Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - Cross the border

<< < (2/7) > >>

pxm:
En så bra och skön ljudbild....
Mixen tycker jag sitter..... :)
I vissa partier skulle det vara coolt med en dub på texten....

mvh

zorrow:
Eddi - Tack för lyssning. Jag har lagt på lite mer reverb på sången i versen men vill fortfarande ha det lite minimalistiskt med reverb för att få lite mer "bett" i sången. Hälsa Jerri, han och jag åker på SRF om ett par veckor... :D

Asti - Tack för vänliga ord och bra idé. Jag testade utpanorering men tycker att det krockar lite med gitarrerna som ligger helt utpanorerade. Har försökt vässa till sången i verserna i alla fall med lite ilska.

Marshall - Tack för lyssning och feedback. Basen var hyfsat fet tidigare tyckte jag men har fettat lite till i denna version. Bättre?

Bjurte - Tack för sågning  :blink: :ph34r: :P Skämt åsido så har jag lagt om trummorna på halvfarten. Det var nog en "drunken drummer" förut... Hoppas det blev bättre  :unsure: Och ja, jag älskar min THR X! Funkar både till gura o bas. Tack för tipset! EDIT - Låten har nu exakt samma trummor som Sloth, det funkade ju då? :wacko:

PXM - Kul att du gillar ljudbilden! Det är nog mest bra grejer in. Jag har bara skurit sång och keyboard i basregistret, resten är obehandlat i mixen. Tack för lyssning!  :D

Marsall:
Skitbra!!nu rockar det fettbas riktigt fläsk gottmos :) Kan du få till galen visksång på versen med närhet o lite mer tryck på reffesången (kanske dubbat också?) prova det iaf ..så då får du full pott från moi"  B)

bjurte:
Nu funkade trummisen bättre, ge han inte så mycket whiskey nästa gång.  :D
Ang. dess sound så är det nog som så att nu, när du har fått ett så pass mycket bättre och fetare sound.
Så känns dom ännu mindre och tunnare. Skulle vilja höra STOORA trummor med mera bett till den här..
Och du, jag tycker basen blev lite väl mycket i denna mix.. Något mellanting kanske!  :rolleyes:

zorrow:
Marshall - Många tack för goda råd. Jag skall prova elaka visksången och panorera den som Asti föreslog samt sjunga om och/eller dubba refrängen. Detta får dock anstå några dagar p g a för mycket jobb  :angry: Jättetack för dina mycket bra förlag.

Bjurte - Jag brukar undvika sång på fredagar efter åtta för jag vet hur det blir... Dock gjorde jag ett avsteg denna gång, vilket naturligtvis resulterade i att allt fick sjungas om. Efter denna magra sånginsats pillade jag med trummorna vilket ju inte heller blev någon braksuccé  :wacko: Nåväl, vilka trummor behöver jag? Jag skulle i samband med byte av trummor också behöva uppgradera Cubase. Dessa två aktiviteter sammantagna övergår mina tekniska kunskaper som befinner sig på en guldfisks nivå. Skulle helt enkelt behöva kompetent assistans. Kanske en grillkväll med tillbehör kunde locka världens bästa öron från Trosa till Bromma?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion