Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Roffe - Ryss skräcken

<< < (6/10) > >>

Harmonica mike:
Nya friska kommentarer  :)

Carina:
Tack,ja så här kan det också gå..Från test av mitt nya trumprogram till färdig låt på två dagar.Nytt pers helt klart,och att den går "hem" är ju extra kul  :wub:

Peter:
Thanx man..Ja jag var inne lite på det,att dra ned lite på delayet då det svansar lite..Det var värre tidigare(firsttest),då jag även hade delay på kompgurorna.Jag skall ratta lite i sången,kollar delayet då..Kul att mixen verkar sitta i övrigt,det lönar sig med nya grejer då man lärt sig dom någorlunda.Nya strängar till bas/elgura står högst på önskelistan,måste bara dra upp ett gäng havsöringar först så jag har nåt att enrisröka i sommar :)

############################

Tack för kommentarerna  :wub:

Mike

aROCKER:
Kul...mer reggae, mer fills och slap delay-guror!
Vart är BOB, ta det fullt ut reggae!?

Cool text.

pxm:
Skön låt, mysigt gung och suverän text !!!!
Häftigt mixat... :)
Blev bra med Roffes saxofonlir......
Trummorna låter bra....

mvh

Harmonica mike:
Då skall vi se  :D

aROCKER:
Ja,förstår vad du menar men jag e ju ingen reggae snubbe - souligt blåa toner du vet.Svårt att få till det där lilla extra som jamaicabobbaniserar det hela åt rätt håll.Jag nöjer mig om jag når Grönland,det är ju en bit på vägen om än lite mer kylslaget  :D
Jag hade delay på kompgurorna i första testen(av min nya trumplugg),men via ackordsbytena så blev det en osammanhängande smörja av ekon som drog det hela offbeat.Några fills hade suttit helt klart,men det är nog lite utanför min gitarrliga.Jag lirar som en kratta ungefär.
Trumplugg,där svor jag i kyrkan  :P :D

Johan:
Thanx man,ja texten blev mera allvarlig än det var tänkt.Kul att du gillar den Johan.
Jo,Roffe hörde nåt då han lyssnade på denna första gången och drog ett pm till mig - och han hade helt rätt.Det blev asgrymt med saxen.

##############

Tack för kommentarerna boys

Mike

cykeln:
Jajemen här har det hänt grejor!
Gitarrerna är nu mycket bättre och närvarande.
Saxen tillför verkligen en hel del doft av reggea
Även trummorna klev fram en del tror jag.
Har blivit en riktigt cool låt
Bravo gubbar!

Kanske lite mycket reverb på blåset? Smaksak förstås.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion