Aunt Caroline Dyers (1810 -1918 - 108 år !!!) var en Hoodoo woman i Newport, Arkansas. I maj 1930 släppte Will Shade and the Memphis Jug Band en berömd blues om the Hoodoo woman.......
Orginalet är 5 verser, jag kan inte sjunga så det blir bara en vers i detta (mitt eget) arr.

Tandkirurgen blev tvungen att trepanera mina tänder och sätta fast en helgjuten brygga i både under och överkäken så nu hörs det inte alls vad jag försöker sjunga....Slutsjunget för min del nu....

Kan knappt prata rent längre........Så jag blev tvingad att vricka till texten litet....
Jag tänkte lägga egna bongotrummor imorgon (det är för sent nu då jag bor i lägenhet) och jag söker någon som vill spela fiol eller munspel samt en man som vill sjunga in denna....

Tanken är munspelet får utrymmet i början innan sången och sedan när verserna börjar tar fiolen långa stråkdrag med bastonerna i ackorden.....Det finns ingen bas i den här annars utan är tänkt så......Sångaren sjunger den här melodin som finns i skissen.
80 bmp 12 bar Blues Bb
E7 - Eb7 - Fm7
(E7 är tritonussub till Bb7 och man får med tonen E då också-den blå tonen alltså i Bb)
I'm going to Newport News
just to see Aunt Caroline Dye
I'm going to Newport News
just to see Aunt Caroline Dye
[What you gon' ask her, boy?]
She's a fortune-telling woman, oh Lord,
and she don't tell no lie
[I'm gon' to see her myself]
Här är skissen;
« Senast ändrad: 12.04.2014, 21:08:31 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/