Har bara lyssnat på sista videon sist i tråden. Har inte heller läst tidigare kommentarer. Det låter bra med ett helt ok ljud. Sången är dock lite vass i mina lurar.
Hmm sången vass, jag vet du har bra hörsel i högre frekvenser. Det har inte jag så för mig är det inte påtagligt på samma sätt. Tror jag får dra av på kompressionen på micpreampen innan fortsatta sånginspelningar.
Nej digitaldist låter alltid illa tycker jag, även här. Annars är ljudet bra och du lirar ju och sjunger bra. Bra gjort att sätta allt live sådär. Schysst låt som ackordmässigt ligger när While my guitar gently weeps.
Med mitt Sonar följer en rördistsimulator som inte ger det där hårda skrapet. Har inte testat det nämnvärt mer än på någon låt dock.
Då får jag dra av på kompressionen på micpreampen innan fortsatta sånginspelningar. Jag har gjort inspelningar av den här låten en gång tidigare med flera instrument och då nämnde ni associationer till fler låtar, även "While my guitar gently weeps". Närmare slutet hade jag i tidigare inspelningen körstämmor som först gav associationer till Pink Floyd (Fmaj Cmaj), sen på sista delen, slidegitarr och körstämmor, som gav associationer till "Stairway to heaven".
Intressant projekt detta. Ofta skulle jag vilja spela in det så där även när jag inte nödvändigtvis vill ha livekänslan, men just för att det är lättare att spela gitarren när jag sjunger till, blir mer naturligt så, istället för att spela in var för sig...
Jag förstod inte grejen med det distade sångljudet på första? Eller råkade det bara bli så för att den var så maxad i preampen(för att micken var för långt bort?). På sista låten låter det ju bra i alla fall, tyckte att disten förstörde mycket av låten.
Jag hade nog också sett det som mest naturligt att spela in två monospår, men som sagt, man ska fatta hur man gör med...på Youtube brukar man kunna hitta info om det mesta, det har min tonårsdotter lärt mig, kanske så även här?
För övrigt, låten "In my World", så fantastiskt bra! Mycket bra text och melodi
(man skulle nästan önska få låna den till en egen coververre någon gång, även om det inte går att göra lika bra som du, utan bara för att få göra den
)
Smartare med två monospår direkt. Jag får kolla om jag hittar hur det ska göras i Cubase VST32 ver 5.
lättare att spela gitarren när jag sjunger till Jag brukar ofta göra en första inspelning på det sättet med trumkomp för att hålla takten. Sen spelar jag in endast ett gitarrspår för att efter det spela in ett sångspår, innan jag tar bort första inspelningen.
Jag tycker också låten är skitbra, det är "en på hundra" som blir så där extra bra, så man är jättenöjd. Jag lånar inte ut den, eftersom jag även lagt den vidare till ett företag som kanske kommer använda den i reklamsammanhang med en snarlik text (endast små modifieringar). Därför vill jag inte att den ska hittas på annat håll än hos mig, om det går att respektera.
Låter bra, kul med liveinspelning och denna omedelbara text. 
Ja, det är intressant att se om man klarar av att hantera två saker samtidigt. Vågade inte hänga på mig munspelet men egentligen har det också en plats och borde gå att ha med samtidigt.
Här är den fjärde och sista låten från den här sessionen häromkvällen. Tror inte sångdisten är närvarande alls i den här sista inspelningen...?