Forum > Demolåtar
Hogge - Popen är tillbaka...
hogge:
Ja, jag vet.. Det blev pop igen.. :rolleyes:
Men, den här låten gillar jag jättemycket, och i ärlighetens namn.. Jag skiter i vad det blir numer.. Jag har ändå bestämt mig för att inte göra den sista (och tredje) plattan... Visst, jag missar mitt mål om tre plattor, och det är första gången jag missar ett mål, men fuck it... Jag är tillräckligt gammal nu för att få kunna missa mina mål..
Hur som helst. Jag får inte till nåt bra stick.. Det känns helt fel, men jag saknar idéer :huh:
Skulle behöva lite goda råd & tips där... Om nån orkar..
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/2014/valkommen_hem.mp3[/mp3]
Ny version - 14/5...
[mp3=200,20,0,]http://hoggez.se/2014/valkommen_hem_2.mp3[/mp3]
Asti:
Jag skulle testat ett stick som går över i D - E - F#m - H7 - Hm - E sen tillbaka till A-temat..
Och där kan sången gå upp först och sedan "stegvis" dala...
Bara ett litet förslag. :)
/Asti t.f. Förslagsredaktör
hogge:
--- Citat från: Asti skrivet 04.05.2014, 19:21:27 ---Jag skulle testat ett stick som går över i D - E - F#m - H7 - Hm - E sen tillbaka till A-temat..
--- Slut citat ---
Låter som ett fantastiskt förslag... Men eftersom inte jag kan sånt med "D - E - F#m - H7 - Hm - E" så undrar jag om Du skulle kunna tänka Dig att spela in det och lägga ut en ljudfil???
Asti:
--- Citat från: hogge skrivet 04.05.2014, 19:36:35 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.05.2014, 19:21:27 ---Jag skulle testat ett stick som går över i D - E - F#m - H7 - Hm - E sen tillbaka till A-temat..
--- Slut citat ---
Låter som ett fantastiskt förslag... Men eftersom inte jag kan sånt med "D - E - F#m - H7 - Hm - E" så undrar jag om Du skulle kunna tänka Dig att spela in det och lägga ut en ljudfil???
--- Slut citat ---
Det är helt enkelt ackordföljden.
Versen går ju ungefär A - E - D - C#m - D - E...
Edit: Kan skicka en ljudfil om du inte förstår vad jag menar.
MaxB:
Skön uppbyggnad av låten. Borde ha hörbara 16-delars hihat-slag som driver på.
Basen och kicken krockar nog i lägre frekvenser.
Läckert med tal från ett barn.
Kul att du leker igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida