JAG VÄLJER DENNA GÅNG EN SNABB ATTACK MED RÖSTNINGEN.Bästa låten får jag ju inte rösta på så ...

Kommenterar här bara poänglåtarna, återkommer med dom andra senare.
Befintlig eller obefintlig Bach slinga, det vågar jag mig inte på, hoppas den finns där.
Samma gäller de obligatoriska synthsounden, hoppas o tror att dom e där!
5p = låt nr 6.En glatt irländsk musikalster som fick mig att kolla ölläget i kylen. Hela stycket låter väldigt autentiskt, som en inspelning från McEntyres Pub nr3. Bandet borde förstås ha kollat vilket tonart passar bäst för huvudsolisten. Nu låter det lite pressat stundom, kanske en öl till hade fixat det, who knows? Och ett puffskydd skulle skydda micken från ölstänk, o puffar förstås. Ett mer trad arr kan man inte hitta och utförandet, åxå väldigt trad till genren. Helt värt min fempoängare!
3p = låt nr 1.Vid första lyssningen trodde jag att låten skulle börja "heeelan gå..", men så är ju ändå inte fallet. Här e väldigt mycket inpackat i mixen och kanske lite poängsökning med det väldigt djupa helhetssoundet, nästan too much, lite dundrande bas. Riktigt snyggt åstadkommet fotbollskör som behöver luft, för somsagt lite packad mix. Härligt hes röst men lite sisslande disskant som kunde skäras. OCh en snygg "nästan B4"-kopia som lirar solo, vi får säkert en förklaring till det senare. En god andra placering enligt min mätare.
2p = låt nr 3.Intron låter ana om en kommande julsång, men till all tur visar det sig vara fel aningar. Mycket här påminner åxå om lite irländsk musisering. Detta är en hedrlig låt utan överlopps krimskrams. En grundpoppare. Mixen e lite grötig, men å andra sidan ger detta just fräsheten. Men ushamej, att ni måste ta ut den med fade, live-effekten droppade med en gång, likaså poängen, aj aj. Och änglakören med sitt du du du duuu verkar väldigt blyg o osäker, men klarar ribban....näej, den föll! Klart fall för bronspengen!
1p = lår nr 5.Enda låten som sticker ut i gruppen. ElectroBach kanske, lite för dundrig komp. Skulle säkert ha använding för denna låt genom 14500 watts anläggning med dubbel subbas, gungar snyggt, några bers o tre whisky och volymknoben på ytterläge. Utan ölet o annan dricka blir låten nog enformig, händer inte mycket, men denna genre bygger ju långt på god bottenkomp o tjuvlånga låtear utan större händelser. One påint!
Detta var the result of the official Obbnäs jury!
Som sagt ,kan inte kommentera mera utan att ni frå reda på vilken min låt är!
Återkommer senare med det!
Snyggt jobbat alla modiga deltagare!
Till nästa festival skall deltagarantalet ökas betydligt.
Ett leve för musiken och dess tillverkare!h. JOhan