Tack , Hellfog, jo, jag gillar verkligen jazzteori och jazzharmoni, både teoretiskt och i praktiken...

Jag är intresserad av grenen Modal Jazzteori och Harmonilära från Berklee uni......
En del av jazz är just undervisning och etyder, dels för att förklara språket för sig själv med egna ord och egna toner men även för att bli pedagogisk i det man gör för att just kunna göra sig förstådd musikaliskt....Och förhoppningsvis kunna upplysa någon eller några läsare, (eller åtminstone kunna göra dem intresserade av att forska vidare,) av min lesson samt försöka tydliggöra den med en etyd....
Jag vill så gärna lyckas göra en bra sådan till min lesson, en som jag kan lägga ut med gott samvete.....

Är jag på rätt väg ???? Låter det Jazz ???? Så vill jag att jazzen skall låta pxm också !!!!

Och leverera modern förståelse av jazzen.....
Kanske det är för pretaniöst,

jag kanske inte klarar av att komponera en sådan etyd ännu......Några förslag ????
Du har rätt, Hellfog !!! - det är ett eget språk...Hade inte titeln redan varit upptagen hade jag döpt mina lessons till "Jazz Language"

mvh
« Senast ändrad: 03.05.2014, 01:30:43 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/