite för "släpig" för min smak.. Men den är så välspelad och sen Din röst som grädde på moset... Whats not to love, liksom...

Dock borde Du skippa skånskan  :lol: :wub:

SKOJA BARA.... Love You, dude...
Roligt att du gillar låten och inte tycker introt är för långt!
Ja, tempot är lite släpigt, men jag tror trummorna driver på rätt bra...
Vi får nog dras med min "skånska" dialekt är jag rädd för.  :) 
Tack för lyss och tyck!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har inte hört den gamla,  :) men detta låter jättebra. Gillar kombinationen acke- och elgitarr, stämmorna sitter som en smäck. Snyggt!  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)