Forum > Färdiga produktioner

Plinka & pxm - "HARE KRSNA"

<< < (6/7) > >>

pxm:
Tack, Roffe !!!!  :)
Om ingen har något mer förslag eller synpunkter
så skickar jag den till avdelningen för färdiga
demon snart......

mvh

spacetrucker:
Jo, jag ramlar in såhär på slutrakan med en kommentar. Får lång... långrandig....  :unsure: Nädå, inte alls. Alldeles lagom.
Jag gillar att lyssna sånt här i lurar och en sak, eller egentligen två,  störde mig... orgeln som då och då dyker upp i vänstra örat är avskräckande  :wacko: ...och gotarrsolot vid 190 låter malplacerat... är du säker på att det hör till denna låt. Jag vet att du gillar jazz å blues och sånt som vi andra inte alltid förstår sig på  ...och nu förstår jag mig inte på detta solo alls :( . Åtminståne inte i denna låt.

Annars gillar jag detta  ^_^

//Space

Asti:
Jättesnygg sång av Plinka, både lead och stämmor!
Bra mix, snygga trummor och en effektfull orgel! Fint när trummorna kommer in.
Sologitarren mellan ca 197 och 255 borde ses över - innehåller en del lite sura toner...
I slutdelen (efter ca 300 sekunder) hänger jag inte med i harmonierna, låter lite konstigt i mina öron...
Men det kan vara något jag inte hajar.
/Asti

pxm:
Gitarrsolot skall liksom symbolisera Krsna´s lir på sin flöjt.  :) ...Det håller sig inom durskalan, den Joniska skalan, som överensstämmer med ackorden.....Jag tycker att det är ett snyggt och bra solo men jag skall ha låten i lurarna överdagen och meditera över vad ni, Spacetrucker och Asti, har skrivit...Skall även fråga Plinka vad hon tycker......Återkommer ikväll.....Tack för feedback...  :)

mvh

Plinka:
Oj, det känns som att jag försvann här, fick så fullt upp sen igår så jag har inte hunnit svara på kommentaerer eller lyssna på andra demos eller något!! Men imorn ska jag svara lite utförligare!

Först, supertack för lyssningar och kommentarer!!

Men lite kort:
Jag gillar gitarrsolot som det är, tycker det är coolt att vi fått till en egen stil på denna chant, med färgning av både pxm:s stil och min, så personligen önskar jag ha gitarrsolot kvar som det är, och som så härligt symboliserar Krsnas flöjtspel.

Ang slutet som kan vara lite svårt att förstå sig på: Som vi skrev i inledningen så är detta en "AUM-version" som jag kallar det  :D
och då består den av tre delar, nämligen
A =lugn inledning som symboliserar begynnelsen
U= mittenpartiet med rytm, instrument och sång, som symboliserar upprätthållandet
M= slutpartiet som ska vara lite kaotiskt, det symboliserar kaos och förstörelse och då dansar Shiva sin förstörelsedans.

-Det är ju dessa ingredienser livet består av.

Så, även om det är svårt att förstå allt, så finns det en tanke med allt...ja själv älskar ja ju att tänka flummiga historier och dra liknelser av detta slag :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion