Jag skulle testat ett stick som går över i D - E - F#m - H7 - Hm - E sen tillbaka till A-temat..
Och där kan sången gå upp först och sedan "stegvis" dala...
Bara ett litet förslag. 
/Asti t.f. Förslagsredaktör
Låter som ett fantastiskt förslag... Men eftersom inte jag kan sånt med "D - E - F#m - H7 - Hm - E" så undrar jag om Du skulle kunna tänka Dig att spela in det och lägga ut en ljudfil???
Det är helt enkelt ackordföljden.
Versen går ju ungefär A - E - D - C#m - D - E...
Edit: Kan skicka en ljudfil om du inte förstår vad jag menar.
Tack Asti... Jag är bara lat

men jag klurar ut det där... Ska testa under dagen!!

Skön uppbyggnad av låten. Borde ha hörbara 16-delars hihat-slag som driver på.
Basen och kicken krockar nog i lägre frekvenser.
Läckert med tal från ett barn.
Kul att du leker igen!
Tack Max.. Ska testa lite olika grejer.. Även Ditt förslag... Just nu ligger det ju bara en synthbas där, men förhoppningsvis kommer Björn och lägger riktig bas i morgon..
Låter är förvisso långt ifrån klar, men Björn är en ivrig själ

Det är ROOOOLIGT att leka igen....
Taci igen Max!
Inte så tokig den här Hogge..Lite stark baskagge och tung botten,annars helt okej.
In med sticket som Asti serverade och yla så har du hitten.
Mike
HAHAHA.... Tack Mike... Jag är ju helt borta när såna förslag ramlar in.. Jag fattar ju inte alls hur Astis förslag kommer att låta.. Men jag ska ut på nätet och kolla hur de där ackorden ska tas, så får jag testa lite...
Den där tunga botten ska jag försöka åtgärda..
Tack för att Du lyssnade!!
Oj, jättefin låt, tycker Astis förslag låter spännande (barnrösten ger en extra dimension på allt), kanske din sång skulle upp ett snäpp? 
/Roffe H
Tack snälla...

Jag tycker (min son) Jacob gjorde en fantastisk insats här... Kanske kommer hans del i projektet att utökas en aning... Och min sång kommer att skruvas upp lite.. Så snart jag kan sjunga den...
Jodå den kan bli finfin med nya"sticket OCH om du höjjer leadsången några myrben ..Den e nu i ett annat rum bredvid.. Men bra sångslinga det jag hör..
O nice med barnrösten också.. Du e snart hemma" 
Va roligt att Du - och Ni andra gillar... Jag gillar också... Och jag tycker verkligen den är värd att slutföras på ett bra sätt.. Så jag är oerhört tacksam för alla Era tips... Under dagen ska jag försöka få till Astis stick...
Tack för lyssning och kommentar Marsall..