Kontrollrummet

Samaire - Champagne

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Har skrivit och spelat in en liten dänga här i veckan. Än så länge sånglös, men den kommer förhoppningsvis sättas nu framåt dagarna och kommer låta ungefär såhär: myspace.com/samaireband. Vore trevligt med lite kommentarer.

http://mattis.erngren.googlepages.com/samaire-hurricanesutkast5.mp3 (3,94 mb)
« Senast ändrad: 20.08.2007, 21:04:35 by kungenavparis »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjousan!

Detta låter metal men känns lite nervigt särskilt ställena där baskaggen jobbar för hem o fosterland. Baskagge feelisen övergår i Husqvarna gräsklipparmode, den mistar hela känslan och bara pangar kallt på, ger inte tillräcligt stöd åt resten av låten. Kanske korta av dessa baskagge delar eller variera med sounden. Nu låter det somsagt maskin och dålig sådan.

Låten har ju potential, snygga gurasound och gott om utrymme för sång.
Och ge låten din egen stämpel så att det inte blir dussinvara, såna alster finns till lust o leda, alla låter lika!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Hej Johan. Tack för det konstruktiva svaret!

Håller helt med om baskaggen låter "dator". Frågan är om detta kanske är en del av stilen? Influenserna kommer i mångt och mycket från band som Bring Me The Horizon och The Black Dahlia Murder, där båda banden ofta anklagas för att använda trummaskin på sina inspelningar, då speciellt det förstnämnda bandets trummis bara var 19 då skivan spelades in. Hursomhelst har du rätt i att man kan variera det på ett snyggare sätt än jag gjort och det kommer jag ta mig en kik på.

Huruvida låten låter dussin eller inte är för mig, rent krasst, orelevant. Det här är musiken jag tycker om att lyssna och spela och att lägga till något annat, bara för att vara originell, vore verkligen att ta bort mig själv ur låten. Jag antar att jag är en av de få som inte ser något egenvärde i att vara nyskapande.

/Mattis


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Det ska ju låta k-pist om kaggarna, inget konstigt med det i mitt tycke. Tycker mig höra lite At the gates också, en grupp man saknar. Riffet som startar runt 01:06 är jävligt skönt!


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Tackar. Tretaktsthrash är väl så mycket At The Gates som det blir så det är inte konstigt :)

Har tänkt lite mer på låten och tror att den behöver någon till hook. Ska lägga sång på den idag så förhoppningsvis blir det något hittigt där annars får jag skriva om den.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hurricanes  :lol: :lol: javvist.

Inte min hemmaplan direkt, men tajt och fint spelat är det ju. Håller med om att riffet vid 1,06 rockar. Utveckla det mer kanske?

Vad blir det för sång på detta då? Sång-sång eller vrål-sång?

Gott!


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Vrål för hela slanten. Ta en kik på myspace.com/samaireband för att se hur det låter. :)


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Ja, ta en kik, nu finns låten färdigmixad uppe. Fortsätt gärna kommentera!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har skrivit och spelat in en liten dänga här i veckan. Än så länge sånglös, men den kommer förhoppningsvis sättas nu framåt dagarna och kommer låta ungefär såhär: myspace.com/samaireband. Vore trevligt med lite kommentarer.

http://mattis.erngren.googlepages.com/samaire-hurricanesutkast5.mp3 (3,94 mb)

Denna länk funkar inte för mig (??)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Den fick en ny titel och finns nu att beskåda/belyssna på antingen MySpacen eller följande adress:
http://mattis.erngren.googlepages.com/samaire-champagne.mp3


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar denna skulle vilja ha mer utrymme för sången eller vrålen :).(dynamisk sett)..
o variera det lite med mer icke vrålande skulle jag digga ännu mer,
men riktigt tajt o tungt me like..

tony
att leva är att dö


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skitigt & skrammligt..dvs toppen!! :)
och toppen med skrikig sång..jag är inget fan av growl-grawl(vete fan hur det stavas) :P
men en sådan här typ av sång bryter igenom musik mattan mycket bättre & ger tryck åt musiken
tycker jag dårå..

snyggt jobbat
(Larsson
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jessus priscillus salemaloikkus!
Jääkla snyggt har du fixat detta, förgrymmelsens snygg balans i hela rasket, wow. Själv gillar jag inte i allmänhet skränsång men du har lyckats till tusen med den åxå. Jäkligt snyggt jobbat, slutar kanske lite abrubt... annars 4/5 :)

h.  Johan



EDIT: jämförde förstås med den första versionen jag kommentarade
« Senast ändrad: 22.08.2007, 02:40:40 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Tack för de fina orden.

ynot: Menar du att övriga instrument ska vara lite lugnare eller att det bör lämnas mer utrymme till sången i mixen?