Forum > Demolåtar
Cykeln - Mad Passionate Purple (Hela låten 29/4)
cykeln:
--- Citat från: pxm skrivet 28.04.2014, 00:11:53 ---Härlig låt, detta, Cykeln.....
Sången slår igenom, spikar, distar, på två ställen och sedan är låten litet kort.....
Hör gärna en längre version av denna... :)
Ja visst- definitivt något att fortsätta på...
mvh
--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar låten!
Ja det var som sagt bara första versen - ett litet prov för att se hur det kan bli
- resten kommer!
Kollar disten.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.04.2014, 06:16:34 ---Den här var ju hel cool!
Jag vill höra hela låten,och tanka ned den för lyssning ute i stugan i sommar..Riktigt coolt detta.Och vad roligt med Irland,det blir garanterat succe´..För egen del brinner jag hårdare för Skottland,åtminstone med avsikt på whiskeyn :) Vackert på båda platserna..Kul att lira live,kanske drar igång ett rockgäng jag också så småningom..Testat med lite nytt folk,riktigt roligt och svängigt som bara den :)
Rock on mate
Mike
--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar!
Du ska abselut få hela verket att dricka något läskande till! - Det är PG
Ja Skottland är härligt - åkte runt där för några år sen - vackert, trevligt och gott! och musiken!
Irland ja - med de pubarna och den musiken kan det inte bli fel - det är nog bara vi som står för felen. Men vi hoppas på att bli betraktade som lite exotiska så det kanske går vägen ändå. Premiär på Crafton street i Dublin och sen mot Galway och sen ...
--- Citat från: Zakyath skrivet 28.04.2014, 14:13:23 ---Japp, denna är det ju pubkänsla på. Det är något mystiskt distande som dyker upp ett par gånger, vad är det för nåt? Det var det inte lika härlig känsla på. :unsure:
--- Slut citat ---
PUB-känsla låter helt rätt.
Får kolla det mystiska
Tack för lyssning !
cykeln:
Då var hela låten klar då ...
Tokai:
Jag upplever det som att är kör bland bakom huvudsången, men de hörs dålig - ska väl va lite allsång typ!
Härligt, svängigt. Och jag älskar din röst!
pxm:
fan vad bra den blev, Cyklen !!!!! :wub:
lyssnar igen imorgon bitti i bättre monitors,,,
återkommer då fast jag hör redan nu att spikarna är borta....
men den här kören Tokai talar om - jag hör den inte i laptopens högtalare
så jag tar som sagt en till lyssning imorgon när jag vaknat.... :)
mvh
Harmonica mike:
Ja men där satt den,snyggt Stefan.
Lyssnar i monitorer och det låter kalas.Irish feeling så det stänker om det.
Då sejvar jag för stugfeeling i sommar.
Tar också min engelskafrökens(kömvux,i högstadiet lyssnade jag inte) råd till Britannienresenärers törstande på pub:"A Half of pint,please"..Så serveras man en öl i lagom size.
Cheers mate,and thanx för en cool låt.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida