Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Roffe - Ryss skräcken

<< < (7/10) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: cykeln skrivet 12.05.2014, 18:21:45 ---Jajemen här har det hänt grejor!
Gitarrerna är nu mycket bättre och närvarande.
Saxen tillför verkligen en hel del doft av reggea
Även trummorna klev fram en del tror jag.
Har blivit en riktigt cool låt
Bravo gubbar!

Kanske lite mycket reverb på blåset? Smaksak förstås.

--- Slut citat ---

Tack Stefan.Ja det finns lite reverb/delay studsar i både blås och sång..Tar jag upp mixen så fixar jag det..Saxen var det låten behövde helt klart,grymt skön kryddning.
Nu ska jag fiska havsöring så det får bli mix pet efter det då :)

Mike

bjurte:
Snyggt Pöjkar !!
Juste låt och text, trummorna låter verkligen inte som 'gamla EZ' utan riktigt gött, har även jag uppgraderat, men inte mer än snabb-lyssnat.
Tiden är våran fiende.. :wacko:
Bra sound och mix oxo..
Det blir 4 Ganjja laddade pipor i luften.. :D

Harmonica mike:
En svensk björn då  :D

Ja men vad kul att låt/mix funkar,alltid pirrigt tills alla har sagt sitt..Då kör jag mot nya mål.

EZ uppgrade:
Ja jag har bara hunnit med en kort test,men det mynnade ut i en låt - denna - med hjälp av Roffe.
Men håller med - ez:t låter kalas nu..Jag skall spela upp låten för min trummispolare så får vi höra vad han tycker om ez  :ph34r: :lol:
Vidare,funktionen för att hitta ett passande beat att jobba/jamma mot - är ju brilliant.Jag tycker definitivt att det var värt stålarna.
Mycke fläsk för pengarna tycker jag,hoppas du får lite tid att känna på det..

Tack för kommentaren Bjurte

Mike

equality:
Oj, oj här har det hänt grejor! Brasset perfekt! Och skönt J J Cale-sound på guran. Härligt grejat!  :D

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 14.05.2014, 23:23:52 ---Oj, oj här har det hänt grejor! Brasset perfekt! Och skönt J J Cale-sound på guran. Härligt grejat!  :D

--- Slut citat ---
Tack Micke..Återkopplingar gillas skarpt  :wub:

#########################

Jag skall finslipa lite runt delay/reverbhäng- studsarna på sång och blås,sedan kör jag denna till P4:a Norrbotten/radion.
Tack för kommentarerna alla,mycket er förtjänst samt inte minst ROLF att detta blev en komplett låt.

Just love you guys  :wub:

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion