Kontrollrummet

MNIJ - Ramona

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
LÅTNAMN: Ramona
ARTIST/GRUPP: MNIJ
GENRE: Kärlekskrank punkrock
LÅTLÄNGD: 2,27
KOMPOSITÖR: oBBa
PRODUCENT: oBBa
EV. MEDVERKANDE: bara oBBa
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Tacksam för kritik !


Utloggad tsmalmbe

Mixen kunde vara punkigare tycker jag. Lite mera tryck och driv i gitarrer och trummor. Sången är väldigt på ytan, vilket lämnar resten i bakgrunden. Låten är limiterad till det yttersta, men den är ändå inte "loud" och den saknar tryck. Det finns ett ord för det här fenomenet, men jag kan inte komma på det just nu...

Låten är enkel och effektiv, kanske inte den mest inventiva punken vi hört, men helt OK.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar paketet.

Tips istället för hyllningskör :):

Ännu mer attityd i sång, sprudla ut konsonanter så sången KRÄVER lyssnarens uppmärksamhet. Kanske inte Gordon Ramsey-ilska men mer "bestämdhet" eller vad ni vill kalla det.

Lycka till!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Good old sounds!
Litxåm inbandat genom en filt. Jäkla gott sväng och hugg, 60-tal feeling! :D
Och det är väl mycket enkelt om man vill ha dagens sound i detta:
bara att ta bort filten! :P

Näemen skämt åsido, lite mer diskant i trummorna och panorera guran i ena örat och dra en till i andra. Thats it. För gurasoundet e ju bra.

Well done, welcome Ramoná!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Tack för bra & saklig kritik.

Lite egna tankar:

Trummor: Dessa är mixade med ett torrt ljud för att på något sätt få det att låta mer gammalt, om man ska ha torrt ljud för detta vet jag inte men jag tycker ändå jag har lyckats hyffsat. Skulle möjligen vilja ha lite mer Smack i virveln.

Gitarr: Jag spelar på en Telecaster som är fantastisk att spela på men som är begränsad, framförallt när man ska fläska på lite. Håller på att leta efter 1 gitarr till så kan man ha ett spår av varje, detta kanske fyller ut mattan lite mer.

Sång: Nu har jag bara spelat in 2 låtar i hela mitt långa liv men på båda dessa har jag lagt ca. 80% av inspelningstiden på sång. Jag tycker detta är det överlägset svåraste momentet i en inspelning, dels att bara sjunga bra men också att få det att låta bra rent ljudmässigt. Min sångröst är nog inte så mycket att göra åt, det är nog bara att köra på. Däremot ljudet kan man nog mixtra med en hel del. Av en ren slump så la jag till ett spår till på denna låten och sjöng in den en gång till. Först blev jag tveksam till resultatet men efter lite pill och plock så började jag gilla det mer och mer, så mycket att jag faktiskt lät det vara så.

/obba



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, vet inte vad jag skall skriva: BRAAAA! ;)

den börjar segt (men det är en vanesak kanske), men jag gillar allt därefter...
 
Vill se mer sånt här!
https://soundcloud.com/user7789882