Forum > Färdiga produktioner
Asti - I ett senare liv (klar)
Zakyath:
Bra låt, gillar verkligen de atonal-ish känslorna som kommer ibland samt refrängsången. Tycker dock det är lite för många sjungna ord i verserna. Plöjer bara på liksom. Förvisso bra med kontrast till det som kommer senare, men det var iaf vad jag upplevde som svagast med låten.
Tokai:
--- Citat från: Asti skrivet 08.05.2014, 11:23:23 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 07.05.2014, 21:30:51 ---Alltså det här är förbaskat bra Peter!
I refrängen, som verkar skifta mellan dur och moll, upplever jag sliden som om den inte vet var den hör hemma harmoniskt. Störs inte direkt men låter lite mysko i sammanhanget - men samtidigt lite spännande. Behåll tror jag.
Nu är det väl dags för skivkontrakt.
--- Slut citat ---
Jättekul att du tycker det!
Refrängen går i dur medan versen går i moll.
Har lyssnat på hur steelen spelar i relation till låtens harmonier, men
Kan inte hitta något som låter "fel"... Men man blir ju lite döv efter
Ett antal lysningar.. :wacko: vore bra om du hade en mer exakt
Position i låten där du tycker det låter konstigt.
Ett skivkontrakt var ju vad man drömde om som ung.
Nu är man tacksam så länge fingrarna lyder, rösten håller och ni orkar lyssna! :)
Tack för din tid och dina tankar!
/Asti
--- Slut citat ---
som jag sa, alltså i refrängerna. Första gången nånstans 48-55, sen igen nånstans senare och vid ca 180-185. Men som sagt jag gillar nog att de ligger där. Moll/dur upplevde jag just pga sliden, dvs harmisarna är i moll men sliden spelar liksom i dur känns det som.
equality:
Oklanderligt. Mycket snyggt arrat och spelat. Steelguran sköter du på bästa sätt. Gillar texten där jag känner igen mig. Gillar "civilisationskritiken", eller hur man skall uttrycka sig, i denna också.
Asti:
Marsall - OK, då förstår jag hur du menade! Tack för klargörandet! :)
Zakyath - Vill nog ha den så här med rätt mycket text, som jag tycker gör sången mer rytmisk.
Märkte iofs att jag hade svårt att hinna med alla ord i sista versen... :rolleyes:
Tokai - Har lyssnat noga på steel-spelet, men kan inte hitta något som låter "fel" vad gäller tonarten.
Däremot kanske den borde varieras lite mer...
equality - Roligt att du gillar arr och spel, inkl steelen! Kul att du även uppskattar texten!
Tack för er feedback!
/Asti
Zakyath:
Japp du ska ha den som du vill :) ger sällan kritik med avsikt att den som skrivit låten ska ändra den, utan snarare att den kan få veta hur andras spontana reaktioner är
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida