Forum > Färdiga produktioner
Asti - I ett senare liv (klar)
cykeln:
Jajemen det smakar bra!
Det här är en ny version så jag missade den första som tydligen var mindre seriös.
Jag gillar i alla fall den här!
Återigen är det den instrumentella delen som jag tycker är den stora behållningen
samt sticket som har en riktigt bra text!
Jag vet inte om jag hör i villa men tycker att det i början och på några ställen där sliden kommer in så låter det inte riktigt rätt - är det harmonierna som skär sig?
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 07.05.2014, 18:43:56 ---Jodå den e riktig go ju mer man lyssnar på den..Men nu tycker jag tvärtom när sliden e som den är på versen så skulle jag ha testat att bara ha den reffen som höjjare..nu när den ligger där i bilden på versen så kanske det räcker som en höjjare på reffen ?..Då blir sången /texten än mer i centrum Bara en ide av många..sticket tummen upp..likaså texten :D
--- Slut citat ---
Jo, steelen kunde säkert varieras mer! Men du menar kanske att skippa den helt under verserna?
Tanken är att den ska vara svag men stöttande under verserna.
Kul att stick och text gillas! Tack för uppföljande kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 07.05.2014, 21:30:51 ---Alltså det här är förbaskat bra Peter!
I refrängen, som verkar skifta mellan dur och moll, upplever jag sliden som om den inte vet var den hör hemma harmoniskt. Störs inte direkt men låter lite mysko i sammanhanget - men samtidigt lite spännande. Behåll tror jag.
Nu är det väl dags för skivkontrakt.
--- Slut citat ---
Jättekul att du tycker det!
Refrängen går i dur medan versen går i moll.
Har lyssnat på hur steelen spelar i relation till låtens harmonier, men
Kan inte hitta något som låter "fel"... Men man blir ju lite döv efter
Ett antal lysningar.. :wacko: vore bra om du hade en mer exakt
Position i låten där du tycker det låter konstigt.
Ett skivkontrakt var ju vad man drömde om som ung.
Nu är man tacksam så länge fingrarna lyder, rösten håller och ni orkar lyssna! :)
Tack för din tid och dina tankar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 07.05.2014, 22:43:30 ---Jajemen det smakar bra!
Det här är en ny version så jag missade den första som tydligen var mindre seriös.
Jag gillar i alla fall den här!
Återigen är det den instrumentella delen som jag tycker är den stora behållningen
samt sticket som har en riktigt bra text!
Jag vet inte om jag hör i villa men tycker att det i början och på några ställen där sliden kommer in så låter det inte riktigt rätt - är det harmonierna som skär sig?
--- Slut citat ---
Kul att du gillar!
Tycker det är extra kul att försöka få till instrumentala partier i låtarna!
Förr använde jag mest akustiska gitarrer i solona, men nu är det oftast elgitarr och POD X3. :)
Var lite osäker på om texten i sticket blev för högtravande och pretentiös, så kul att det funkar!
Som sagt, vore tacksam om du kunde precisera var du tycker det låter konstigt.
I början uppfattar jag inget som låter "utanför" harmonin...
Tack för din feedback!
/Asti
Marsall:
Jag tänkte mer på bort helt på versen=..sången e mer på på versen mer berättande..reffen en mening som sägs där går det krydda mer..Ja bara förslag :D som kan testas..det e ju din låt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida