Forum > Färdiga produktioner
Plinka & pxm - "HARE KRSNA"
pxm:
Här är mitt arr. av "Hare Krsna". :)
Ja, jag kan ta vanliga ackord också och spela i vanlig dur,
fast det är sällsynt att jag gör det. Här tar jag treklangerna med orgelljud och
spelar rockackord :o på gitarren.... :D Tror att det här blir första låten
någonsin på KR som jag spelar med vanliga ackord, rockackord och med Jonisk/ Durskala...
Varför - tja, jag tycker vi saknar en version av "Hare Krsna" på forumet....... :)
Takt;
1-------------------------------------------------------7
Am C F C G
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
För att det skall bli färdigt måste någon sjunga in texten.....
Chant;en går över 7 takter och börjar sedan om.....
80 bmp, C dur....
Peace & Love - Hari Bol !!!!!!
mvh
//
EDIT; Här är version med Plinka på chant, ashram pad, meditationskulor som plingar, soft elpiano Rhodes smooth. Sen på slutet bullriga bastrummorna, lite som åska....Upplägget blev ;
A = inledningen/begynnelsen
U = mitten/upprätthållandet
M = slutet/ kaos och förstörelse(Shiva dansar sin förstörelsedans)
Plinka har också mixat litet.......
Svueränt tycker jag !!!! :) Gillar den här ide´n.........
Så vad tycker ni ?????
mvh
Gurano:
Det rör på sig.
Lite otakt på guran här å där som man lätt kan jobba bort. Men det behövs nog lite mer variation för att hålla mitt intresse hela låten igenom. Men jag tycker definitivt att du ska jobba med den. Och som du säger - sången behövs nog.
/G
Plinka:
:wub: :wub: :wub:
Oh, Hari bol!!!
Men du, det här är ju din genre också, vad mysig den blev! :D
Fler mantralåtar önskas från dig :) Får också för mig att något är aningen i otakt på vissa ställen, kanske gitarren, men funderar på trumfillsen där med...
Sen, eftersom det är en mantralåt så kan den gott bli längre, det behövs många minuter för ett mantra att göra nytta för oss, fast man kan ju variera det lite då om man vill. Annars bygger ju denna typen av musik på upprepning och åter upprepning, det skiljer sig ju ganska mycket från vanlig populärmusik på det sättet.
Jag sjunger mer än gärna om ingen annan nappar (-det kunde ju vara kul att slippa höra mig på varenda låt, hihi :P )
Annars tycker jag en mantrakör hade varit väldigt vackert.
Har du någon bestämd melodi på chanten?
Asti:
Ja, det här låter inte som man är van vid från dig! :)
Kommer att sitta perfekt med lite Plinka-sång!
Tycker nog att du skulle kunna variera trum-fillsen en aning...
Bra ljudbild/mix!
/Asti
Plinka:
--- Citat från: Asti skrivet 23.04.2014, 10:58:27 ---Ja, det här låter inte som man är van vid från dig! :)
Kommer att sitta perfekt med lite Plinka-sång!
/Asti
--- Slut citat ---
Den hade ju blivit riktigt myspysig med Astiröst i annars! :rolleyes: (Köra? :) )
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida